Ako ste pri posjeti Berlinu otkrivali dizajnerska mjesta, onda ste vjerojatno posjetili Paper & Tea. Ako niste, onda vas sada želimo upoznati s divnim brendom koji osmišljen u same detalje, a osim vizuala kojima osvaja, osvaja i svojom kvalitetom. Naime njegov osnivač, Jens De Gruyter, cijeli je život u svijetu čaja i odlučio je prodavaonicu čajeva ‘zapakirati’ u mjesto nalik najljepšim dizajnerskim shopovima.
Nemoguće je uopće nabrojati koliko vrsti čaja Paper & Tea ima u svojoj ponudi, a posjet njegovim dućanima zarobit će vas i na nekoliko sati. Jer osim čaja, ovaj brend ima i dodatke za posluživanje, razan i neodoljiv merch te sve one sitnice koje vam odjednom baš trebaju!
Razgovarali smo s Jensom De Gruyterom o svemu što čini ovaj poseban berlinski brend.
Paper & Tea jedno je od ‘must see’ mjesta pri posjeti Berlinu. Možete li našim čitateljima ispričati kako je nastao sam brend?
Pijem čajeve cijeli svoj život. Odrastao sam uz ujaka koji je bio trgovac čajevima za luksuzne njemačke hotele i restorane. On me prvo upoznao s čudesnim i delikatnim Darjeeling čajevima i crnim Assam, a kasnije sam shvatio da ima još toliko toga za otkriti! Zeleni čajevi, bijeli, Oolong čaj itd. Tako da ono što me inspiriralo da pokrenem Paper & Tea brend je jednostavno bila ljubav prema finom, čistom čaju i činjenica da ustvari u Europi nisam pronalazio sve te okuse koje sam otkrivao putujući Azijom.
Mislim da je kvalitetan čaj senzualan i ustvari društven proizvod – koji uistinu treba iskusiti i shvatiti. Tako da su Paper & Tea dućani mjesto za to. S obzirom da je naš pristup čajevima na neki način ispred shvaćanja kulture čaja velike većine u zapadnom svijetu, znali smo da ćemo morati komunicirati stvari drugačije nego tipičan dućan koji se bavi prodajom čajeva. Od te početne misli krenuli smo se razvijati drugačije od tradicionalne prodaje iza pulta, ‘ljekarna modela’. Više u stilu mode ili beauty proizvoda i na način kako se oni predstavljaju kupcima.
Jedino što se ne mijenja je moja konzumacija čajeva kroz cijeli dan.
Ono što je očito i posebno kod P & T-a je njegov savršen dizajn, vizuali – sve od pakiranja do uređenja prostora. Jeste li još tada imali jasnu sliku kako će sve izgledati?
Samo ime Paper & Tea u sebi nosi dva iznimno važna izuma čovječanstva – papir i čaj. Oba koja potječu iz Kine, stari tisućama godina, a prihvaćena su u svijetu kao proizvodi komunikacije, kreativnosti i kulture općenito. P & T je u srži brend čajeva, ali i papir ima važnu ulogu. Osobito kada se radi o samom načinu kako naš brend komunicira s kupcima, kako prenosi sve ideje o kulturi čaja. Razmišljamo da grafički dizajn reflektira određene aspekte odakle čaj potječe pa ga tako često radimo po uzoru na ilustracije koje pronalazimo u starim knjigama, manuskriptima, čega sam i sam kolekcionar. Što nas opet vraća na samu važnost uloge čaja i papira kao tradicionalnih medija.
Kako izgleda Vaš tipičan dan? Kako je uopće biti u biznisu čaja u Berlinu?
Kao žogliranje s više disciplina. P & T sjedište smješteno je samo jedan blok dalje od concept storea u Charlottenburgu, u ulici Kantstraße, berlinskog malog Chinatowna. Sama činjenica da smo smješteni ovdje sa sobom nosi uvijek drugačiji dnevni tempo. Kada ne putujem u potrazi za novim čajevima i promovirajući Paper & Tea, pronaći ćete me na potezu od dućana do dućana, kako pijem čaj s partnerima i radim na novim i uzbudljivim suradnjama. Jedino što se ne mijenja je moja konzumacija čajeva kroz cijeli dan.
