Pod sloganom “Mir, ljubav i komunikacija” 12. Weekend Media Festival od 19. do 22. rujna u Rovinj donosi duh legendarnog Woodstocka. Najveći regionalni medijski festival ove će godine prirediti hommage nezaboravnom američkom glazbenom festivalu kroz rasprave o nikad zanimljivijoj i bržoj transformaciji medijske industrije i zalaganjem za slobodu odlučivanja.
O festivalu, njegovoj povijesti i razvoju, no i što nas sve čeka u Rovinju ove godine otkrio nam je Tomo Ricov, čovjek iza festivala.
Već 12. godinu zaredom organizirate Weekend, koliko je zahtjevno održavati ga aktualnim i zanimljivim?
S jedne strane je zahtjevno, ali s druge i nije. Imamo odličan tim koji savršeno radi različite aspekte festivala, od scenografije do programa, pa se ne bojim da ćemo upasti u rutinu. Svejedno uvijek treba gledati i veliku sliku, koliko je Weekend relevantan i korespondira li sa suvremenim kretanjima u područjima koje pokriva. Treba uvijek izmišljati nešto novo i ne ponavljati se, ali i održati isti duh i atmosferu koja izdvaja Weekend od svih sličnih događanja.
Možete li nam dati mali presjek Weekenda od samog početka do danas? Kako je izgledao njegov proces „odrastanja“?
Kad smo osmišljavali ovaj projekt očekivanja su nam bila skromnija od konačnog rezultata. Nismo zapravo znali kolika je potreba za festivalom tog tipa, hoće li uopće doći netko iz Slovenije ili Srbije. Bili bi sretni s 400 posjetitelja prve godine, a došlo ih je 1400. S godinama smo rasli tako da dana kroz tri dana kroz festival prođe oko 15000 posjetitelja.
Weekend je uvršten u popularnu društvenu igru Monopoly, to je baš veliko priznanje za festival?
Više fora nego priznanje po meni, ali i pokazatelj da je Weekend postao činjenica. Svi manje više znaju za njega.
Ove godine je slogan Mir, ljubav I komunikacije i odaje se hommage legendarnom Woodstocku, kako ste došli na tu ideju?
Pedesetogodišnjica je čuvenog festivala i mislimo da su poruke Woodstocka danas jednako aktualne kao i daleke 1969. godine. U vrijeme rastućeg populizma svijetu stvarno treba više mira i ljubavi.
Tri dana festivala zahtjeva vrlo ozbiljnu pripremu – koliko ona traje i kako izgleda taj proces?
U nekim segmentima, kao izboru tema programa, pripreme traju cijele godine. Intenzivne pripreme počinju tri-četiri mjeseca prije festivala.
Tulumi su nezaobilazni dio Weekenda, što možemo očekivati ove godine?
Weekend tulumi su legendarni, o njima se priča još mjesecima nakon festivala. Njih objavljujemo zadnje, jer u ovoj fazi želimo staviti naglasak na službeni program.
Možete li podijeliti s nama neku zanimljivu anegdotu koje se sjetite svaki puta kada pričate o Weekendu?
Weekend je poznat kao mjesto na kojem se u neformalnoj atmosferi sklapaju važni poslovi, tako je na Weekendu prije par godina dogovoren najveći sportski sponsorship deal u Americi te godine. Bilo je i internacionalnih vjenčanja, ali i veza koja su počele na Weekendu.
Koja su teme za vas ove godine najzanimljivije i preporučili bi ih svakome tko dođe?
Netflix je toliko promijenio način na koji gledamo televizijski sadržaj da se čini kako 2019. godine svi izlaze s vlastitim streaming servisima. Više o ovom trendu saznat ćemo u panelu Streaming wars. U panelu Data vs Insights se pitamo jesu li nas ogromne količine podataka koje danas skupljamo stvarno učinila pametnijima. Istovremeno, dok se trudimo sve digitalizirati prolazimo i kroz ogroman techlash, reakciju društva i tržišta na preveliku dominaciju tehnoloških giganata.
Ovo ćemo detaljno raspraviti u panelu Mark izdrži: Kako će Zuckerberg&friends preživjeti globalni techlash. I ove godine smo dio programa posvetili i najmlađima, od panela Kids, kids, kids: kako stvoriti dobar dječji sadržaj?, pa do gostovanja Rajka Rajovića koji će nam pomoći riješiti dileme trebamo li klincima dopustiti ili zabraniti sve te ekrane koji ih okružuju i sve ostalo što nas muči u odgoju prvih istinito digitalnih generacija. A da ne pričamo samo o djeci ,već i o nama, kroz raspravu Digital wellbeing ćemo razgovarati kako si kvalitetno organizirati život u doba interneta i mobitela.
Koji vam je kompliment koji ste dobili za Weekend posebno ostao u sjećanju?
Pete Radovich mi je već nakon svog prvog gostovanja na Weekendu rekao da je ovo najbolji festival na kojem je ikad bio, a on stvarno često posjećuje medijske festivale. Veliki kompliment je i što smo u Monopolyju, kao i što mnogobrojni posjetitelji svoj godišnji kalendar ravnaju po Weekendu.
Tri najdraža partyja i tri najdraža predavanja u ovih 11 godina?
Uf, nemoguće…probat ću. Od partyja: Kulušić reunion na prvom Weekendu uz nastup pokojnog Vlade Divljana, zajednički nastup Jinxa i Zemlja Gruva na 4. Weekendu, party u Pepermint klubu druge godine. Od predavanja: sva Peta Radovicha, panel s Tijanićem i Sutlićem, predavanje suca Pierluigija Colline.
Photo: Slavko Midzor, Dalibor Urukalović/PIXSELL