Njima je komunikacija u krvi: Upoznajte žene koje rade u kontakt centru RBA
Njima je komunikacija u krvi: Upoznajte žene koje rade u kontakt centru RBA

Njima je komunikacija u krvi: Upoznajte žene
koje rade u kontakt centru RBA

Kako izgleda radni dan u Raiffeisen banci u različitim odjelima mogli ste pročitati u nekim od naših brojnih intervjua kroz koje smo vam pokušali predstaviti žene na raznim leadership pozicijama koje nam itekako mogu biti uzor kada govorimo o ženskom poduzetništvu. Upoznali smo tako analitičarke, žene zaposlene u Compliance odjelu, razbijali stereotipe o ženskom leadershipu u banci, otkrili kako izgleda dan otkačenih IT-evka i saznali sve o jednom od najsvestranijih zanimanja današnjice, a zavirile smo i u jedan od najdinamičnijih odjela banke koji nerijetko podsjeća na filmske prizore s Wall Streeta. 

Danas ćemo vas upoznati s tri žene koje rade u jednom od najkomunikativnijih odjela banke – kontakt centru. Kontakt centar možemo nazvati prvom crtom bilo kojeg brenda, a tako je i u  Raiffeisen banci. Ivana Bolfan radi kao agentica, Daria Ciković je voditeljica kontakt centra, a Ivana Ročić je interni trener. Koje su točno njihove uloge i funkcije, kako im izgleda uobičajeni radni dan i kako balansiraju između privatnih i poslovnih obaveza otkrile su nam u zanimljivom intervjuu u šetnji Gornjim gradom. 

Kako je tekao vaš karijerni put do dolaska na ove pozicije na kojima ste sada u kontakt centru RBA?

Daria Ciković : U RBA sam od 2005. godine. Cijeli moj karijerni put u RBA je u Kontakt centru. Krenula sam sa pozicije agenta, radila noćne smjene, nedjelje i praznike, zatim preko glavnog agenta i voditelja tima, do voditelja korisničke podrške. Na toj poziciji sam dvije godine. Može se reći da sam odrasla u Kontakt centru.

Ivana Ročić: Bio je to jedan sasvim slučajan studentski posao od kojeg nisam imala nikakva očekivanja, no izgleda da je imao ono nešto. Prvo sam pola godine pekla zanat kao student agent na kartičnom poslovanju, zatim godinu i pol kao redovno zaposleni multi-skill agent, a sada uskoro treću godinu radim kao interni trener tima.

Ivana Bolfan: Radne navike stekla sam dosta rano, još u srednjoj školi preko sezonskih poslova, a znatiželja i životne okolnosti vodile su me kroz razne djelatnosti i obogaćivale u svakom smislu. Posljednji studentski posao započeo je upravo u RBA Kontakt centru 2019. godine i s vremenom se pretvorio u stalni radni odnos. Sretna sam što sam svoj put u banci započela kao studentica jer sam imala priliku učiti o internim procesima i produktima banke uz maksimalnu podršku voditelja i kolega, samostalno si organizirajući radno vrijeme.

Kako izgleda vaš uobičajeni radni dan? 

Daria Ciković: Radni dan počinje kavom i pozdravom cijele ekipe. Zatim kreće provjera mailova, priprema dnevnih, tjednih, mjesečnih i ad hoc izvješća iz domene Kontakt centra. Zatim razni sastanci, rad na projektima koji su u tijeku, konzultacije i pomoć agentima, rješavanje prigovora, dogovori za edukacije, koordinacija sa ostalim odjelima i na kraju dana timski kratki sastanak.

Ivana Ročić: Kada ne držim edukacije, ujutro obično provjeravam imamo li novih procedura u najavi ili izmjena postojećih. U međuvremenu pružam podršku agentima pri rješavanju poziva, a često i sama preuzimam pozive klijenata. Ostatak dana koristim za izradu i ažuriranje edukacijskih materijala. 

Ivana Bolfan: Najdraži ritual kojim započinjem radni dan je kuhanje kave uz koju prolazim mailove od prethodnog dana i pregledavam novosti, kako bih bila spremna na pitanja klijenata. Ovisno o danu, mijenjaju se i zaduženja agenata, što znatno pridonosi dinamici našeg posla. Osim preuzimanja dolaznih poziva, pratimo mailove klijenata, kao i poruke koje nam upućuju putem digitalnih kanala, te nastojimo u što kraćem roku udovoljiti svim zaprimljenim zahtjevima. Razlikuju se dani kojima radim od kuće, kad sam u potpunosti fokusirana na rješavanje predmeta, točnije situacija klijenata, od dana provedenih u uredu koji su ispunjeni pozitivnom energijom, zajedničkim brainstormingom i međusobnim dijeljenjem iskustava iz kojih neopisivo puno učimo.

