Intervju Eelco Kenue: Bili smo u Amsterdamu i ekskluzivno razgovarali s izvršnim direktorom omiljenog beauty brenda
Svjetski kozmetički div Keune ove godine slavi stoti rođendan, a upravo je ova brojka dobar pokazatelj kako jedan obiteljski brend može igraditi čvrsto poslovanje bez iznimaka i ustupaka. S obiteljskim vrijednostima utkanim u ozbiljan biznis, Keune se pokazao kao omiljeni svjetski brend za njegu i stiliziranje kose te kao prvi izbor brojnih frizera diljem svijeta. Osim maestralne proslave sa zadivljujućom revijom, obljetnica je proslavljena i uz tek dodijeljenu titulu Royal koju istaknutim tvrtkama dodjeljuje nizozemska kraljevska obitelj. Sve ovo bio nam je povod da odemo u Amsterdam na proslavu i porazgovaramo s Eelcom Keuneom, izvršnim direktorom tvrtke Keune, unukom slavnog Jana Keunea, osnivača tvrtke. Koja je tajna uspjeha i na kakvim će se stupovima temeljiti budućnost ovog slavnog nizozemskog brenda pročitajte u zanimljivom intervjuu.
Čestitke na 100. rođendanu tvrtke Keune, držite se dobro za jednog stogodišnjaka. Mi smo još pod dojmom maestralne proslave, a vi?
Hvala vam! Osjećamo se vrlo privilegiranima što možemo proslaviti našu 100. obljetnicu s 3.000 gostiju iz cijelog svijeta. Čast nam je što su odvojili vrijeme i trud otputovali s tako dalekih krajeva svijeta kako bi s nama proslavili ovaj jedinstveni događaj. Povrh ovoga, mogli bismo s njima podijeliti fantastičnu vijest da smo postali kraljevski, a ovo je doslovno kruna očeve posvećenosti frizerima tijekom protekle 72 godine, ali i ranije. I dalje se smatramo tvrtkom sa startup mentalitetom potkrijepljenim 100-godišnjim iskustvom. I kao što je moj otac rekao na pozornici: to je tek početak… Jako smo ponosni što možemo reći da smo jedina obiteljska tvrtka na svijetu koja je frizerskim profesionalcima vjerna već više od 100 godina.
Kako je Keune u sto godina poslovanja postigao to da i dalje ostane obiteljska tvrtka?
Ostali smo obiteljska tvrtka jer želimo biti najbolji, a ne najveći. Dakle, ne zanima nas novac, zanima nas dodana vrijednost ovoj industriji. Dakle, kada dobijemo ponude od velikih tvrtki koje nas pitaju jesmo li zainteresirani za prodaju, odgovor je uvijek ne iz tog razloga.
Možemo reći da ste definitivno gamechanger na tržištu. U čemu je tajna vašeg uspjeha?
Definitivno naša predanost profesionalcima u frizerskim salonima. To nam je uvijek primarni cilj u poslovanju, a ne zaraditi godišnje bonuse. Pomaže nam da činimo prave stvari. Razmišljamo u generacijama, a ne po kvartalima. Vjerujem da je to razlika koju obiteljska tvrtka čini u ovoj industriji.
Povodom stote godišnjice ostvarili ste sjajnu suradnju s umjetnikom Josephom Klibanskyjem, kojem ste dali otvorene ruke u dizajnu. To je vrlo hrabro od vas, ali očito se i ovdje držite svog mota #forthosewithcaracter?
Svaka suradnja, bilo bračna ili poslovna, počinje od povjerenja i odabira pravih ljudi. Kemija je jako važna jer u nju ulažete svoje srce i dušu. To je također bila polazna točka za naše partnerstvo s Josephom Klibanskyjem. Nismo mu rekli što da napravi, samo smo mu rekli kakva smo tvrtka i da može dati svoje tumačenje ključnih riječi koje smo mu dali. I upravo je to učinio. Stoga smo bili zadivljeni onim što je napravio i odmah su nam se svidio dizajn. Nisu napravljene nikakve prilagodbe ili bilo što tako. Bila je to ljubav na prvu stranu. Jedna od ključnih riječi koje smo ukratko rekli Josephu bila je ‘Za one s karakterom’, koju je trebalo priopćiti, jer smo ponosni na to.
Što Vama privatno i cijeloj tvrtki, znači etiketa Royal?
To znači jako puno. To znači da smo priznati od kralja Nizozemske i da smo od velike vrijednosti za našu domovinu i za ovu industriju. To je veliko priznanje, posebno za mog tatu. Za njega je to vrlo osobno, jer je 72 godine svog života posvećen tvrtki i industriji. Osjećam se tako privilegiranim što smo ovaj kraljevski predikat dobili u godini kada slavimo 100 godina Keunea. Ne može biti posebnije. I pouzdano znam da će neke zemlje jako cijeniti to što smo kraljevska kompanija, jer nas to razlikuje od startupa s dobrim namjerama. Izgradili smo evidenciju više od 100 godina u dodavanju vrijednosti industriji. To nam daje konkurentsku prednost.
Kakvi su planovi i novi projekti u pripremi?
Općenito, svjesni smo da, iako postojimo već 100 godina, još uvijek trebamo svaki dan frizerima dokazivati svoju dodanu vrijednost. Naš cilj u godinama koje dolaze je biti najbolji poslovni partner kakvog svaki frizer može poželjeti. Želimo ih rasteretiti, pomažući im da zarade više novca bez napornog rada i pronalazeći slijepe točke na koje se on ili ona mogu usredotočiti. To činimo podržavajući frizere na sve moguće načine.