Back to office – ali efikasnije: Što je MIT metoda i kako može pomoći da bolje organiziramo dan
Povratak u ured nakon dužeg vremena provedenog u radu od kuće može biti izazovan, posebno kada se suočimo s dugom listom zadataka koja neprestano raste. U takvim situacijama, često se osjećamo preplavljeno i ne znamo odakle početi. Tu na scenu stupa MIT metoda. Riječ je o jednostavnom, ali efikasnom sistemu za organizaciju dana koji može povećati našu produktivnost.
Što je MIT metoda?
MIT je skraćenica od Most Important Task (najvažniji zadatak). Suština ove metode je da svakog dana odredite najvažniji zadatak sa svoje liste. Dan započinjemo rješavanjem upravo tog zadatka. Ovaj pristup pomaže da se fokusirate na ono što je zaista bitno, umjesto da se gubite u moru manjih, manje značajnih zadataka. Ideja je da kada se suočite s najvažnijim zadatkom odmah na početku dana, ostali poslovi djeluju manje stresno, a vi osjećate veće zadovoljstvo i postignuće.
Kako primijeniti MIT metodu?
Iako MIT metoda zvuči jednostavno, njezina primjena zahtijeva disciplinu i planiranje. Prije nego što krenete s radom, potrebno je odvojiti vrijeme za razmišljanje o tome što je zaista najvažnije za taj dan. Stručnjaci preporučuju da se nedjeljom, kada planirate tjedan, posvetite definiranju ključnih zadataka za svaki dan.
Na primjer, Chelsea Pottenger, autorica knjige The Mindful High Performer, savjetuje da svaki dan započnete identifikacijom MIT zadatka prije nego što uopće otvorite e-mail ili započnete druge aktivnosti. Preporučuje se da se taj zadatak riješi u prva dva radna sata, kada je vaša energija na vrhuncu. Na ovaj način, čak i ako kasnije tijekom dana dođe do neplaniranih obaveza ili ometanja, najvažniji zadatak će već biti završen.
Ostani u korak
s trendovima
Prijavi se na Journal newsletter.
Stop prokrastinaciji!
Jedna od glavnih prednosti MIT metode je njezina sposobnost da vam pomogne u borbi protiv prokrastinacije. Zadatke koje obično odlažemo najčešće su oni koji su najbitniji i najteži. MIT metoda vas prisiljava da se suočite s tim izazovima odmah, umjesto da ih ostavljate za kasnije. Kao rezultat, ne samo da smanjujete stres, već i oslobađate mentalni prostor za druge aktivnosti, znajući da ste se izborili s najtežim zadatkom dana.
Uvođenje MIT metode u svakodnevnu rutinu
Da biste uspješno implementirali MIT metodu, važno je da ne preopteretite sebe prevelikim brojem zadataka. Preporučuje se da se dnevno fokusirate na jedan do tri ključna zadatka. To omogućava vašem mozgu da razvije rutinu i stvori naviku prioritizacije. Hipokampus, dio mozga odgovoran za učenje i pamćenje, igra ključnu ulogu u ovom procesu – preopterećenje zadacima može dovesti do pada produktivnosti i povećanog stresa. Pored toga, važno je da zadržite širu perspektivu i fokusirate se na tjedne ciljeve, a ne na svaku sitnicu koja vam se nađe na putu. Ovo će vam pomoći da ostanete organizirani i motivirani tijekom cijelog tjedna, a ne samo na dnevnom nivou.
*Tekst je preuzet s portala Journal.rs
Foto: @naomianwerr, Dupe, Unsplash