Koliko je zapravo kilometara moguće prijeći s potpuno električnim motorom? Testirali smo novi Porsche Macan 4
Gradska vreva, prazna šuma ili morska obala – sve su to lokacije na kojima smo testirali novi Porsche Macan 4. Kada nam se ukazala prilika za testiranje novog električnog Macana znali smo da moramo testirati njegove granice, a upravo zbog toga smo se zaputili na nekoliko različitih lokacija. Macan 4 prvi je potpuno električni Porsche SUV čiji doseg ide sve do 606 kilometara. Mi smo tih 606 kilometara stavili na test i vidjeli koliko je zapravo moguće proći kilometara s potpuno električnim motorom.
Potpuno električan Porsche Macan 4
S obzirom na to da smo testirali potpuno električan auto jedna od najbitnijih stvari nam je bila brzina punjenja. Naumili smo proći nešto više od 600 kilometara na našem putovanju, a jedna stvar koju nismo htjeli jest dugo se zadržavati na električnim punionicama. Porsche Macan 4 ima visokonaponsku bateriju koja se može napuniti od 10 do 80 posto za približno 21 minutu. Nama je upravo ta brzina punjenja uvelike olakšala putovanje.
Gradska vožnja vs. autocesta
Naša početka točka bila je jezgra grada Zagreba. Htjeli smo testirati potrošnju baterije u gradskoj gužvi, a onda smo se zaputili prema Viru da testiramo izdržljivost baterije na autocesti. Naša pretpostavka bila je sljedeća: Potpuno električni automobil stvoren je za gradsku vožnju, ali ne i za autoceste.
Prilikom vožnje u gradu baterija automobila izrazito se sporo troši, a ovdje uvelike pomaže regenerative breaking recharge koji prilikom svakog kočenja puni vašu bateriju. Do 240 kW energije može se rekuperirati putem električnog motora tijekom vožnje. Nakon gradske vožnje uputili smo se prema našoj sljedećoj destinaciji – Viru. Na naše putovanje krenuli smo s 80% baterije, a htjeli smo testirati do kud nas taj postotak može dovesti. Dolaskom na autocestu i inicijalnim ubrzanjem primijetili smo veliku potrošnju energije, no cruise control ovdje uvelike olakšava potrošnju, ali i vožnju. Točnije cruise control omogućava održavanje brzine postavljene od strane vozača. Jednom kada smo postavili željenu brzinu naša potrošnja baterije se stabilizirala. Odnosno naša maksimalna brzina nikada nije prelazila 130 km/h, a jednom kada smo se u Zadru spojili na brzu cestu brzina od 90 km/h uvelike je stabilizirala našu potrošnju baterije. Na putu do Vira jednom smo stali napuniti auto, odabrali smo brze punjače i u nešto više od 30 minuta postigli smo 94% napunjene baterije, što je bilo i više nego dovoljno da stignemo do našeg odredišta.
Interijer, eksterijer i pametne značajke
Sada kada smo opovrgnuli našu pretpostavku da električni automobili nisu za autocestu, vrijeme je da vam zapravo predstavimo auto koji smo testirali.
Novi Porsche Macan 4 dolazi u novoj boji naziva Provence, čija je posebnost upravo u tome da je ovo kombinacija ljubičaste i sive boje koja se mijenja ovisno o svjetlosti. Možemo reći da je to jedna od stvari koja nas je oduševila jer cjelokupnom automobilu daje taj završni pečat koji osvaja. Osim nove boje, Porsche Macan 4 opremljen je i s instrumentna pločom zakrivljenim zaslonom od 12,6’’, zaslon za suvozača od 10,9’’, head-up zaslonom s tehnologijom proširene stvarnosti i ambijentalno osvjetljenje s komunikacijskim svjetlom. Tri ekrana koja se protežu po cijelom vozačkom sučelju zbilja vam stvaraju dojam luksuzne vožnje. Po prvi put, suvozač također može vidjeti informacije, namještati postavke u infotainment sustavu ili reproducirati videosadržaj u vožnji putem vlastitog dodatnog zaslona od 10,9 inča.
Osim prostranog interijera, za naše putovanje bio nam je potreban i prostran prtljažnik. Elektrifikacija Macan modela dovela je do povećanja prtljažnog prostora u Macanu. Kapacitet iza stražnje klupe iznosi do 540 litara (cargo način). Tu je i tzv. „frunk“, drugi prtljažnik ispod prednjeg poklopca, kapaciteta od 84 litre. To znači da smo imali i više nego dovoljno prostora da spakiramo sve svoje stvari i zaputimo se prema našem odredištu.
Bilo da se radi o velikim metropolama, manjim gradovima ili autocesti potpuno električni Macan bit će na svom terenu gdje god vi poželite. Unatoč tome što se radi o potpuno električnom automobilu možemo potvrditi da su putovanja na kratke i duže relacije jednako zadovoljavajuća.
Više informacija o Porsche Macan 4 potražite ovdje.