Moderno izdanje omiljene Vespe
Talijanski industrijski dizajner Giulio Iacchetti svojim je konceptom elegantnog, minimalističkog električnog motocikla udahnuo potpuno nov život u klasičnu Vespu iz 1946. godine. Voljeni talijanski skuter zamišljen je kao Vespampère, a Iacchetti povezuje prošlost i sadašnjost s naprednim vozilom osmišljenim za još bolju vožnju u urbanim sredinama.
Tijekom godina, Vespa je postajala sve glomaznija, ali predloženi električni motor Iacchettija omogućuje mu uklanjanje bočnih ploča za nešto tanju i praktičniju verziju. Time se njegov koncept vraća u dane kada je Vespa krasila male ekrane tijekom zlatnog doba talijanskog neorealističkog kina. Ipak, dok je njegovao nostalgiju, Iacchetti ne gubi iz vida novu tehnologiju.
Ugrađeni držač za pametni telefon puni telefon, a istovremeno ga štiti od kiše. I brzinomjer, mjerač goriva i svjetla su dostupni putem bežične aplikacije. U isto vrijeme, dizajner je zadržao klasične elemente kao što su prednje okruglo svjetlo te pametno integrira pokazivače smjera u retrovizore. Sveukupno, Iacchetti je postavio zanimljiv zaokret na Vespi, klasičnom talijanskom skuteru rođenom iz potrebe za povoljnijim prijevozom u Italiji nakon Drugog svjetskog rata.
Kratka povijest šarmantne Vespe
U travnju 1946. godine ovaj nevjerojatan, funkcionalan i inovativan način prijevoza prvi je put predstavljen javnosti u Golf klubu u Rimu. Štit je označen novim logotipom koji je zamijenio prethodni znak zrakoplova Piaggio. Vespa je bio neposredan uspjeh koji je privukao široki medijski interes, kao i javnu znatiželju, iznenađenje, pa čak i skepticizam. Prvom prodajom Vespe upravljala je mala maloprodajna mreža, a cijena standardnog modela bila je 55.000 lira, dok je deluxe verzija prodana za 66.000 lira.
To je dovelo do toga da je 1947. godine lansiran veći model od 125 ccm. U drugoj godini proizvodnja je porasla na 10.353 prodanih primjeraka, a do kraja 1948. povećala se za 9.500. Prodaja Vespe nastavila je rasti, a u lipnju 1956. milijunti skuter se otkotrljao s proizvodne linije. 1960, samo četiri godine kasnije, broj bi se povećao na dva milijuna, utirući put za skuter da uđe u povijest kao jedinstveni fenomen u svjetskoj motoriziranoj povijesti putovanja.
Iz godine u godinu se mijenjao dizajn, ali se Vespa i mehanički usavršavala.
Vespa kao zvijeda filmova
Svojom popularnošću i inovativnim dizajnom nije prošlo mnogo vremena, a da se mali skuter počeo pojavljivati u elegantnim časopisima. Uskoro je samo ime, Vespa, bilo povezano s visokom modom i fotografijama zgodnih muškaraca koji su prolazili po uskim talijanskim ulicama ili lijepim djevojkama s kosom koja je vijorila iza njih dok su vozile duž obalnih cesta, stvarajući vezu sa stilom koji je i danas prisutan.
Također, Hollywood je oduvijek imao ljubavnu aferu s Vespom. Sjetimo se filma Roman Holiday iz 1953., a slike Gregoryja Pecka i Audrey Hepburn kako se voze na Vespi po Rimu postale su kultne.
Čak i danas, čini se, ako je filmski set postavljen u Italiji, mora imati istaknuti Vespu, npr. The Talented Mr Ripley i American Graffiti. Glamurozne slavne osobe koje su fotografirane uz Vespu su Joan Collins, Ursula Andress i Raquel Welch, Henry Fonda, Antonio Banderas, Jude Law i Gwen Stefani.
Iza Italije drugo najveće tržište za Vespu je Britanija
Izvan Italije, drugo najveće tržište za Vespu bila je Britanija. Tijekom državnih praznika 1960-ih, britanska turistička naselja bila su preplavljena Vespama.
Vespa se nastavlja prodavati u cijelom svijetu, a mali skuter s oštrim strukom uzdignut je iz jednostavnog stroja u koncept koji je međunarodno priznat. Vespa ostaje kraljica u modnoj industriji i očito nema namjeru odustati od svoje krune.
Foto: Instagram, Screenshot