Ako živite u Beogradu, Novom Sadu ili Crnoj Gori teško da niste čuli za slastičarnicu Moritz Eis koja u prekrasnom uređenom paketu prostora i atmosfere prodaje prirodne sladolede fantastičnih okusa o kojima se glas pročuo kroz cijelu regiju. Upravo ona novosadska poslužila je kao inspiracija za nastanak ovog članka, a u razgovoru s vlasnikom Moritzom Friedom doznali smo kako je u planu dolazak u Hrvatskoj 2016. godine i to na nekoliko lokacija na kojima se trenutačno traže odgovarajući prostori koji bi zadovoljili stroge kriterije Moritz Eis priče.
Moritz Fried dolazi iz duge linije austrijskih poduzetnika, a nakon godina rada u grani bankarskih investicija u Londonu preselio se u Beograd gdje je 2012. odlučio pokrenuti svoj samostalni posao. “Došao sam do faze kad sam se upitao što sa životom i shvatio da moram pokrenuti vlastiti posao”, govori Moritz. Ono što ga je posebno inspiriralo za pokretanje slastičarnice je bogatstvo voća i povrća koje je u Srbiji (ali i regiji) dostupnije nego u Europi te je smatrao da je to nešto što se mora iskoristiti. U nedostatku kvalitetnog sladoleda u Srbiji on ga je odlučio ponuditi upakiranog u proizvod visoke klase te je u tome, čini se, itekako uspio jer je trenutačno jedini lanac ovakvih slastičarnica u regiji.
Iako je regionalno tržište na glasu kao vrlo komplicirano za pokretanje novih projekata, Moritz Fried kaže: “Iako je to točno, zato na tržištu ima manje ljudi koji žele raditi isto što i vi te je uz pravi tim i kvalitetan projekt uspjeh puno bliži. Potrebni su samo upornost i izdržljivost”. Moritz Eis je definitivno kvalitetan projekt koji je zasluženo uspješan u ovolikom omjeru kao sada, koliko zbog proizvoda, toliko i do vrlo razvijene poslovne strategije koja se bazira na povjerenju kupaca. Njihovi sladoledi, za koje je zadužen Miloš Marović, rađeni su isključivo od organskih namirnica, dolaze u fantastičnim kombinacijama okusa te su već dosegli brojku od 123 različite vrste. Neke su vrste uobičajene kao vanilija, čokolada, kava, a drugi okusi pak zovu na trenutnu degustaciju: krastavac i limeta, cikla i hibiskus, borovnica i lavanda, datulje, lješnjak i anis, jagoda i balsamico… Mogli bismo nabrajati unedogled dok zazubice rastu.
Nakon sedam slastičarnica u Srbiji, četiri u Crnoj Gori, jedne u Rumunjskoj i dalekom Čileu, Moritz planira širenje na Hrvatsku, Budimpeštu i Beč. Hrvatska je bila logičan izbor u ovoj ekspanziji, pogotovo Zagreb jer osim što je glavni grad i dobra lokacija za jedan ovakav proizvod, Moritz Fried svoje korijene vuče upravo iz naše zemlje. Zanimljiv je i podatak da je njegov pradjed zaslužan za nastanak prve hrvatske robne kuće Kästner i Öhler u Ilici u kojoj je danas smještena Nama tako da će kroz zagrebački Moritz Eis biti nastavljena obiteljska tradicija u glavnom gradu.
Od hrvatskih lokacija trenutno traje potraga za prostorima u Zagrebu i Dubrovniku, no Moritzova želja je stići i u Istru, Split te druge dalmatinske gradove. “Vrlo smo specifični oko pronalaska mjesta za slastičarnicu jer ono mora biti autentično, ali ne na mjestima koja gdje ima previše buke i ljudi jer klijentela koju mi privlačimo ne voli masivne posjete, oni vole u naše slastičarnice dolaziti gotovo ritualno, svakodnevno, na šalicu kave i slasticu uživajući u prostoru i miru”, govori Moritz Fried.
Ako pogledate o kakvim se prostorima radi, to će vam biti jasno i vi ćete poželjeti u njemu se zadržati duže, opušteno, bez strke i buke. Hrvatske prostore će urediti arhitektonski studio Fluid:Architecture iz Beograda koji je osmislio vizualni izgled kako flagship trgovine, tako i svih, kako bi se pratila pravila dobro osmišljenog projekta. Njihov je potpis modernistički, s čistim bijelim plohama i u znaku minimalizma, a duh Moritz Eisa unesen je s drvenim i gotovo secesijskim detaljima. Moritz Eis osim u obliku trgovine dolazi i u obliku pop-up kioska koji su idealni za šetnice uz more i slično, no prve hrvatske slastičarnice neće biti mobilne. Njihovo otvaranje se planira za 2016. godinu, a mi niti ne sumnjamo u veliki uspjeh.
Foto: Moritz Eis