U Zlatno doba Hollywooda Audrey Hepburn je bila njegova najsjajnija zvijezda na velikom filmskom platnu. Nakon godina obilježenih baletom koje je provela u Belgiji, Nizozemskoj i Londonu, Audrey je skinula baletne papučice i započela svoju filmsku karijeru. Nekoliko manjih uloga bilo je dovoljno da 1951. godine Audrey zakorači na kazališne daske u predstavi Gigi. Samo dvije godine nakon uspješnog nastupa na Broadwayu, Audrey je za svoju prvu veliku ulogu na filmskom platnu u filmu Roman Holiday, danas jednom od omiljenih klasika, bila nagrađena Oscarom, Zlatnim globusom i Baftom i tako ušla u povijest filma kao prva glumica kojoj je pripala čast osvojiti tri najprestižnije filmske nagrade za istu ulogu.
Nakon Praznika u Rimu, Audrey je nanizala zapažene uloge u jednako uspješnim filmovima poput Sabrine, Rata i mira i Doručka kod Tiffanija i svojom prizemljenošću, skromnošću i talentom očarala publiku i kritiku te postala miljenicom redatelja i kolega glumaca.
Osim njezinog glumačkog talenta, Audrey se istaknula svojom prirodnom ljepotom koje, baš poput Jo koju je utjelovila u filmu Funny Face, nikad nije bila svjesna. Njezina prepoznatljive guste tamne obrve, velike oči, nježne crte lica i vrckasti osmijeh istaknuli su ju gomili, a elegancija kojom je nosila svaki kostim na velikom platnu i predivne kreacije prestižnih dizajnera na crvenom tepihu pretvorili su ju u vječnu ikonu stila.
Svaka nova uloga filmski ormar Audrey Hepburn ispunjavala je predivnim kreacijama poznatih dizajnera i kostimografa. Mala crna haljina, dolčevita, baloner, prugasta majica i bijela košulja, hlače cigarette kroja i voluminozne suknje bili su dio njezinog filmskog stila, a danas, baš poput njezinih filmova, postali su svevremenskim klasicima. U današnjem izdanju rubrike filmski stil vodimo vas kroz najzapaženije kostime iz filmske garderobe dražesne Audrey Hepburn, ikone stila i elegancije koja je gotovo 70 godina nakon prve uloge za mnoge još uvijek najsjajnija zvijezda hollywoodskog neba i nezamjenjiva ikona stila.
ROMAN HOLIDAY (1953.)
Prva velika uloga Audrey Hepburn na filmskom platnu, osim što joj je donijela tri prestižne filmske nagrade, bila je početak njezine transformacije u ikonu stila kakvom ju danas pamtimo. U romantičnoj komediji Roman Holiday čija je radnja smještena u Rimu, Audrey je utjelovila princezu Ann. Zarobljena unutar kraljevske titule i života koji joj ona nameće, Ann bježi iz luksuznog hotela i u otkrivanju Rima i sebe same pronalazi ljubav.
Poput osjećaja slobode koji joj donosi bijeg i suočavanje s realnosti koji joj donosi povratak, kroz film Audrey u ulozi Ann doživljava transformaciju i kroz unutar filmskog ormara. Duge tamne uvojke zamijenila je kraćom, chic frizurom, a raskošne haljine i tijare i nakit ispunjene dragim kamenjem, jednostavnom bijelom košuljom, voluminoznom suknjom midi dužine i elegantom svilenom maramom oko vrata.
SABRINA (1954.)
Godinu dana nakon filma Roman Holiday na velika platna stigla je Sabrina, nova romantična komedija s Audrey Hepburn u naslovnoj ulozi mlade djevojke Sabrine. Zaljubljiva i naivna kći vozača, Sabrina se zaljubljuje u jednog od sinova imućnog šefa njezinog oca. Razočarana u neuzvraćenu ljubav, Sabrina odlazi u Pariz. Nakon njezinog povratak, njezina transformacija prikazana je kroz njezin ormar u kojem su skromne i neprimjetne komade sada zamijenile predivne kreacije s daškom pariškog stila. Svaki komad odjeće koji se nalazi u ormaru mlade Sabrine Audrey je izabrala sama, u suradnji i prema smjernicama glavne kostimografkinje filma Edith Head.
FUNNY FACE (1957.)
Funny Face, romantična komedija iz 1957. godine s Audrey Hepburn i Fredom Astaireom u glavnim ulogama, još je jedan od filmova u kojima Audrey u ulozi Jo doživljava veliku transformaciju unutar svog filmskog ormara i još jednom potvrđuje svoje status modne ikone. Nakon što knjižara u kojoj radi vrckasta Jo postaje mjestom snimanja modnog editorijala za veliki modni časopis, fotograf Dick Avery (Astaire) u neprimjetnoj Jo pronalazi savršeno novo lice modnog svijeta.
Putovanjem u Pariz, Jo povučeni život u knjižari zamjenjuje glamuroznim modnim snimanjima na pariškim ulicama i u njegovim grandioznim arhitektonskim znamenitostima, a skromnu odjeću kreacijama koje predstavljaju najbolje od ženstvenog stila 50-ih godina prošlog stoljeća. Haljine zanimljive siluete, duge rukavice i nezaobilazni šeširi, cipele s kitten potpeticom, kaputi A kroja i elegantne suknje ispod koljena Sabrinu i Audrey pretvaraju u novu modnu ikonu.
BREAKFAST AT TIFFANY’S (1961.)
Iako su joj uloge princeze Ann, Sabrine i Jo donijele zapaženu filmsku garderobu, njezina zasigurno najpoznatija uloga Holly Golightly u omiljenom klasiku Breakfast at Tiffany’s Audrey je, na samom vrhuncu njezine glumačke karijere, donijela status nenadmašive i vječne ikone stila, a mala crnu haljinu pretvorila u omiljenu prijateljicu unutar ormara svake žene. Kroz desetljeća, filmska garderoba Holly Golightly je, jednako poput samog filma, ostala je vječnom inspiracijom u modnom i beauty svijetu.
Od spomenute male crne haljine do bež balonera, muške bijele košulje, glamuroznih šešira, mačkastih naočala i crnog tuša, svojom novom filmskom garderobom koju joj je donijela uloga u filmu Doručak kod Tiffanyja, Audrey je u modnom svijetu jednostavne, elegantne komade učinila svevremenskim klasicima kojima se i danas vraćamo.
Tekst: Ela Jarni
Foto: Screenshot