Ako vam nedostaje vrijeme kada ste čitali blogove, morate se pridružiti platformi Substack
Ako vam nedostaje vrijeme kada ste čitali blogove, morate se pridružiti platformi Substack

Ako vam nedostaje vrijeme kada ste čitali blogove, morate se pridružiti platformi Substack

Prije par godina u Americi je došlo do velike promjene u medijskom svijetu s pojavom platforme Substack. Riječ je o online platformi koja omogućava novinarima, piscima i ostalim content kreatorima da pokrenu newsletter te uspostave publiku koja će ga čitati. Substack im pruža alate za izradu i distribuciju newslettera, a content kreatori ga mogu i naplaćivati. Time postaju sami svoji izdavači.

Za Substack su govorili kako će promijeniti novinarstvo. Publika se pretplaćuje na novinare, a ne određene medije, neovisni pisci ne moraju više ovisiti o svojim izdavačima i njihovim uvjetima, blogeri napokon mogu i zaraditi od svog rada i slično. Sada su na Substack skočili svi – od fashion blogera do podcastera.

Substack

Pretplatite se na autore

Substack je osnovan 2017. godine, a od tad broji veliki porast svojih korisnika. Dok su u početku to većinom bili novinari, medijski stručnjaci i pisci, platformi su se pridružili i blogeri, podcasteri te kreativci i umjetnici. Što se tiče formata, Substack omogućuje četiri različita oblika objave: tekst, podcast, threadovi za raspravu i videa. Možda najbolja stvar je ta da se na platformi pretplaćujete direktno na autore. Dok su dosad oni ovisili o medijskim kućama koje bi distribuirali sadržaj, sada jednostavno mogu svoj sadržaj plasirati na Substack, naplatiti ga i izravno komunicirati sa svojom publikom. Tako ako stvarno volite nekog autora, možete ih pratiti i podržavati. Uz to, autori stvaraju sadržaj do kojeg im je stvarno stalno.

Substack

Substack Reader

Najveća prednost za autore na Substacku je zasigurno neovisnost, no i oni koji sadržaj samo konzumiraju, masovno se sele na ovu platformu. Uz pomoć značajke Substack Reader, ne trebate književne preporuke više tražiti na BookToku. Sada ih možete pronaći i na Substacku. Nudi mogućnost pregledavanja biblioteke autora na kojeg ste se pretplatili, ima Discover dio preko kojeg je lakše pronaći sadržaj te i mogućnost komentiranja.

Povratak blogova?

Za one koji se sjećaju doba prije društvenih mreža, ranih 2000-tih i kasnih 2010-ih kada su vladali blogovi, Substack bi im se mogao svidjeti. U to vrijeme, mnogi fashion, travel i food blogeri stvarali su besplatan online sadržaj koji su ljudi apsolutno gutali. No, s pojavom društvenih mreža poput Instagrama i TikToka, blogersko vrijeme je zamrlo. Zato je tu sada Substack kojemu se mnogi blogeri pridružuju. Već smo opisali kako platforma funkcionira, stoga je jasno zašto bi bila privlačna blogerima. Mogu stvarati svoj sadržaj u obliku newslettera i stvoriti lojalnu publiku koja bi ga i platila. Dok smo u današnje vrijeme sa svih strana bombardirani influencerima koji nemaju ništa pametno za reći, na Substacku možete pronaći fashion, beauty i slične blogere koji zapravo i znaju o čemu pričaju.

Substack

Proširenje formata

S uspjehom platforme, nije ni čudo da se šire. Osim newslettera, Substack je lansirao i audio alate za podcastere te značajke za video content. Lansirali su i Substack Notes za mikrobloging, a u budućnosti bi mogli predstaviti i audio newslettere. Substack je nedvojbeno platforma kojoj na kojoj se pronalazi nešto kvalitetno, samo je pitanje vremena kada će zaživjeti i izvan Amerike.

Foto: Pexels

Učitati još
Zatvori