Otkrijte što Hrvati misle o budućnosti putovanja i kojim destinacijama se najviše vesele

Otkrijte što Hrvati misle o budućnosti putovanja i kojim destinacijama se najviše vesele

Pandemija je nedvojbeno utjecala na sve sfere naših života pa tako i na svijet putovanja. U prošloj smo godini većinu vremena bili kod kuće, a putovanja sveli na minimum. Iako teški dani možda još uvijek nisu iza nas, nova istraživanja otkrivaju da naša želja za istraživanjem svijeta ostaje nepromijenjena i da nakon mjeseci ograničenja putnici konačno vide svjetlo na kraju tunela.

Najnovije istraživanje Booking.com-a pod nazivom “Back to travel”, uz pomoć podataka prikupljenih od korisnika širom svijeta, otkriva što putnici misle o putovanjima. Istraživanje obuhvaća više od 28.000 putnika i pokazuje optimizam s pojavom i distribucijom cjepiva. Nedostaju li Hrvatima putovanja i nadaju li se da će više putovati u ovoj godini, ekskluzivno nam je otkrila Maja Vikario, regionalna menadžerica za Booking.com.

Optimizam među hrvatskim putnicima

“Više od polovice (58%) putnika iz Hrvatske izjavilo je da se osjećaju optimističnije vezano uz putovanja u 2021. godini, dok sedam od deset putnika iz Hrvatske izjavljuje kako zbog nemogućnosti putovanja u 2020. godini još više žude za putovanjima u 2021. godini. Postoje i druge stvari koje su neočekivano nedostajale putnicima iz Hrvatske, osim samog putovanja: 15% putnika iz Hrvatske izjavilo je da im neočekivano nedostaju obroci u avionu; 14% ih je izjavilo da im nedostaju pozivi i buđenje usred noći kako bi stigli uloviti rani let, a 20% ih je izrazilo želju za čekanjem na aerodromu prije nego krene let”, otkriva Maja.

Cjepivo pri tome ima važnu ulogu. Hrvati su s pojavom cjepiva optimističniji glede putovanja u inozemstvo jer im omogućuje sigurno putovanje u budućnosti. “Naše istraživanje pokazuje kako je gotovo dvije petine (40%) putnika iz Hrvatske izjavilo da neće putovati u inozemstvo dok ne budu cijepljeni, što se povećava na tri petine (60%) među starijima od 55 godina, dok više od trećine (36%) njih će putovati samo u zemlje koje su provele programe cijepljenja”, pojašnjava.

Putovanja su Hrvatima važnija no ikad

Iako se većinom osjećaju optimistično, više od trećine putnika iz Hrvatske (36%) kaže da je nemogućnost putovanja u 2020. godini imala negativan utjecaj na njihovo mentalno zdravlje, a polovica (50%) kaže da se zbog ograničavanja putovanja u vlastitom domu osjeća kao u zatvoru.

“Možda je to razlog zbog kojeg dvije trećine (68%) putnika iz Hrvatske kaže da im je putovanje sada važnije nego što je bilo prije pandemije. S obzirom na navedeno, ne čude podaci koji pokazuju kako bi gotovo sedam od deset (69%) putnika iz Hrvatske radije putovalo nego pronašlo pravu ljubav, a više od polovice (55%) bi radije putovalo nego dobilo unapređenje na poslu”, otkriva Maja.

Lokalna putovanja, šetnje plažom i uživanje u toplicama

Dvoje od pet putnika iz Hrvatske iskoristilo je puno vremena provedenog kod kuće kako bi planirali buduća putovanja, a čak 43% njih je oduševljeno mogućnošću ispunjenja tih planova u 2021. godini. Iako će lokalna putovanja dominirati kroz ljeto 2021. godine, više od trećine putnika iz Hrvatske (36%) planira otputovati što dalje nakon ukidanja ograničenja putovanja.

Kada sanjare o svom sljedećem godišnjem odmoru, 22% kaže da će opuštajuće šetnje plažom ili uživanje u toplicama biti prva vrsta putovanja na koje će krenuti kad ponovo bude sigurno putovati, dok će ih samo 5% rezervirati putovanje puno aktivnosti. Također, samo 2% putnika iz Hrvatske izjavilo je da im je odmor u gradu prioritet.

Alternativni smještaj kao dugoročan trend

Vezano za smještaj, zanimalo nas je imaju li hrvatski putnici neke preferencije. “Primijetili smo kako pandemija povećava zanimanje putnika širom svijeta za boravak u kućama i apartmanima, posebno među onima koji su prije bili manje zainteresirani za takve vrste smještaja, što potvrđuje informacija o laganom porastu rezervacija alternativnih smještaja u 2020. godini u odnosu na 2019. godinu. To znači da je oko 30% prijavljenih noćenja putem Booking.com-a za cijelu 2020. godinu bilo ostvareno u alternativnim smještajima.**

Vjerujemo da je zanimanje za alternativni smještaj dugoročan trend, jer već dugo primjećujemo rast apetita na tom području, zbog čega već godinama i sami širimo njegovu ponudu. Ipak, znamo da postoji i da će i dalje biti vrlo velika potražnja za tradicionalnim hotelima, zbog čega težimo imati najširi izbor u svim kategorijama smještaja”, pojasnila je Maja.

Suradnjom do zajedničkog cilja

U posljednje vrijeme puno se govori o tzv. covid putovnicama. Istraživanje Booking.com-a pokazuje kako je više od trećine putnika iz Hrvatske (35%) spremno prihvatiti mogućnost putovanja samo pod uvjetom da su cijepljeni, dok ih više od polovice (55%) tvrdi da je potrebno osigurati jednostavniji i brži pristup za testiranje na COVID-19.

“Čak 59% putnika iz Hrvatske smatra da bi vlade trebale surađivati s putničkim udrugama i pružateljima usluga kako bi zajedno postavili standarde pri putovanjima. Booking.com podupire aktivnosti kojima se nastoji pomoći pri oživljavanju industrije putovanja i turizma, kao i cijeloga gospodarstva tijekom ovih i dalje izazovnih vremena”, zaključuje Maja Vikario, regionalna menadžerica za Booking.com.

METODOLOGIJA*

Ovo istraživanje proveo je Booking.com na uzorku odraslih osoba koje planiraju putovati u sljedećih 12 mjeseci. Ukupno su sudjelovala 28.042 ispitanika iz 28 zemalja i teritorija (uključujući 1003 iz Argentine, 1002 iz Australije, 1000 iz Brazila, 1003 iz Danske, 1002 iz Francuske, 1004 iz Hong Konga, 1001 iz Hrvatske, 1000 iz Indije, 1000 iz Italije, 1002 iz Izraela, 1000 iz Japana, 1003 iz Južne Koreje, 1001 iz Kanade, 1000 iz Kine, 1002 iz Kolumbije, 1002 iz Meksika, 1000 iz Nizozemske, 1000 iz Novog Zelanda, 1005 iz Njemačke, 1003 iz Rusije, 1000 iz SAD-a ,1000 iz Singapura, 1005 iz Španjolske, 1001 iz Švedske, 1003 iz Tajlanda, 1000 iz Tajvana, 1000 iz Ujedinjene Kraljevine i 1000 iz Vijetnama). Ispitanici su ispunili online anketu u siječnju 2021. godine.

**(Izvještaj o prihodima Booking.com-a u fiskalnoj godini).

Foto: Unsplash, Pexels, Booking.com

Učitati još
Zatvori