Prije nešto manje od godinu dana, točnije 6. lipnja 2017. na čelo svjetske kompanije Uber, kao Chief Brand Officer, došla je Bozoma ‘Boz’ Saint John. Iza nje je impresivna karijera, no kada saznate da imate priliku razgovarati s jednom od najuspješnijih žena Silicijske doline i kada, uzbuđeni, krenete istraživati detaljnije shvatite težinu toga što ju je Buzzfeed proglasio najcool osobom koja dolazi iz Applea, a potvrde Billboard Magazina kao jedne od najvažnijih žena u glazbenoj industriji ili kao najuzbudljivija osoba u oglašavanju prema AdWeeku samo su poticaj k tome da Bozoma Saint John napravi u Uberu što je do sada toliko puta uspjela.
Kako će to ostvariti i kako vidi cijelu industriju, posebno iz perspektive mlade žene, pročitajte u razgovoru u nastavku…
Razgovor s Bozomom Saint John
1. Što mislite o položaju žene trenutno u društvu, posebno s obzirom na trenutnu svjetsku situaciju oko ženskih prava, posebno nakon što se desilo u Hollywoodu? Kakvu biste kulturu htjeli uspostaviti u Uberu, koji su Vam glavni ciljevi i koji si konkretni potezi koje planirate uvesti?
Mislim da se upravo odvija snažan, katalizatorski trenutak. Kroz povijest se stalno i mnogo puta dešavalo da su ljudi zbog svoje nacionalnosti, kulture ili roda ustajali kako bi potakli na promjene. I sada vidimo opet takve promjene, isticanje jednakosti i razni pokreti koji se upravo odvijaju pozitivna su stvar i promjena je dobra stvar koje se ne smijemo bojati.
Imam odlične kolege koji su odgovorni za kulturu, interno u Uberu. Ja sam kao i svaki drugi sudionik u Uberu, imam odgovornost ka kompaniji, no ono što se dešava interno, vidimo da se dešava i u svijetu. Veliki je izazov biti što bolji, jedni druge poticati da budemo bolji u okruženju koje je sigurno, stabilno i pozdravljajuće prema raznolikosti i različitim idejama. Nadam se da je upravo takva kultura koju stvaramo kao organizacija i u kojoj ja mogu biti.
2. Billboard Vas je proglasio jednom od 40 najuspješnijih direktorica ispod 40. Kakav je osjećaj postići toliki profesionalan uspjeh i što je bilo sve potrebno da ga ostvarite? Kako Vam je prijašnje iskustvo pomoglo u sadašnjoj situaciji i položaju?
Mislim da su me ranije trebali uvrstiti na popis! (hahaha :)) ne, šalim se. Uvijek je poticajno biti prepoznat zbog svoj rada. Mislim da predstavljam dosta ljudi tako da se ne smijem umisliti jer mnogi ljudi, mnoge žene se ne prepoznaju radi njihovog rada kao ja, a smatram da ih predstavljam, zastupam. I jako sam radosna zbog toga. Želim da se sve više ljudi prepozna radi njihovog uspjeha.
Mislim da mi je sve što sam napravila do sada pomoglo u poslu. Isprobala sam mnogo stvari, nekada sam uspjela, nekada nisam, smatram da su mi odnosi sada bolji, da sam empatičnija i da sam više u mogućnosti potaknuti situaciju da se pomiče i rješava u dobrom pravcu. No, mislim da to dolazi s iskustvo. To ne možemo naučiti u teoriji. Nadam se da će me i ovaj posao naučiti mnogim stvarima koje prije nisam i veselim se tim lekcijama.
3. Koji su izazovi koji pred Vama stoje u Uberu? Prema Vašem mišljenju, što je najbitnije u prezentaciji Ubera i kako to planirate sprovesti?
Postoje mnogi izazovi u Uberu, moj posao, kako kreirati globalnu sliku o tome što se dešava. Za mene je izazov upravo to, plasiranje priče i situacije o sigurnosti, inovaciji, osnaživanju žena… bilo koja tema, s inovacijom na čelu, je dobra. Ljudi mogu vidjeti sve strane Ubera. Nije dobro stvari percipirati jednostrano, treba kompleksno sagledavati situacije. To je za mene najveći izazov i prilika kako.
4. Što Vas motivira i potiče i zašto ste se odlučili na ovaj izazov? Koji savjet biste dali mladim ženama u poslovnom svijetu; kako se istaknuti i biti najbolja verzija sebe u svom polju djelovanja?
Motivira me mnogo toga, inovacije, nove ideje, jako volim sve što je novo. Ja sam jedna od onih ljudi koji imaju ‘shiny penny syndrome’. U biti vidim i svoj posao tako. Izazov onoga što brend predstavlja, ne samo sada, već i u budućnosti je ono što me pokreće.
Mislim da su mlade žene u jednom jedinstvenom trenutku i mjestu sada. Ovo je dobro doba biti mlada i počinjati. Možda se tako ne čini isprva, posebno na sve što se dešava, no ovaj katalizatorski trenutak promjena je ono što je potrebno i velika prilika. Ako radite u korporaciji i tek ste na svom početku, prvom poslu, rano u karijeri, sada se možete istaknuti na način kako žene prije nisu mogle. Izazvala bih one u njihovim ranim dvadesetima da rade dobar posao kako bi ju moja osmogodišnjakinja mogla slijediti.
5. Imali ste impresivnu karijeru u kompanijama Pepsi i Apple, no Uber je jedno posve drugačije područje, čemu se najviše veselite?
Ja sve brendove vidim prilično slično, jer za mene je trenutak kulture, ono što se danas dešava bitno i glavna misao mi je kako približiti brend tomu? No, ono što sam radila u Pepsiju prije petnaest godina ne bi sada funkcioniralo. No, ne zbog različitosti brendova, već i zbog različitog doba, vremene su se promijenila. Bitno je ostati blizak svemu onome što ljude veseli, ljuti ih, inspirira… Biti uspješan u ovom poslu ostvaruje se upravo tako. Što je novo što se danas događa – tomu se najviše veselim! Znatiželjna sam po prirodi, zanimaju me ljudi i zanima me kako mogu utjecati na stvari.
6. IT sektor čini se dominantno muškim poslom, kakva je situacija u Uberu s obzirom na to? Jeste li, kao žena u IT sektoru, imali negativna iskustva i ako jeste – kako ste ih riješili?
Mislim da je situacija slična s mnogim industrijama u Silicijskoj dolini, svi imaju slične izazove. Posebno u ravnoteži između muškaraca i žena, manjina, etničkih grupa i sl. No, smatram da je trenutno fokus na ovoj industriji i na njoj je da napravi promjene. Ne mislim da Uber mora predvoditi promjene, no svakako ima odgovornost. Kao i sve kompanije. Trebamo vidjeti kako i težiti napretku. želimo više ravnoteže, raznolikosti i bolju okolinu. Nadam se da s mojim dolaskom, a i s prisustvom moje asistentice Emily, sa svima koji su prisutni možemo ostvariti promjene!