Putovanja su sve omiljenija aktivnost ljudima iz cijelog svijeta. Neki od razloga za sve veću ljubav prema putovanjima je i njihova sve veća dostupnost, povoljnije cijene, a i putničke ture osmišljene su sve zanimljivije i sadržajnije. Aktivni trenuci provedeni na putovanjima vrijedno su iskustvo za cijeli život. Učenje, stvaranje novih prijateljstava i otvaranje novih vidika pozitivna su strana globalizacije koja ide ruku pod ruku s putovanjima. Nemoguće je ne primijetiti i sve veći priljev putnika iz cijelog svijeta u Hrvatsku pa je logično očekivati da će se njihov broj povećavati iz sezone u sezonu. Kreiranje novih sadržaja i atrakcija, neodoljiva gastronomija i prirodne ljepote idu na ruku sve većoj popularizaciji Hrvatske kao jedne od najpoželjnijih turističkih destinacija.
No, i hrvatski putnici sve radije spakiraju kofere i otputuju na mjesta izvan granice pa ta slatka navika poprima mjesto broj jedan u načinu provođenja godišnjeg odmora. Stoga, sve više ljudi otputuje u trenucima kada dođe do zasićenja svakodnevicom. Ponekad se pojavi jaka potreba za uzbuđenjem i različitim iskustvom od uobičajenog, želja za novim izazovima. Putovanje je zato idealan način za testiranje sebe. Gura ljude na njihove granice i izvan njihove zone udobnosti. Tada otkrivate koliko ste snalažljivi kada se nađete na novim mjestima, kada ste izloženi novim ljudima i iskustvima. Prevladavanje tih izazova donosi radost, energiju za nova iskušenja i gradi samopouzdanje. Kada se sve uspješno završi – ljubav prema putovanjima sve više jača, odnosno potreba za sljedećim putovanjem je sve veća.
Stoga su sljedeći trendovi i predviđanja vezana uz putovanja u 2019. posve logičan slijed.
Učenje i putovanja
Putoholičari često naglašavaju kako su vrijedna iskustva i vještine stekli upravo na putovanjima. Također, volontiranje, rad u kampovima i usavršavanje na putovanjima vrlo je popularan trend koji će rasti u 2019. godini. Posebno je omiljen među mlađim putnicima koji su u potrazi za svojom savršenom karijerom i kojima je cilj povezati se s ljudima iz cijelog svijeta. Kulturne i studentske razmjene samo su neki od sve popularnijih načina za upoznavanje novih zemalja i usavršavanje vlastitih talenata. Važna je svrha putovanja i neformalno obrazovanje te učenje kroz iskustvo koje se na putovanjima dobije.
Jednostavnost
Prema istraživanjima Booking.com putnici iz Hrvatske se najviše vesele jedinstvenoj aplikaciji kojom će pokriti sve potrebe vezane uz planiranje, rezerviranje i samo putovanje (61%) i mobilnim aplikacijama kojima će u stvarnom vremenu moći pratiti lokaciju svoje prtljage (59%). Prijevozna sredstva u odredištu koja nude autonomnu vožnju u nešto manjoj mjeri vesele korisnike iz Hrvatske (34%). 2019. godine razvijat će se više tehnoloških inovacija osmišljenih za istraživanje prije putovanja. Čak 31% putnika iz Hrvatske sviđa se ideja ‘virtualnog putničkog agenta’ kojim bi se upravljalo putem glasovnih naredbi iz udobnosti vlastitog doma, a svaki peti ispitanik volio bi upoznati odredište prije samog putovanja koristeći tehnologiju virtualne stvarnosti.
Putovanja u svemir
Već sljedeće godine počinje pripremanje infrastrukture za putovanja u svemir. Prvi korak ka tome je početak izgradnje svemirske postaje na mjesecu koji je NASA najavila za 2019. godinu, a prva lansiranja se očekuju za tri godine. Posebno je zanimljivo što agencije i tvrtke koje se bave putovanjima ulažu u ispitavanja kako bi se pripremile za svemirsku budućnost s obzirom da će kod putoholičara sve više rasti želja i potreba za putovanja svemirom.
Digitalni vodič za putovanja
Generički i detaljni vodiči iz prošlosti ustupit će mjesto kraćem i individualiziranom sadržaju koji se može neometano integrirati u pregled dostupan putnicima. Četvrtina putnika iz Hrvatske (27%) želi da netko ili nešto preuzme teži dio posla i ponudi im preporuke za putovanja, a oko dvije petine (39%) žele da tvrtke koje pružaju usluge putovanja koriste tehnologije kao što je umjetna inteligencija (AI) za davanje preporuka na temelju prethodnih iskustava. Više od polovica putnika (54%) bila bi uzbuđena zbog tehnoloških inovacija u svijetu putovanja poput digitalnog vodiča koji bi im omogućio uistinu personalizirano iskustvo.
Osviještena putovanja
S obzirom na sve veći globalni interes za društvena pitanja kao što su ljudska prava, jednakost i uvjeti rada, u 2019. sve će više doći do izražaja osviješteni putnici, koji će se još više usredotočiti na pitanja vezana uz socijalne, političke i ekološke probleme u potencijalnim odredištima putovanja prije samog donošenja odluke gdje žele otputovati. Trenutačno dvoje od pet putnika iz Hrvatske (40%) smatra društvena pitanja vezana uz potencijalna odredišta putovanja iznimno važnima pri odabiru odredišta, a više od polovice putnika (54%) odbija posjetiti odredište ako smatra da će to imati negativan utjecaj na lokalno stanovništvo.
Ekološka održivost
Problem jednokratne plastične ambalaže i dalje će biti iznimno važna tema, no u 2019. godini briga za okoliš sve će se više pretvarati u konkretne mjere s ciljem zaštite okoliša. Putnici milenijske generacije i generacije Z tražit će ekološki održive doživljaje u odredištu koje posjećuju, a kad je riječ o smještaju, ponuđači će pokušavati smanjiti korištenje plastične ambalaže i time poboljšati svoje reference vezane uz održivost.
Vikend putovanja
U posljednje vrijeme zabilježen je porast kratkih putovanja i izleta, pogotovo vikendom. To je efikasan način za odmak od tjedna tijekom kojega se nagomila stres prouzrokovanj ubrzanim tempom života i radnim obvezama. Također, sve popularnija izletišta, vidikovci, trend planinarenja i bicikliranja u prirodi sve je omiljeniji sve većem broju ljudi. To će se nastaviti i u 2019. godini, a putničke agencije već najavljuju pomno osmišljena kraća putovanja sa zanimljivim sadržajem.
Foto: Instagram, booking.com