View this post on InstagramA post shared by Julien Duval (@julienduvalphoto) on
Možda ste u bespućima Instagrama već naletjeli na profil Juliena Duvala, francuskog fotografa čije fotografije ljepota Hrvatske očaravaju na prvi pogled. Njegova fotografija Rovinja iz zraka, koju je nedavno objavio EarthPix, najveća travel zajednica na društvenim mrežama, fascinirala je čitav niz svjetskih putnika i našoj zemlji nesumnjivo napravila odličnu reklamu. Osim travel fotografije, Julien se specijalizirao za glazbenu fotografiju – službeni je fotograf mnogih festivala, poput Tomorrowlanda i Ultra Europe).
Zanimljivo je to što je Julien studirao geografiju, a onda je odlučio promijeniti karijeru i posvetiti se fotografiranju. Prije 10 godina preselio je u Hrvatsku u koju se toliko zaljubio da je odlučio ovdje ostati i raditi. O njegovom karijernom putu, fotografiji, razlikama života u Hrvatskoj i Francuskoj, mjestima u Lijepoj našoj koja obožava fotkati i još mnogo zanimljivih stvari razgovarali smo s Julienom, a cijeli intervju donosimo u nastavku.
- Studirali ste geografiju, a onda se pred kraj studija odlučili za promjenu karijere. Kako to? Je li vas fotografija odvijek zanimala? Kako je tekao vaš profesionalni put?
Da, ponekad odete drugačijim putem od onoga kojim ste krenuli na početku. Nakon što sam diplomirao geografiju, započeo sam doktorat, ali tada sam odlučio promjeniti smjer i započeti projekt povezan s turističkim vodičima. Tada sam počeo ozbiljnije shvaćati fotografiju, iako sam se zapravo od djetinjstva ‘igrao’ s kamerama. Zatim sam shvatio da bi mi fotografija mogla biti više od hobija pa sam upisao školu fotografije, a tri godine kasnije postao sam profesionalni fotograf.
- Francuz ste koji već niz godina živi i radi u Hrvatskoj. Kako ste se odlučili za dolazak ovdje? Što vas je osvojilo u našoj zemlji?
U Hrvatsku sam došao 2010. godine kad sam preko europskog programa razmjene mladih Eurodyssee dobio stažiranje. Tri mjeseca sam proveo u Istri radeći za Naturu Histricu, javnu ustanovu za upravljanje zaštićenim dijelovima prirode istarske županije. Jako mi se svidjelo, a pošto sam u to doba još učio o fotografiji, pomislio sam kako bi bilo super da ostanem i nastavim se time baviti ovdje u Hrvatskoj. Osim ljepota i raznolikosti zemlje, u Hrvatskoj mi se posebno sviđa kvaliteta života. Ne kažem da je sve savršeno, ali barem uživam u svom privatnom i profesionalnom životu.
- Koliko se život u Hrvatskoj razlikuje od života u Francuskoj?
Ne mislim da postoji velika kulturalna razlika između Francuske i Hrvatske. Način života je prilično sličan. Možda je glavna razlika u veličini zemalja. Kako je Hrvatska manja zemlja, smatram da je lakše imati dobar visibility i brže se povezati s ljudima.
- Poznati ste glazbeni i travel fotograf. Što je teže fotografirati i odmah drugo pitanje – što više volite fotografirati – koncerte i festivale ili gradove i prirodne ljepote neke zemlje?
Ja bih rekao da u fotografiji ništa nije lagano. Glazbena i travel fotografija je jako izazovna, a u oba slučaja uvijek čekate savršen trenutak. Bilo da je riječ o divnom zalasku sunca ili rock zvijezdi koja skače na pozornici, moraš čekati da uloviš taj trenutak. Talent fotografa leži u toj sposobnosti da ga ulovi: od kadriranja, postavki, izbora opreme… Ja zapravo volim ravnotežu koju mi donose te dvije vrste fotografije. Snimanje glazbenih festivala, gdje sam okružen tisućama ljudi, daje mi adrenalin, a fotografiranje prirode pomaže mi da se vratim u normalu 🙂
- Vaš Instagram obiluje nevjerojatnim fotografijama iz svih dijelova Hrvatske. Možete li izdvojiti omiljeno mjesto u Hrvatskoj na koje se uvijek rado vraćate i rado ga fotkate?
Mislim da sam najviše fotografirao Plitvička jezera i Istru. U Istri najviše volim Rovinj koja je tako fotogenična destinacija! Ali, cijela Istra je puna skrivenih dragulja pa svaki put kad tamo dođem, otkrijem neka nova mjesta. Također, moram spomenuti svoja dva najdraža otoka: Vis i Lastovo.
- Osim Hrvatske, na kojim mjestima na svijetu ste uživali fotkajući?
Jako sam uživao u New Yorku gdje sam proveo par mjeseci. New York je savršeno igralište za fotografiranje. Imaš osjećaj kao da živiš u filmu kad uživo vidiš sva ta kultna mjesta koja si toliko puta vidio na televiziji. Uz New York, uživao sam fotkajući u Brazilu i Južnoj Koreji. Prije par mjeseci bio sam u Egiptu – to mi je također bilo jako lijepo putovanje!
- Vaša fotografija Rovinja iz zraka nedavno je objavljena na Instagram profilu EarthPix. Koliko su društvene mreže utjecale na vašu karijeru? Je li popularnost društvenih mreža promijenila svijet fotografije?
Stvarno mi je bilo zadovoljstvo vidjeti da moju fotografiju iz Rovinja objavljuju veliki Instagram profili. Društvene mreže su sjajna platforma za prikaz vašeg rada, ali nisu promijenile način na koji kontaktiram sa svojim klijentima ili gradim svoju mrežu kontakata. Ne mislim da vam broj sljedbenika daje legitimitet da uspijete kao profesionalni fotograf. To što ste ‘influencer’, ne znači automatski da dobro fotografirate. S druge strane, Instagram mi je odličan alat za pronaći neke nove lokacije. Prije nego posjetim neki novi grad ili zemlju, uvijek na Instagramu potražim mjesta koja bih volio fotografirati.
- Postoji li neko mjesto u Hrvatskoj ili na svijetu gdje još niste bili, a voljeli biste otići i zabilježiti ga kamerom?
Naravno da postoji! Posjetio sam sve Nacionalne parkove u Hrvatskoj osim Kornata. A obzirom da su svi festivali na kojima inače radim ovog ljeta otkazani, napokon imam vremena otići tamo.
- Postoje li trenuci kad ne nosite fotoaparat sa sobom?
Dok mi je fotografija bila samo hobi, kameru sam uvijek nosio sa sobom. A otkad mi je to posao, ipak gledam stvari na malo drugačiji način. Ponekad se moram fokusirati na nešto drugo pa sad kad doživim neki super trenutak, recimo, na koncertu, nije drama ako u tom trenutku nemam kameru sa sobom.
- Imate li neke neostvarene želje koje biste voljeli ostvariti u budućnosti?
Da. Timski rad je nešto što stvarno želim razvijati u budućnosti. Kao profesionalni fotograf brzo shvatite da vam suradnja s ljudima koji imaju durgačije vještine od vaših daje šansu za postizanje većih projekata. Već dvije godine imam to na umu: ponuditi klijentu medijski tim koji mu je potreban.
Foto: Julien Duval