Većinu čajeva nabavljamo direktno iz vrtova u kojima su uzgajani.
Skoro je nemoguće odrediti točan broj vrsti čajeva koje su trenutno u ponudi, a osim toga poznati ste po svojim dodacima za ispijanje čaja, razglednicama, bilježnicama, posterima.. Koji su vam najtraženiji proizvodi ovih dana?
Trenutno najtraženiji proizvod nam je ‘Boxes of Six’ koji donosi 6 vrsti u jednom pakiranju. Tu je i ‘Box of Green’ koji nudi lijepu kombinaciju zelenih čajeva odabranih od strane urednika Voguea. Što se tiče naših dodataka, svakako najprodavaniji su iz kolekcije My Dear – kao što su My Dear torba i boca. Isto tako lansirali smo Master Blend kolekciju prošle godine koja okuplja 15 različitih čajeva i također je hit među kupcima.
Koliko često uvodite novitete? Čini mi se da je svako malo nešto novo u ponudi – možete nam reći više o tome kako izgleda proces od pronalaska novog čaja do gotovog proizvoda?
Stalno isprobavamo nove usjeve kao i vrste čajeva kako bi odlučili koje ćemo uključiti u svoju ponudu. Ono što nam je najvažnije je da se proizvodi ručno, tj. na tradicionalan način. Većinu čajeva nabavljamo direktno iz vrtova u kojima su uzgajani i važno nam je osobno poznajemo proizvođače kako bio kreirali osjećaj zajedničke svijesti i zahvalnosti od samog grma do šalice, i nazad. Isto tako, većina naših dodataka za čajeve ne dolazi iz industrijske proizvodnje, već od strane umjetnika i obrtnika koji ih izrađuju s velikim znanjem i strašću.
Naša buyerica za čajeve dobiva mnogo testera kroz godinu i ona me obaviještava o tome ima li nešto novo i zanimljivo. Zatim ih testiramo zajedno i procijenjujemo sve aspekte, od suhoće lišća do tekućine čaja i aroma. Ako nas impresionira ono što smo okusili i pomirišali onda se potrudimo pronaći mjesta u ponudi Paper & Tea linija. Pisanje o čaju i samo ime dolazi prirodno nakon što smo inspirirani samim lišćem čaja. Imamo jako puno čajeva svake sezone, što se može mijenjati iz godine u godinu, ali u prosjeku lansiramo 10 do 12 novih okusa svake godine.
Koliko ljudi ima u Paper & Tea timu?
Našu bazu čini oko 25 zaposlenih, koji rade u sjedišta u Charlottenburgu, concept storeovima i skladištu. Također surađujemo s raznim freelancerima i partnerima sa svih strana svijeta.
Obje lokacije nude odmor od zaposlenog dana i tranformiraju vas u svoj svijet.
Zašto Charlottenburg i Mitte?
Odlučili smo otvoriti dućane u skupljem, luksuznijem djelu, što je Charlottenburg, i na užurbanoj, high street lokaciji, Mitte. Dućani imaju potpuno različitu atmosferu. Charlottenburg je više opušten, tako da u njemu naši kupci provode vrijeme otkrivajući i isprobavajući razne okuse, dok je u Mitte sve više trendi. Obje lokacije nude odmor od zaposlenog dana i tranformiraju vas u svoj svijet.
Što najviše volite kod Berlina?
Berlin je pravi renesansni grad i vjerojatno najveća metropola u zapadnom svijetu koja ima najmanju svijest o užurbanosti u smislu prostora i vremena. Tako da je ovdje osoba slobodnija bit kreativna i eksperimentirati, što je stvarno blagoslov. I svakako je grad koji je jako razvijen kulturnim sadržajima. Ljudi iz Berlina su otvoreni, znatiželjni i puno putuju. A činjenica da ovdje dolaze živjeti mladi kreativci iz cijelog svijeta, Berlin čini jako bogatim i raznolikim bazenom punim talenata.
Više informacija o brendu na stranici www.paperandtea.com.
Foto: Steve Herud (P & T)