Vodimo vas na jedino mjesto u Zagrebu gdje možete pogledati višekratne zero waste proizvode
Prošlo je već više od godinu dana kako je specialty coffee shop Filteraj otvorio svoja vrata. Tada smo bili oduševljeni njihovim plant-based i zero-waste pristupom te opuštenom atmosferom, ljubaznim osobljem i pristupačnošću. Osim što ćete popiti vrhunsku kavu i uživati u ugodnom prostoru, u Filteraju možete pronaći i sustainable proizvode s višekratnom upotrebom koji će vam olakšati svakodnevni život.
Porazgovarali smo s Lori Brnčić, vlasnicom Filteraja, koja nas je uvela u cijelu priču. U Filteraju se mogu i kupiti proizvodi koji su approved by Lori jer ih ona već nekoliko godina koristi i vrlo rado će vam, kao što je i nama, objasniti sve što vas zanima u vezi njih.
‘Jesam li i ja pala pod utjecaj marketinga?’
„Počela sam čitati knjigu Clean Jamesa Hamblina i tako sam se malo po malo počela micati od svega što sam do tada koristila. Knjiga je više pripovjedna i on je ispričao kako je istraživao povijest kompanija i brendova. Neke su nastale samo kao konkurencija drugoj, odnosno kao marketinški trik kako bi potrošače nagovorili na kupnju proizvoda. Također, objasnio je i koja je svrha svih sapuna I proizvoda. Kako sam I ja radila u marketingu, počela sam se propitkivati i razmišljala sam: “Jesam li i ja pala pod taj utjecaj?”
Sve je počelo od kupaonice…
“Tako sam manijakalno počela pratiti koliko sam pala pod utjecaj marketinga i lagano krenula micati sve te stvari koje mene ni ne vesele kad ih koristim, kupila sam ih jer su mi možda bile lijepe ili je oko njih bio neke hype i shvatila sam da mi samo zauzimaju prostor. Zamijenila sam ih proizvodima koje stvarno s guštom koristim. Kupaonica mi je sada predivna, bez ružnih plastičnih ambalaža i kada uđem u drogerije ništa me ne zanima. Kada mi postane omiljenih skincare proizvoda iz Lusha, odem kod njih i kažem točno što mi treba. Ono što je dobro ne treba mijenjati.“
„Kako sam malo prije početka pandemije prešla na veganstvo, u vrijeme korone imala sam dosta vremena i krenula sam malo istraživati i čitati. Išla sam zapravo sistematizirati prostor po prostor jer smo vrijeme provodili u stanu, i najviše me živcirala kupaonica. Milijun stvari sam imala u kupaonici i željela sam to nekako reducirati. Tih milijun stvari zamijenila sam višekratnim proizvodima. Proizvodi sustainable brendova kao što su Lush i EquaCare odmah su me osvojili. Moram reći da osim kvalitete, bitno mi je i da proizvodi estetski dobro izgledaju. Prvo sam od EquaCare-a kupila set svih 4 proizvoda iz linije, između ostalog i zato jer iako ja za tuširanje i pranje kose koristim tvrde proizvode, moj dečko više voli tekući shower gel koji je jedan od proizvoda. Nedavno je i on počeo koristiti tvrdi šampon za kosu jer je shvatio kako ga super masira”, kaže Lori.
“Prvi put sam kupila ambalažu i od tada kupujem samo refillove. U jednu šaku stane godišnja zaliha šampona, tako da ja to kupim, stavim na policu i kako nam ponestane samo dodamo u ambalažu i ne zauzima nam prostor u kupaonici.”
LastObject
“Kako sam lagano već duboko bila u svemu tome, počeli su mi na društvenim mrežama iskakati razni zero-waste brendovi i proizvodi. LastObject je danski brend koji jako ulaže u marketing i njihove LastTissue maramice stalno sam viđala. Razmišljala sam treba li mi to stvarno, hoću li kupiti ili ne… Uvijek me živciralo kako se maramice raspadaju i odlučila sam investirati u LastTissue. “Iskreno, svi ti višekratni proizvodi u startu su mi se činili kao velika investicija i dosta sam promišljala. Kupila sam sebi tirkizno i dečku crno pakiranje. Na kraju, ja koristim obadvije, dečko kako se sjeti. Kupila sam i još jedan paket refillova, tako da kad ih se nakupi tek onda idu na pranje u perilicu. Mogu se prati s ostalim rubljem, a mogu se prati i ručno. Za deset minuta su suhe i to je ono što mi bitno. Većinom ih koristim kad sam bolesna ili imam alergije. I kad ti trebaju, treba ti ih sto odjednom! Tako da, da se ne suše tako brzo, već bih odustala. S kupovinom LastTissue-a upoznala sam se s brendom općenito”, priča Lori.
