Privatno bankarstvo RBA proglašeno najboljim u Hrvatskoj – evo što kažu glavne akterice priče
Privatno bankarstvo RBA proglašeno najboljim u Hrvatskoj – evo što kažu glavne akterice priče

Privatno bankarstvo RBA proglašeno najboljim u Hrvatskoj – evo što kažu glavne akterice priče

Privatno bankarstvo Raiffeisen banke ove godine proglašeno je najboljim privatnim bankarstvom u Hrvatskoj. Ovakvo postignuće rezultat je iznimne stručnosti privatnih bankara, ali i izgrađenom međusobnom povjerenju s klijentima. Neovisno o kapitalu sa svakim klijentom se gradi dugoročan odnos i povjerenje komunikacijom u četiri oka – i to je ključ za obostrano zadovoljstvo – i klijenata i bankara. Ono što je važno je to da klijent može imati potpuno povjerenje i sigurnost u svog bankara (ovom slučaju bankaricu) i banku, te tako brinuti o svojoj imovini.

No kako to izgleda iza kulisa? Osim što klijentima koji zahtijevaju individualan pristup, diskreciju i osobnu podršku u suradnji sa specijalistima iz organizacijskih dijelova cijele banke, privatni bankari svojim klijentima nude usluge i proizvode krojene isključivo njihovim potrebama. Istovremeno rastu i razvijaju se u vlastitim karijerama, a uspješno balansiraju privatni i poslovni život. Anita Gracin, Božena Šljaka, Jelena Čatipović je ženski dio ekipe privatnih bankara Raiffeisen banke koje su nam otkrile detalje o svom zanimljivom poslu i izazovima koje on nosi.

RBA-Journal-privatno-bankarstvo6.
  • Koji su najveći izazovi s kojima se suočavate u svom sektoru – privatnom bankarstvu? 

Božena Šljaka: Posao u banci sam je po sebi izazovan. U privatnom bankarstvu uz sve prisutne izazove postoji i dodatni faktor, a to je tržište kapitala koje je volatilno i nepredvidljivo. Pronalazak optimalnog rješenja s kojim bismo zadovoljili očekivanja klijenta ponekad može biti zahtjevan. U ponudi financijskih instrumenata uvijek imam želju klijentu ispuniti očekivanja. Želje su jedno, a tržište drugo. Kako bi u konačnici imala zadovoljnog klijenta, a tada sam zadovoljna i ja, ključ je klijente educirati i redovno informirati o tome što mogu očekivati od tržišta.

RBA-Journal-privatno-bankarstvo3
  • Koliko su ljudi upućeni u to što vi radite, posebice vaši novi klijenti? Znaju li što mogu očekivati kad vam se prvi put obrate? 

Anita Gracin: Neki su se susretali s uslugom privatnog bankarstva u inozemstvu ili u drugim poslovnim bankama, ali većinom nisu sasvim detaljno upućeni. Tu smo mi da im objasnimo koncept naše usluge i što sve mogu očekivati od nas. Jako nam je bitno da je sve transparentno i da klijent zna da se uvijek može osloniti na svog privatnog bankara i svoju banku.

RBA-Journal-privatno-bankarstvo9
  • Podrazumijeva li privatno bankarstvo osobni pristup svakom klijentu individualno ili postoje klijenti koji, ovisno o svom kapitalu ili potrebama, dobivaju isti tretman? 

Božena: Klijent je uvijek na prvom mjestu. Profesionalan pristup se podrazumijeva i svakom klijentu pristupamo individualno. Ljepota ovog posla je to što je svaki klijent poseban i trudim se prilagoditi svakom od njih. Neovisno o kapitalu, sa svakim klijentom težim stvoriti dugoročan odnos i izgraditi obostrano povjerenje. Profesionalan individualan pristup, povjerenje, znanje i iskustvo je neophodno za postizanje dobrog poslovnog odnosa i u konačnici zadovoljnog klijenta.

RBA-Journal-privatno-bankarstvo4
  • Kako je izgledao vaš karijerni put u RBA? 