 

Kontakt centar je prva crta brenda i možemo reći da je vaš posao stresan jer ste upravo vi ta spona između klijenata i same tvrtke, kako doskačete tom stresu?

Daria Ciković: Izuzetno mi je bitna atmosfera na poslu, pozitiva i timski duh. Prava ekipa svaki posao učini manje stresnim. Svaki dan, bez obzira koliko dan bio težak, nađemo svi vremena za šalu ili neki dobar GIF u Chat grupi. Volim dinamiku, živost i činjenicu da niti jedan dan nije isti na poslu, da nije tako, ne bih bila tu toliki niz godina. 

Ivana Ročić: Moja provjerena i dokazana anti-stres metoda u biti je konverzija stresa u pozitivnu emociju. Ne možeš znati tko će ti se javiti s druge strane slušalice, no tvoj pristup klijentu utjecat će na to kakav će biti ishod razgovora. U našem kontakt centru zna se da je trud oko klijenta ključan: trebaš ga saslušati, pružiti točnu i brzu informaciju kako može dobiti ono što mu je potrebno ili barem kome se za to treba obratiti. Tu završava tvoja uloga i, ako dobro obaviš ove korake, imat ćeš na kraju razgovora zadovoljnog klijenta. 

Ivana Bolfan: Mišljenja sam da najveću ulogu, ne samo u poslu, već i u životu, ima naš stav. Svaki dan iznova donosimo odluku kako ćemo se nositi s izazovima i koliko ćemo važnosti pridavati pozitivnim, a koliko negativnim stvarima koje nam se dogode. Činjenica da postoji rješenje za svaku situaciju daje mi slobodu da objektivno analiziram detalje predmeta, pomognem klijentu i potrudim se, u suradnji s kolegama, da se isto ne ponovi. 

Za vaš posao iznimno je važno strpljenje, razumijevanje i uvažavanje, utječe li to onda i na vaše ponašanje van radnog vremena? 

Daria Ciković: To pitanje bi trebalo postaviti suprugu i djeci, imam li za njih dovoljno strpljenja i razumijevanja. Mislim da je na to pitanje najbolji odgovor situacija od neki dan, kad sam radila od kuće. Suprug mi je rekao da sam toliko ljubazna i uslužna prema klijentima – duša od žene, zašto nisam takva kod kuće. Šalu na stranu, općenito sam takva osoba koja se trudi prije svega biti čovjek i uvažavati druge ljude i na radnom mjestu i izvan njega.

Ivana Ročić: Rekla bih da ovaj posao utječe na mene na pozitivan način. Zbog ovog posla postala sam asertivnija, spretnija i preciznija na području komunikacije, konfliktni razgovori više mi definitivno ne izazivaju nervozu. Doduše, primijetila sam da se nešto promijenilo: ili se smanjio prag tolerancije na negativnu energiju, ili se smanjio popis ljudi za koje se trudim biti strpljiva… Ako mene pitate, to je i dalje pozitivno, ili barem neophodno. 

Ivana Bolfan: Jedne od većih prednosti našeg posla su mogućnost svakodnevnog rada na sebi i neprestanog učenja. Osim analitike i retorike, konstantno vježbamo i slušanje koje nas jedino može dovesti do razumijevanja klijenata, a ako razumijemo sugovornika, velika je vjerojatnost da će najizraženiji osjećaj u nama biti upravo želja da mu pomognemo. 

Što je najvažnije za svakoga tko želi raditi u kontakt centru? Koje se osobine traže pri zapošljavanju i što ste kao zaposlenice uočile da vas čini uspješnima? 

Daria Ciković: Najvažnije za svakoga  tko želi raditi u kontakt centru je da ima volju za učenjem i volju za pomoći klijentima. Također, treba se javiti na natječaj bez predrasuda koje su uobičajene za posao agenta u kontakt centru. Najčešće su to: tamo rade samo studenti, samo prosljeđuju zahtjeve, ne mogu ništa riješiti itd. Naš tim broji više od 40 djelatnika, dosta njih je sakupilo više godina staža u Kontakt centru i imaju višu ili visoku stručnu spremu. Zato i tražimo pri zapošljavanju visoko motivirane i kompetentne osobe koje su strpljive, orijentirane na klijenta, profesionalne, razvijenih komunikacijskih vještina. Osobno mislim da moja uspješnost najviše leži u tome što sam odgovorna osoba, usmjerena na klijenta ali i kolege – uvijek pokušam sagledati situaciju iz „klijentovih cipela“, tolerancija, proaktivan pristup i konstantna želja za učenjem.