Bareaya britvica
Još jedan proizvod koji možete kupiti u Filteraju, je bareaya britvica. Rose gold britvica osvojila je Lori na prvi pogled.
“Sve britvice koje sam prije kupovala su mi bile ružne, šarene, plastične. Čim sam vidjela ovu bareaya rose gold morala sam je kupiti. Odmah sam kupila i sto žileta, s čim sam se doživotno osigurala, ako ih ne izgubim po kući. Kupila sam i sapun za brijanje uz to, i iako mi je tada djelovalo skupo, razmišljala sam koliko zapravo novaca dajem na neke koje mi se ni ne sviđaju. Svoju bareaya britvicu imam sad već tri godine i mogu reći da izgleda isto kao nova, samo malo više mat”, otkrila nam je Lori.
KIIMA aplikator za dezodorans
“Jako volim dezodorans iz Lusha koji kupujem bez ambalaže i dugo sam tražila adekvatan i lijep aplikator za njega. Pronašla sam brend Kiima na Kickstarteru i naručila aplikator koji sam na kraju čekala dvije godine. Stvarno lijepo izgleda, ali ne bih se ponovno odlučila za njega jer je i puno veći od aplikatora brenda Wild kojeg koristi moj prijatelj i jako je zadovoljan. Wild funkcionira tako da naručiš i punjenje, a kako ja baš volim dezić iz Lusha htjela sam samo ambalažu, tako da se aplikator Kiima u tom momentu činio kao bolja opcija, koja mislim da će ipak sad biti zamijenjena s Wild-om, Myro-om ili kojom drugom opcijom. Sada ih nakon par godina već i ima podosta.”
Koji od proizvoda je Lorin favorit?
“Što se tiče favorita, britvica mi je apsolutni favorit. Nakon britvice najviše koristim LastObject. Nakon LastSwab razmišljam da uvedem ovdje i LastSwab Beauty Trio Pro make up kit.”
‘Nisam htjela tu staviti ništa u što ja ne vjerujem i što ne koristim’
“Refill je nešto što sam posebno htjela otvoriti, jer je mene osobno uvijek živciralo što tekuće stvari ne mogu nigdje kupiti. Htjela sam i malo kvalitetnije stvari, pa sam išla gledati da ako će već biti drugačije, neka bude druge i kvalitetnije linije. Sve što vidite ovdje jer rezultat moje frustriranosti jer to nisam mogla naći sama u dućanima. I većina ljudi i dalje kada kupuju online razmišljaju: „Je li to pravo?“, „Hoće li doći kao što izgleda na stranici?“. I ja sam takva, pa sam zato željela da i ovi proizvodi budu dostupni za pogledati i isprobati. Nisam htjela tu staviti ništa u što ja ne vjerujem i što ne koristim. Sa svim ovim proizvodima sam sigurna da ćete imati pozitivno iskustvo, drugo ne želim ni nuditi dok se ne prodaju.”
‘Mnogi kažu da je to stil života, ali ja to ne bih tako nazvala’
“Jednom kad uđeš u taj svijet, internet ti jednostavno sam nalazi i nudi slične opcije, brendove i proizvode. Na meni je samo da ih istražim. Mnogi kažu da je to stil života, ali ja to ne bih tako nazvala. I dalje imam isti stil života, samo sam kupila i koristim drugačije proizvode. Nemaju jednokratnu svrhu nego višekratnu, samo je druga kategorija proizvoda. Nisam se ja promijenila, samo sam dosljednija oko svojih izbora.”
“Željela sam da svi koji žele mogu pogledati i kupiti proizvode ovdje u Filteraju. EquaCare, LastObject i Bareaya proizvodi nisu dostupni nigdje za pogledati u Hrvatskoj. Svi se mogu kupiti online, ali nigdje nisu dostupni fizički. Tako sam došla na ideju da budu dostupni ovdje jer ja svaki od tih proizvoda koristim nekoliko godina i mogu odgovoriti na sva pitanja. Od kako se koriste do koliko dugo traju, jesu li višenamjenski EquaCare deterdženti dobri za čišćenje kamenca, masnoće,…”, zaključila je Lori.
Ako smo vas zaintrigirali i željeli biste znati više o održivim i zero-waste proizvodima, zaputite se u Vlašku 10 gdje možete pogledati i kupiti provjereno dobre proizvode za svakodnevnu upotrebu. Tu je i Lori koju možete kao i mi izgnjaviti za sva pitanja i informacije!
Foto: Martina Movrić, Privatna arhiva