Božena: U RBA sam došla prije 21 godinu na mjesto kreditnog referenta. Prvi ”pravi” posao. Novi izazov, ali i motivacija za učenje i napredovanje.  Reorganizacijom poslovanja, kreditni referenti postali su osobni bankari. Nova uloga, novi izazovi. Mjesto osobnog bankara sam nakon godine dana zamijenila radim mjestom Premium bankara i sada, šećer na kraju – Privatno bankarstvo. Na svakom radnom mjestu sam naučila nešto novo i stekla dodatno iskustvo. Uloga privatnog bankara je ispunila sva moja očekivanja, volim svoj posao.

RBA-Journal-privatno-bankarstvo12
  • Kako izgleda vaš uobičajeni radni dan? 

Anita: Nijedan mi dan nije isti. Uobičajeno je da imam oko dva sastanka dnevno te više vremena u danu provedem na telefonu i mailu, s obzirom na to da se kroz uslugu Privatnog bankarstva većina usluga može riješiti bez fizičkog dolaska do nas. Trudim se odmah adresirati svaki upit klijenta i promptno ga riješiti.

RBA-Journal-privatno-bankarstvo8
  • Često se misli da je bankarski svijet muški svijet, kakva su vaša iskustva (vezano za vaš sektor)? 

Jelena: Na sreću nemam negativnih iskustava po tom pitanju. Bankar je taj koji svojim profesionalnim pristupom opušta atmosferu i gradi dugoročan odnos s klijentom.  U ovom je poslu jako bitna preporuka i profesionalnost. Kada nas zadovoljan klijent preporuči partneru, prijatelju, kolegi, nema nikakvih predrasuda.

RBA-Journal-privatno-bankarstvo1
RBA-Journal-privatno-bankarstvo5
  • Koliku važnost stavljate na osobni kontakt s klijentima? Smatrate li da je s istima uopće moguće raditi bez kontakta ‘u četiri oka’?

Jelena: Ljudima je najvažnije i najvrjednije u životu zdravlje, no imovina je mnogima također na vrhu liste prioriteta. Da bi ti netko otvoreno pričao o svojoj imovini, poslovima ili obitelji, mora te dobro upoznati. Postoji period prilagodbe, upoznavanja i taj je proces dugoročan.

Ako želiš dobar odnos s klijentom, moraš ga izgraditi, što ponekad traje godinama… Moji klijenti su prekrasni ljudi s kojima uživam raditi. Stvaranje profesionalnog, dugoročnog odnosa temeljenog na povjerenju je moguće samo i isključivo u „četiri oka“.

RBA-Journal-privatno-bankarstvo11
RBA-Journal-privatno-bankarstvo13
  • Koja je najbitnija vještina u vašoj branši, odnosno što vas čini uspješnom u svom poslu?

Anita: Bolje pitanje je koja nije! Rekla bih empatija, visoka razina profesionalnosti i diskrecija. Kroz poslovanje s HNWI (high net-worth individuals) klijentima, mogu priznati da sam upoznala puno predivnih ljudi od kojih sam puno naučila i da mi je užitak raditi svoj posao.

RBA-Journal-privatno-bankarstvo2
  • Rad s klijentima koji trebaju vaše usluge sigurno je često stresan. Na koji se način nosite s tim stresom, ili vam taj način rada dođe prirodno?

Božena: Općenito rad s klijentima ponekad može biti stresan, pa tako i u Privatnom bankarstvu. Ima boljih, a i lošijih dana. Cilj je izgraditi profesionalan dugoročan odnos koji se temelji na povjerenju. Sa zadovoljstvom mogu reći da imam predivne klijente s kojima volim raditi. Ako se i dogodi neka stresna situacija, a ima ih, godine radnog iskustva, obitelj i moj tim uvijek su tu da ublaže svaku prepreku.

RBA-Journal-privatno-bankarstvo7
  • U vašem poslu važne su i dodatne edukacije – ima li dovoljno vremena za sve? 

Jelena Čatipović: U RBA radim 17 godina, edukacije su naša svakodnevica. Najzahtjevnije je bilo na početku. Svaki izazov je poseban i težak na svoj način, no prihvatila sam sve ponuđeno nalazeći nešto pozitivno i motivirajuće. Educirala sam se i učila najviše od kolega i klijenata u svakodnevnoj komunikaciji, koja je u ovom poslu najvažnija.

RBA-Journal-privatno-bankarstvo10
Učitati još
Zatvori