Tomislav Štrkalj i Leon Božić iz Dnevne Doze Biljaka zaljubljenici su u svijet biljaka s misijom širenja popularnosti, kako ih sami nazivaju, „lisnatih ljubimaca“. Unose živost u svaki prostor i u tome uživaju. Iako se ovaj interesantni tandem bavi i digitalnim marketingom, za oko su nam zapeli upravo zbog cool biznisa koji je krenuo od njihove ljubavi prema biljkama. Od uređenja interijera, usluga održavanja biljaka i dekoriranja terasa i balkona – baš sve što treba onima koji ne mogu zamisliti svoj prostor bez zelenila.
Tomislav i Leon super su primjer kako odabrati pravi smjer za sebe
Dvojac je među prvima imao prilike isprobati aplikaciju koja predstavnicima generacije Z pruža popis karijernih opcija što odgovaraju baš njihovim tipovima osobnosti i za nju imaju samo riječi hvale. Danas kad se čini da nam je bezbroj mogućnosti na dlanu, teško je odabrati baš jedan smjer kojim bismo trebali krenuti. Aplikacija je dio FutureProofa, projekta koji je u Hrvatskoj pokrenuo Hrvatski Telekom kako bi pomogao mladima u odabiru životnog poziva u kojem mogu uživati. Posebno je koristan HUB koji dolazi uz aplikaciju odnosno popis svih korisnih savjeta za mlade – kako napisati životopis, kako se pripremiti za razgovor za posao ili prilagoditi svoj profil na društvenim mrežama. App je besplatan i dostupan svima, a pomaže mladima otkriti vlastite skrivene talente putem personaliziranog iskustva, uzimajući u obzir ključne trendove u svijetu tržišta rada. Tomislav i Leon odgovorili su nam na par pitanja i dali svoje mišljenje o važnosti pravog smjera u životu i uživanja u svom poslu.
- Među prvima ste se ozbiljno krenuli baviti biljkama, kako je to sve počelo?
Čisto poslovno govoreći, naš početak se razlikovao od onog naših tadašnjih konkurenata. Odlučili smo da odmah u razgovoru pričamo o Dnevnoj Dozi Biljaka umjesto o Leonu i Tomislavu. Vjerujemo da nam je to pomoglo jer nismo vezali nas same za ovaj projekt. Konkretnije, DBD je od samog početka zamišljen kao brend, a ne kao naš osobni blog. Potencijalno je to igralo ulogu u tome kako se naš poslovni put razvijao dalje.
- Vaš posao ispada iz kategorije 9-17 poslova. Čime se sve bavite i kako vam izgleda tipičan dan?
Ludo, kada je sezona, ludo. Ove godine, iako specifične, imamo ludnicu. Ovo nam je već treća godina poslovanja i kako kažu, treća godina je sudbonosna. Ili će krenuti ili neće ići nikamo. Kod nas je krenulo na bolje. Čim su epidemiološke mjere popustile, čim smo se pomalo počeli vraćati u poznatu normalu, dobili smo pozive sa svih strana glede uređenja stambenih prostora, poslovnih prostora i uređenja terasa. Naš tipičan dan zaista ovisi od dana do dana. Koji put radimo od 7 ujutro do 9 navečer, a koji puta tempo ipak uspori. Neki dani su naporniji kao primjerice kada uređujemo terase, a neki malo manje kada se bavimo interijerima ureda. Nekad možemo polakše i uzmemo si vremena i opuštenije, a nekad je napeto i dok ne završimo posao radimo.
- Stvorili ste biznis u radu s biljkama, možemo reći pomalo nekonvencionalan put u karijeri. Kako ste znali da ćete se time baviti ovim poslom?
Mi smo se nadali da ćemo se time baviti. U počecima je bilo malo nervoze kada smo čekali prvog klijenta i onda kada se to dogodilo, mogli smo reći kako se ovime doista i bavimo. Ovaj posao se može dobro odraditi samo ako imaš nekakav kreativni duh i puno ljubavi prema tome što radiš. Ljubav prema ovome što radimo je vidljiva u svakom našem projektu i to klijent prepozna i tada možda i preporuči nas nekome drugome tko bi želio malo biljaka u svoj prostor. Ne može se to raditi tek toliko da se odradi jer je to odmah vidljivo. Mi ne smatramo biljke nekakvim komadom namještaja u nekakvoj teglici koja je uobičajena, nego uložimo puno truda i ljubavi u svaki aspekt našeg posla koji rezultira super izgledom. Kada pitamo ljude kako su došli do nas, dosta njih je „čulo za nas“ od nekoga tko je bio zadovoljan i to podijelio. Naravno, društvene mreže tu isto mogu pomoći u marketingu
- Dnevna doza biljaka itekako je prepoznatljiv brend. Što biste poručili mladima sa svog poduzetničkog stajališta?
Ono što je bitno napomenuti mladima ovih dana je da ne moraju nužno pratiti rutinu škola-fakultet-posao koji mora biti u struci. Ovih dana zbog društva u kojem živimo na raspolaganju je mnogo prilika koje pružaju mogućnost osobnog usavršavanja, nadogradnje u svakom aspektu života. Ne moraš se čitavog života baviti istim stvarima, možeš to mijenjati. Bitno je naći ono što voliš i tu uživati. Mi sada imamo puno radionica, svakodnevnih konzultacija, fotkanja, vođenja webshopa, dekoracijama, uređivanja ureda izrađivanjem terarija pa na kraju i održavanja biljaka. Tko zna što budućnost nosi, mi se možemo uvijek mijenjati, ali biljke su uvijek temeljni motiv. Za sve mlade koji sada gledaju u budućnost, prije odabira mogu istraživati, pronaći se i saznati stvari o sebi i okolini u kojoj žive. Mladi su prestrogi prema sebi i misle da gube vrijeme, a ustvari je to ulaganje za kvalitetniju budućnost. Škola bi u tome morala još i više pomoći jer svijet oko nas se mijenja, ali sustav baš i ne.
- Savjet mladima koje žele pokrenuti svoj posao?
Potrebna je hrabrost i doza iskustva u onome što se kreće raditi. Mi smo sami krenuli u ovaj posao nakon što smo u početku radili dva posla. Jednostavno kada dođemo kući, svatko zna da je potrebno odraditi i stvari na Dnevnoj Dozi Biljaka i gurati i to naprijed. Bilo je naporno i evo, tek smo sada nakon tri godine obojica zaposleni u našoj firmi. Ključno je u periodu prije svojega posla upoznati ljude i karaktere, uspostaviti poznanstva, a jednom kada se odlučite na vlastiti biznis, onda je sve u vašim rukama. Nema žaljenja i sve što radite od tog trenutka nadalje, radite za sebe. Tada kreće putovanje koje će imati svojih uspona i padova, situacija gdje nisi završio svojom krivicom, ali eto, tu si gdje jesi i s time ideš dalje. Bez obzira završili fakultet ili ne, ako hoćete biti uspješni u bilo čemu, čeka vas puno odricanja na svakom koraku, ali zato je i nagrada veća. Da smo odmah otvorili svoju firmu, odmah u startu, samo bi bili puno naivniji. (smijeh)
Foto: Dnevna doza biljaka