Nerijetko vam donosimo priče o inspirativnim ženama i njihovim pričama o uspjehu, a posebice volimo one koje su smještene u korporativno ozračje – ono koje korak po korak uz njihov angažman postaje otvorenije, modernije i okretnije. Kad govorimo o razbijanja stereotipa i granica, žene u bankarstvu izvrstan su primjer, a nova priča koju donosimo još je jedan dokaz tomu.
Nema ništa boljeg u poslovnom svijetu kada tvoju ideju ili inicijativu prepozna uprava. Zapravo, ima. Kada tu istu ideju realizirate i dobijete nagradu. Ivana Miščević i Vanja Boljkovac Kovačević su baš to omogućile svojim kolegama u RBA banci kroz projekt Proaktivke. Riječ je o platformi koja zaposlenicima omogućuje predstavljanje svojih ideja koje značajno mogu poboljšati procese u poslu koje obavljaju. Tako su zaposlenici uvijek motivirani pokazati sve što znaju, a uprava uvijek zna što sve lijepog može pokazati klijentima. Uz Vanju i Ivanu sudjeluju i Nataša Mlakar, Iva Periša, Marija Šoban i Sanja Mrvoš Drobac, svaka iz svog područja i zanimanja.
S Ivanom i Vanjom razgovarali smo o genijalnom projektu koji donosi promjene!
- Većinom tvrtke imaju brojne projekte koji funkcioniraju ‘prema van’, vaš je upravo suprotan – ciljate na akciju iznutra. Počinje li baš tu najveća promjena koja vodi prema većoj proaktivnosti? Kako vi započinjete taj ‘snowball effect’?
Ivana Miščević: Ključne vrijednosti se ne spuštaju u organizaciju, već se oblikuju i potiču iz ponašanja zaposlenika. Tako ih je lakše i razumjeti i prihvatiti. Posao nije samo radno mjesto, to je i mjesto gdje nam se pruža mogućnost osobnog doprinosa u kreiranju boljeg okruženja za klijente i nas same. Ovaj projekt smo doživjele kao priliku za djelatnike da vlastitim idejama unaprijede poslovanje banke, kao i priliku za isticanje i doprinos strategiji. Svi motivirani djelatnici, bez obzira iz kojeg dijela organizacije dolaze, imaju mogućnost osobno sudjelovati u unaprjeđenju. Na kraju priče, svi dobivaju – klijenti s jednostavnijom, bržom i boljom uslugom, zaposlenici jer su njihove inicijative prepoznate i nagrađene, a i organizacija jer se razvija novim idejama.
Vanja Boljkovac Kovačević: Promicanjem Proaktivnosti želimo potaknuti djelatnike da utječu na promjene. Prvo smo htjeli osnažiti djelatnika, dati mu priliku da mijenja, unaprjeđuje i stvara. Zatim smo htjeli da te ”akcije iznutra” imaju pozitivan efekt na van. Željeli smo dizajnirati sustav u dijelu share-anja i prepoznavanja dobrih ideja. Iako promjene kroz Proaktivnost dolaze od zaposlenika, mi smo se zajedno s upravom obvezali pobjedničku ideju “izgurati” do kraja.
- Znamo da godišnje radite dvije ‘kolekcije’ odnosno velike teme na koje onda zaposlenici mogu davati svoje prijedloge kako nešto poboljšati. Kako osmišljavate temu i cilj svake kolekcije? Vjerujemo da ovdje treba obratiti pažnju na neki ‘veći’ cilj cijele banke, ali vama su na umu upravo i zaposlenici. Kako uskladiti to dvoje?
Vanja Boljkovac Kovačević: Proaktivnost se do sada aktivirala jednom i trenutno još implementiramo pobjedničku ideju, pa bolje neka to ostane pst-pst. Ona je direktno vezana za jedan od strateških ciljeva RBA, a to je “Pojednostavljenje procesa”. Najbolje u ovoj priči je da su upravo ciljevi banke gotovo isti ciljevima zaposlenika, svi želimo što lakše i brže doći do cilja. Živimo u izazovnom vremenu i htjeli smo prikupiti ideje s čim većim pozitivnim učinkom za naše klijente i djelatnike. Ugodno nas je iznenadila količina dobrih prijedloga koje smo dobili od kolega.
“Živimo u izazovnom vremenu i htjeli smo prikupiti ideje s čim većim pozitivnim učinkom”
Ivana Miščević: Kolekcije će predstavljati organizacijski važnu temu, a potpuno je jasno da se fokusiramo na unaprjeđenje poslovanja. Oduševila nas je strukturiranost i detaljnost u opisu ideja. Svaka čast djelatnicima koji su prijavili svoje ideje, oni su pokazali da vjeruju u organizaciju i motivirani su ulagati svoje osobno vrijeme i dijeliti vlastite ideje kako bi se poslovanje unaprijedilo. To je bio glavni cilj i motivator projekta, ”probuditi” i potaknuti djelatnike na stvaranje boljeg i uspješnijeg okruženja, ali i poticanje organizacije za nagrađivanje djelatnika koji se ističu i koji imaju želju voditi organizaciju naprijed.
- Možete li nam otkriti promjene koje su se ‘zarolale’ u RBA i na koje ste ponosne, a da su nastale upravo iz ovog projekta?
