Iako to možda ne primjećujemo, parfemi imaju veliki utisak na naše pamćenje. Određeni mirisi nas podsjećaju na uspomene i trenutke, stoga nije ni čudno da su neki parfemi izdržali test vremena i već desetljećima se ne prestaju prodavati. Za razliku od nekih drugih beauty proizvoda, kada je riječ o parfemima često smo vjerni jednom kojeg stalno kupujemo i kojem se stalno vraćamo. A nije ni čudo da danas viđamo mlade žene koje tragaju za parfemima koje su koristile njihove mame i bake, prije 30 ili 50 godina. U današnjem svijetu kada su moderni parfemi skoro svi isti i dosadni, klasični parfemi pružaju nešto malo zanimljivije.
Trajna privlačnosti
Bezvremenski ženski parfem je poput dragocjenog bisera u svijetu mirisa. Njihova tajna privlačnosti leži u harmoniji mirisnih nota koje prepoznatljive i nezaboravne generacijama. Ovi klasici ne blijede s vremenom, nego ostaju simbol stila, elegancije i ženstvenosti. Puno parfema koji su proizvedeni prije 100 godina još uvijek imaju bezvremenski šarm i najbolje se prodaju. Primjer toga je možda i najpoznatiji parfem u povijesti – Chanel No.5, ali i brojni drugi parfemi luksuznih kuća poput Diora i Yves Saint Laurenta. Neki mirisi u zadnjih 20 godina, također postaju klasici. Bezvremenski ženski parfemi ostaju nezamjenjivi dio beauty svijeta, osvajajući srca ljubitelja mirisa iz generacije u generaciju. Njihova privlačnost je čarobna i neizbježna, čineći nas da se osjećamo posebno i neodoljivo svaki put kad ih nosimo.
Ovo je naš odabir najboljih klasičnih parfema u povijesti.
Chanel No.5
Bez sumnje, najpoznatiji parfem u povijesti, Chanel No.5 je izašao davne 1921., prije više od 100 godina, a još uvijek je parfem kojeg svi žele. Najprodavaniji miris ikad, a neki će reći i najbolji ikad. Chanel No.5 je puderasti cvjetni miris koji je mješavina preko 80 sastojaka, uključujući eterično ulje ylang-ylang, ružu i jasmin. Savršeno stvara delikatnu granicu između ženstvenosti i snage sa slojevitom i opojnom mješavinom koja satima ostaje na koži. Chanel No.5 je kvaliteta nad kvalitetom. A odakle mu baš to ime? Kada je Coco Chanel osnovala svoju modnu kuću 1910., 11 godina nakon odlučila je da želi izbaciti i prvi parfem. Perfumer Ernest Beaux, prezentirao joj je nekoliko različitih mirisa kako bi ih testirala i ona se odlučila za tester pod brojem pet. Tako je rođen ikonski parfem i stvoreno jednostavno ime.
Angel Thierry Mugler
Objavljen 1992., parfem Angel, legendarnog dizajnera Thierryja Muglera dolazi u vjerojatno najprepoznatljivijoj bočici ikad. Angel otvara s voćnim i crveno-bobičastim notama, a upotpunjuju ga i orijentalni mirisi. Baza je napravljena od čokolade, pačulija, ambera i vanilije što ga čini nezaboravnim parfemom. Ima jako snažan miris, tako da s njim ne treba pretjerivati. Odličan je parfem za sezonu zime i jeseni te za romantične prigode na kojima ćete zasigurno ostaviti snažan dojam.
Dior J’adore
Dior ima nekoliko klasika kada je riječ o parfemima, a J’adore je vjerojatno najveći. Izašao je na pragu 21. stoljeća, 1999. godine i od tad ne prestaje biti jedan od favorita. J’adore nudi dašak Dior luksuza, s voćno-cvjetnim mirisnim notama koji nastanjuju prepoznatljivu bočicu sa zlatnim vrhom. Od mirisa dominiraju breskva, kruška, magnolija i mandarina, a kada je izašao kampanja s glumicom Charlize Theron, učinila ga je najprodavanijim Diorovim parfemom.
Yves Saint Laurent Black Opium
Iako je većina parfema s ove liste izašla u prošlom stoljeću, Black Opium je jedan od ‘mlađih’ parfema. Izašao je 2014. godine, no njegova popularnost već ga ja učinila klasikom. Ovaj parfem je reformirana verzija Opiuma iz 1977. godine, a 2020. godine bio je najtraženiji miris na Googleu. Ima veliku listu sastojaka koji čine neodoljiv miris. Od crne kave, pačulija i vanilije do esencije mandarine. Black Opium je opisan kao miris koji stvara ovisnost te pravi shot of adrenalin kojeg svaka žena treba u svakodnevnom životu.
Guerlain Shalimar
Još jedan parfem star skoro 100 godina, Guerlainov Shalimar izašao je 1925. godine i ponosno drži svoje mjesto među bezvremenskim parfemima. Mnogim ženama omiljeni parfem, Shalimar je napravljen kao posveta ljubavnoj priči islamskog cara Shah Jahana njegove supruge Mumtaz Mahal. Miris se otvara opojnim bergamotom koji najavljuje senzualnu cvjetnu notu. Faza razvoja mirisa obuhvaća vas puderastim buketom cvijeća, uglavnom irisa i ruže koji nadmašuju miris. Odličan je romantični miris za dejtove, ali može poslužiti i za poslovne situacije.
Chanel Coco Mademoiselle
Lansiran 2001. godine, ovaj ženstveni, začinski miris i danas je jedan od najprodavanijih mirisa. Gornje note slatkog citrusa, dugotrajni pačuli, vanilija i bijeli mošus čine primamljivu kombinaciju koja jako dobro traje na koži. Često se odabire kao parfem za vjenčanja, a obilježio je 21. stoljeće. Coco Mademoiselle je bit odvažne i slobodne žene. Ženstveni miris boje jantara sa snažnom osobnošću i iznenađujućom svježinom.
Miss Dior
Izašao je 1947. godine i uz J’adore se uspostavio kao najbolji Diorov parfem. Miss Dior je bezvremenski klasik s karakterističnim parfemskim notama. Svjež je, cvjetni i odiše ženstvenošću svojim upečatljivim buketom nježnog parfema ruže, svježeg đurđica, puderastog irisa i akorda božura s nijansom marelice. U bazi, umirujući mošus, slatka vanilija i kremasta sandalovina ostavljaju trajan dojam. Smješten u odmah prepoznatljivu bočicu, ukrašenu mašnom Miss Dior, podsjeća nas na naše tinejdžerske godine kada smo prvi put krenuli u svijet mirisa za ‘odrasle’.
Foto: Chanel, Douglas, Instagram (@nina.gornicka, @marhoandco)