Ivana Ročić: Ukratko, važna je fleksibilnost. Doista, ta riječ koja je ustaljeni, redovni član oglasa za posao agenta pokazala se kao ključni pokazatelj toga hoće li netko postati uspješan agent ili izgorjeti putem. Posao agenta je zahtjevan i upravo zbog toga tržište će sve više prepoznavati vrijednost kvalitetnih, odgovornih i sposobnih komunikacijskih stručnjaka, što agenti vjerujte mi i jesu. Moja je uloga u tome naoružati naše agente i studente odgovarajućim komunikacijskim alatima i stručnim znanjima te svakako nakon edukacije pratiti njihov razvoj. Od ostalih nama važnih karakteristika, izdvojila bih odgovornost, empatiju i želju za učenjem. Sve to zajedno daje nam odlične temelje za stvaranje jednog kvalitetnog člana tima. Što me čini uspješnom? Ona originalna dječja radoznalost i inatljivost kad je u pitanju učenje, sve u kombinaciji sa zdravim mogu-stavom. Važno je postaviti si cilj i hrabro ići prema njemu, svjestan da ćeš koji puta zateturati. 

Ivana Bolfan: Prilikom educiranja novih kolega shvatila sam da je na mene uvijek najbolji dojam ostavila volja za radom i želja za usvajanjem nemale količine informacija. Ujedno, entuzijazam koji tinja u meni nešto je što me čini uspješnom u poslu i što brižno njegujem. Dakle, iz svega spomenutog može se zaključiti da nam je, osim poznavanja rada na računalu, važno da je osoba spremna na rad u najboljem timu u kojem će, odluči li tako, rasti u svakom pogledu. 

 

Kako volite provoditi slobodno vrijeme? 

Daria Ciković: Slobodno vrijeme provodim najčešće u društvu obitelji i prijatelja. Trudimo se što više biti  na svježem zraku u prirodi ili organizirati neki vikend izlet i druženje. Volim čitati knjige i slagati puzzle. Također, pokušavam što češće otići na dobru predstavu, koncert ili pogledati film.

Ivana Ročić: Slobodno vrijeme kod mene je rezervirano za obitelj, šetnje i druženja. S obzirom na to da imamo veselog uskoro-dvogodišnjaka, muž i ja upijamo svaki trenutak s njim jer gledajući njega vrijeme zaista nemilosrdno leti. Ponosim se i svojom ženskom postavom koju čine moje tri sestre i dvije nećakinje (uz još dva beba-pojačanja koja nam uskoro stižu). A i roditeljima nastojimo redovito skakati po glavi u rodnom Osijeku.

Ivana Bolfan: Najviše me usrećuje kad slobodno vrijeme provedem uređujući vrt ili u pripremanju slastica, ali u stvarnosti većinom bdijem uz knjigu ne bih li napokon završila Pravni studij. Isprobavanje novih recepata, kao i usavršavanje već znanih, nedavno otkriveno planinarenje i odlasci na more aktivnosti su koje me posebno vesele i opuštaju danima kad sam slobodna.

Što je po vama važno kako bi balans između privatnog i poslovnog života bio uspješan?

Daria Ciković: Važno je postaviti granice i potisnuti potrebu da kontroliramo svaku situaciju na poslu i budemo u sve uključeni. Treba imati povjerenja u svoj tim da će napraviti posao kako treba iako mi nismo tu. Naravno da postoje situacije kada radni dan traje i puno duže nego redovnih 8 sati, pogotovo u timu sa 24-satnim radnim vremenom, ali to mora biti više iznimka nego pravilo.Također, bitna je i dobra organizacija i podrška najbližih kako bi se postigao balans.

Ivana Ročić: Za početak trebaju postojati i jedan i drugi, a onda je važno redovno ispisivati nova poglavlja u svakom od njih. Nije dobro kada granice nisu jasne i kada dođe do prelijevanja, na kraju uvijek jedna strana pati. Posao je važan dio života i važno je biti sretan na poslu, a to nije izvedivo ako privatno ne postojiš ti, nebitno u kojoj ulozi. Poruka svima, a osobito overperformerima je: tražite se izvan posla i živite svoje želje, upravo ćete zbog njih biti bolje kolege i po meni važnije, sretniji privatno.

Ivana Bolfan: Vjerujem da se zadovoljstvo u privatnom životu može pozitivno odraziti i na karijeru, zato mislim da je neophodno okrenuti se prije svega sebi i osvijestiti vlastite želje i osjećaje. Osim toga, važno je odnose temeljiti na međusobnom poštovanju, neovisno o tome koliko ih planiramo produbljivati. Beskrajno sam zahvalna na bezuvjetnoj podršci bake i roditelja, i moram ih dijelom okriviti za neumoljiv optimizam koji je, čini se, posljedica lijepe spoznaje da netko vjeruje u mene.

Učitati još
Zatvori