Ivana Miščević: Sretne smo jer smo ovim projektom omogućile svim djelatnicima utjecati na unaprjeđenje, ne uzimajući u obzir iz kojeg dijela organizacije dolazi. Dapače, ideja uopće ne mora biti vezana uz dio koji djelatnik trenutno obavlja. Kako je Vanja rekla, pobjednička ideja je još u razvoju, pa je o njoj bolje još ne pričati, ali smo ponosne što su i neke druge ideje koje su djelatnici poslali u sklopu naše prve kolekcije prepoznate i biti će implementirane. Iznimno je bitno da ovakve inicijative imaju kontinuitet kako bi se djelatnici među sobom motivirali i poticali na proaktivnost, te stvorili korporativnu kulturu kojoj je cilj stalno unaprjeđenje.
- Činjenica da ste postale dio projekta sam po sebi je proaktivan i hvalevrijedan. Kako ste uopće postale PROAKTIVKE? Zašto ste se uključile u cijelu priču?
Ivana Miščević: Prepoznate smo kao osobe koje posjeduju ključne vrijednosti za organizaciju. Baš takve osobe mogu promijeniti stvari i biti motivator u kreiranju boljeg okruženja kako za klijente, tako i nas zaposlene. Dobile smo ‘blagoslov’ uprave, a ostalo je sudbina. Doslovno sudbina, jer kada se tim Proaktivki formirao nismo još znale tko će sve biti član. Tim čini čak 6 snažnih žena: Nataša Mlakar, Iva Periša, Marija Šoban, Vanja Boljkovac Kovačević, Sanja Mrvoš Drobac i moja malenkost. To je početak jednog iznimnog iskustva i prilike osobno utjecati na poboljšanje u organizaciji, poboljšanje koje izravno utječe na sve zaposlenike. To je ono kad dobiješ ponudu koju ne možeš odbiti.
“Prilika za ‘make an impact’ se ne odbija”
Vanja Boljkovac Kovačević: Sudbina nas je povezala, a i prilika za ”make an impact” se ne odbija. Ponosne smo što smo postavile platformu na kojoj svi imaju priliku dati svoju ideju, da se čuje svačiji glas. I uspjele smo, pokrenule smo domino efekt. Naša energija je stvorila Proaktivnost, Proaktivnost novi projekt, a taj novi projekt će možda otvoriti nove prilike za napredak. Tko zna gdje nam je kraj.
- Ono zanimljivo jest da svaka od vas ukupno šest dolazi iz drugog područja banke. Kako proaktivno pronalazite zajednički jezik i što je najveći adut takve raznolikosti unutar tima?
Ivana Miščević: Odlično smo se snašle, a to što dolazimo iz različitih dijelova banke istaknula bih kao prednost, jer svaka je od nas stručnjak u nekom području. Također, sve smo naučene raditi na različiti način, gledamo situacije na drugačiji način i ovo je bila iznimna prilika da naučimo nove stvari i razvijemo nove sposobnosti. Ono što nas je držalo skladnim je činjenica da smo nadopunjavale jedna drugu, a cilj nam je bio jasan od početka. To nam je bilo jedino bitno: kreirati što bolji i uspješniji projekt za djelatnike i za klijente.
“Ono što nas je držalo skladnim je činjenica da smo nadopunjavale jedna drugu”
Vanja Boljkovac Kovačević: Za Proaktivke uzrečica „puno baba, kilavo dijete“ definitivno ne vrijedi. Dapače, naše iskustvo i znanja, ali i karakter svake od nas, doprinijelo je da ovaj projekt dobije svoj konačni oblik. I to je to, svaka puzzla ovog projekta je jedna od nas. Ona koja je odlična u izradi prezentacija, ona koja odlično prezentira, ona koja je kreativna, ona koja je odlučna, ona koja je uporna i ona koja je zabavna. Sve smo to mi. Nama je zajednički nazivnik zabava, pa su raznolikosti prošle ispod radara. Posebno smo se zabavljale s odabirom imena projekta, a i dalje se interno bodrimo sa “ajmo žuti“ i pjevušimo pjesmu od Let3 – ostavljamo čitateljima da pogode koju.
- Vi ste nam apsolutni dokaz da korporativno više ne znači konzervativno i ustaljeno. Je li baš u ovakvim idejama, poput vaše, možda i ključ u razbijanju iluzije i stereotipa u radu u banci?
Ivana Miščević: Rekla bih da je to ključ u razbijanju iluzije i stereotipa u većini organizacija, bez obzira o kojoj se domeni poslovanja radi. Ako stvaramo organizacijsku kulturu u kojoj se djelatnici promoviraju i njihove se ideje cijene, tada se svaki zaposlenik osjeća vrijednim, a to na kraju potiče pozitivan natjecateljski duh i zabavnije okruženje. Svi se onda trude dati svoj maksimum i ne boje se biti slobodni i kreativni.
Vanja Boljkovac Kovačević: Ako vam šapnem da su Prokativke na prvom predstavljanju imale sliku 6 superjunakinja, je li vam to dovoljno? Živimo u dobu kada nam se u poslovnom svijetu priključuje generacija Z, pa se moramo prilagoditi i otvoriti. Prošla su vremena strogih formi i krutog jezika. I naravno, priznajemo da nam je ovo puno zabavnije.
Foto: Tatjana Bukvić
Zahvaljujemo se hotelu Canopy by Hilton Zagreb na ustupljenom prostoru za snimanje!