S dolaskom nove turističke sezone, vlasnici hotela, restorana i kuća za odmor suočeni su s izazovom kako se izdvojiti na sve konkurentnijem tržištu. Prostor u kojem gosti borave više nije samo funkcionalan, već postaje ključan element ukupnog doživljaja. Trendovi za 2025. godinu ističu održivost, inovativna tehnološka rješenja i dizajn prilagođen individualnim potrebama gostiju.
Održivost kao imperativ
Održivi dizajn i korištenje ekološki prihvatljivih materijala nisu više samo opcija – postaju standard. Sve više hotela i restorana integrira reciklirane materijale poput drva, kamena i metala, dok prirodni tonovi i teksture dominiraju u interijerima. Dizajn koji je u harmoniji s okolišem i koji promovira smanjenje ugljičnog otiska privlači goste koji su sve osvješteniji o utjecaju svojih putovanja na okoliš.
Hoteli koji se opredijele za zelenu arhitekturu, ugradnju solarnih panela i sustave za uštedu vode, kao i restorani koji se fokusiraju na lokalne i sezonske namirnice, uz zero waste pristup, imaju prednost u očima gostiju. Održivi dizajn nije samo estetski privlačan. On pruža dodatnu vrijednost i stvara snažan brand imidž.
Pametne sobe i digitalizacija ugostiteljstva
Tehnologija igra ključnu ulogu u stvaranju besprijekornog iskustva za goste. Pametne sobe omogućuju personalizirano iskustvo u kojem gosti putem svojih pametnih uređaja mogu kontrolirati svjetla, temperaturu, pa čak i zavjese. Digitalne tehnologije omogućuju jednostavno check-in i check-out iskustvo, a sve popularniji su i virtualni asistenti unutar hotelskih soba koji olakšavaju komunikaciju s osobljem.
Restorani također koriste tehnologiju kako bi poboljšali iskustvo gostiju, bilo kroz pametne narudžbe putem tableta ili interaktivne jelovnike koji prikazuju informacije o podrijetlu namirnica. Automatizirane kuhinje i pametni kuhinjski uređaji omogućuju bržu pripremu hrane, smanjujući otpad i povećavajući efikasnost.
Minimalizam i multifunkcionalnost u interijeru
Jedan od najistaknutijih dizajnerskih trendova za 2025. godinu je minimalizam. Čiste linije, neutralne boje i jednostavni oblici stvaraju osjećaj prostranosti i smirenosti u hotelima i restoranima. Ovaj dizajn, uz korištenje prirodnih materijala poput drva, kamena i pamuka, donosi luksuz kroz jednostavnost. Umirujući tonovi bež, sive i bijele nijanse, često su u kombinaciji s biljnim elementima kako bi se unio osjećaj prirodnog i opuštajućeg ambijenta.
Multifunkcionalni namještaj postaje sve popularniji. Osobito u manjim hotelima i kućama za odmor, gdje se funkcionalnost ne smije žrtvovati zbog estetike. Namještaj koji se može transformirati, poput stolova koji postaju radni prostori ili kreveta koji se pretvaraju u sofe, omogućava fleksibilnost u uređenju.
Stolno posuđe kao ključni element dizajna
U restoranima i kućama za odmor, stolno posuđe postaje središnji element u doživljaju hrane. Trendovi za 2025. godinu donose prirodne tonove, asimetrične oblike i matirane površine. Tanjuri u zemljanim bojama i nepravilnih linija stvaraju autentičan dojam ručne izrade, dok matirane završne obrade omogućuju da hrana bude u središtu pozornosti.
Popularni su i tanjuri s kontrastnim rubovima koji stvaraju vizualni efekt i daju modernu notu postavci stola. Ovakvo posuđe omogućuju restoranima da kreiraju slojevite postavke stola i unesu dinamiku u prezentaciju jela. To gostima donosi ne samo kulinarski, već i estetski užitak.
Personalizacija
U 2025. godini, personalizacija gostinjskog iskustva bit će ključna. Gosti očekuju da se njihovi individualni ukusi, potrebe i preferencije uzmu u obzir. Hoteli nude personalizirane doživljaje poput prilagodbe soba ovisno o preferencijama gosta (od jastuka do temperature u sobi). Restorani, pak, nude prilagođene menije i obroke na temelju dijetetskih preferencija ili prehrambenih potreba.
Personalizacija se može primijeniti i na estetsku razinu. Interijeri koji odražavaju lokalnu kulturu i povijest pružaju gostima osjećaj jedinstvenosti, dok personalizirane umjetničke instalacije ili ručno rađeni detalji mogu donijeti onaj poseban wow efekt.
Ostani u korak
s trendovima
Prijavi se na Journal newsletter.
Sajam HoReCa Adria – prilika za uvid u najnovije trendove
Svi ovi trendovi, kao i mnogi drugi noviteti, bit će predstavljeni na sajmu HoReCa Adria, koji se održava od 24. do 26. listopada na Zagrebačkom velesajmu. Na ovom najvećem B2B događaju za sektor ugostiteljstva i turizma u regiji, okupit će se više od 350 izlagača koji će predstaviti svoje inovacije i proizvode za sezonu 2025.
Sajam nudi jedinstvenu priliku za umrežavanje, razmjenu ideja i stjecanje inspiracije, uz bogat program predavanja, radionica i natjecanja. Ulaz na sajam je besplatan, a svi profesionalci iz sektora mogu se prijaviti putem službene web stranice horeca-adria.com.
Foto: Unsplash, Pexels, Dupe, iStock