Tko su cure iz ‘backstagea’? Upoznajte tim komunikacija RBA
Tko su cure iz ‘backstagea’? Upoznajte tim komunikacija RBA

Tko su cure iz ‘backstagea’?
Upoznajte tim komunikacija RBA

Kaže se da su najbolji PR-ovci oni za koje se ne zna, koji pružaju podršku vodstvu organizacija, pripremaju kreativne kampanje koje izazivaju wow efekte i oni koji korporativne šumove prevode u svima razumljiv vokabular. Iako su većinom izvan svjetla pozornice, za nas su odlučile učiniti iznimku i pokazati – tko su cure iz RBA ‘backstagea’ ?

Journal_RBA-34
  • Tri različita profila i profesionalna iskustva, a isti zajednički nazivnik – Komunikacije. Približite nam svoj kreativan put koji vas je spojio u ovaj snažan tim Komunikacija i Employer brandinga.

Kristina Samardžić: Od političke komunikacije u javnom sektoru, preko zagovaračkih aktivnosti u nevladinoj organizaciji na temu izbjeglica i migracija do financijske industrije – moj je PR haiku. Na relativno čest upit „kako si to sve spojila?“, odgovor je jednostavan. Dobro opremljena PR-ovka može plivati u svim vodama. Radeći u RBA, vodim se mišlju da je važno svakodnevno upijati nova znanja i održavati komunikacijsku „kondiciju“ koja će uvijek rezultirati onim ekipnim „dobro smo ovo odradili“ zaključkom.

Ivona Siničković: Prije RBA, provela sam pet godina u agencijskom svijetu, a još prije toga, tijekom cijelog studija, radila sam u nekoliko medija. Odnose s javnošću upoznala sam tako što sam krenula na razgovor za posao u jednu veliku medijsku kuću, a nekim sretnim slučajem završila u PR agenciji. Nakon rada za klijente iz različitih industrija, bilo je vrijeme da se fokusiram na jednu, pa je dolazak u RBA za mene bio sasvim logičan korak.

Petra Marušić: Sloboda istraživanja, otklanjanje straha od neuspjeha i propitkivanje apsolutno svega te konstantna želja za učenjem, oduvijek su dio moje osobnosti, ali i profesionalne karijere. Od studentskih poslova u prodaji, preko rada u IT startupu do employer brandinga u RBA – u svim tim poslovnim ulogama zajednička je bila jedna stvar, a to je korištenje metode pokušaj-pogreška. Tako sam najbolje učila i mislim da sam zbog te metode danas na dobrom putu.

Journal_RBA-25
  • Komunikacija je jedna od krucijalnih komponenti unutar organizacije i njezina važnost se ne može dovoljno naglasiti. Kakvu ulogu ima tim Korporativnih komunikacija u RBA, koja broji više od 1700 djelatnika?

Kristina: Jedinstvenu. Trudimo se da naš mali, ali važan odjel bude kreativan i uključiv. U banci ima 35 organizacijskih jedinica. Jedni kreiraju proizvode i usluge za građane, drugi su podrška poduzetnicima, IT razvija nova rješenja, postoje odjeli koji paze na sigurnost banke i novca te oni za koje volimo reći da su „mašina u pozadini“ koja omogućava da svi procesi i transakcije prođu glatko. Velik je to spektar aktivnosti pod krovom jedne banke. Upravo je zadatak Komunikacija da te različite teme i njihove priče „prevede“ u svima razumljiv jezik.

Journal_RBA-10
Kristina Samardžić

Ivona: Interne i eksterne komunikacije su podjednako važne i kompleksne. Ništa se ne događa na autopilotu. Uvijek aktivno oblikujemo, usmjeravamo i potičemo dvosmjernu komunikaciju. Imamo internu društvenu mrežu na kojoj kad god želimo, možemo postaviti pitanje na bilo koju temu, tzv. anonimni vox populi. Ne čekamo kvartalne sastanke ni posebne prilike da bismo nešto pitali. Iz prve ruke mogu reći da uvažavamo želje, prijedloge i komentare kolega i da oni to cijene. Kad je eksterna komunikacija u pitanju, ako pogledamo samo godinu dana unazad, zaista smo puno pričali o financijskoj pismenosti, održivosti u bankarskom sektoru, o činjenici da kod nas poduzetnici i obrtnici mogu otvoriti račun i podići kredit bez dolaska u poslovnicu… O da, i o mogućnosti beskamatne podjele na rate čak i kad kupujemo online. To je moja omiljena usluga koju koristim i češće nego što treba, ali nemojte nikome reći.

Journal_RBA-1
Ivona Siničković

Petra: I dan danas postoji uvriježeno mišljenje o bankama kao strogim, konzervativnim, hladnim institucijama. To mišljenje se nikad nije mijenjalo, ali se banka odavno promijenila. Vjerujem da mnogi misle kako se u RBA na posao dolazi s aktovkom, da „cvikamo“ kartice na ulazu i da su svi međusobno službeni, a mi gradimo jednu sasvim drugačiju, vrlo suvremenu kulturu. U dijelu employer brandinga, radimo na tome da se to i prepozna. Kroz različite komunikacijske kanale i kampanje želimo pokazati što to sve spaja naše kolege i zašto rade baš u RBA. Kad bih u jednoj rečenici opisala kako je raditi u ovom odjelu, rekla bih: Imam priliku učiniti promjenu mogućom. Ne postoji veća motivacija od toga.

Journal_RBA-14
Petra Marušić
  • Vaš zadatak je da javnosti predstavite sve što vaša organizacija radi, ipak, veliku važnost stavljate i na internu komunikaciju i važnost glasa svakog zaposlenika. Koliko je to izazovno?

Kristina: Kad kažete banka, svi misle na isto – novac i kredite. Financijska komponenta je prva, ali nije jedina koja prožima našu organizaciju. Interno, uvijek se podsjećamo da su banka prije svega svi djelatnici koji proteklih 30 godina čuvaju naš brend. Upravo zbog kvalitetnih i stručnih ljudi usmjerenih na klijente, danas je RBA jedna od vodećih financijskih institucija u Hrvatskoj. Naš je zadatak da i naši klijenti vide i lice banke koje nije uvijek u prvom planu. Želimo da otvore novine ili omiljeni portal i pročitaju zanimljiv intervju koji će im dati pozadinu naše poslovne priče i pokazati tko to i što to sve čini našu banku.

 

Journal_RBA-11

Ivona: Interne komunikacije su dio posla koji najviše volim. Igraju značajnu ulogu jer su odnosi u ovako velikoj organizaciji složeni i zahtijevaju kontinuiran i posvećen rad. Baš kao i svaki odnos za koji želimo da bude uspješan. Imamo vrlo ležeran način komunikacije. Jednostavni smo i neposredni i ne mislimo da nam to umanjuje kredibilitet. Nismo (više) strogo korporativni i naši mailovi ne izgledaju i ne zvuče kao službeni dopisi, već kao nešto što su napisali ljudi za ljude. Zato su i reakcije na sve što radimo uvijek većinski vrlo pozitivne.

Journal_RBA-3
  • Kako izgleda vaš uobičajeni radni dan? Imate li rutine ili je on često nepredvidiv?

Ivona: Svaki radni dan počinjem kavom na svima najdražem osmom katu naše banke. U kantini jako dobro znaju što svatko od nas pije, u kakvoj šalici i s koliko mlijeka. Tad vidim i pozdravim drage kolege i to je jedina dnevna konstanta. Dalje kreću sastanci, odgovaranje na medijske upite, intervjui, snimanja, brifiranja, priprema sadržaja za naše komunikacijske kanale te razni dogovori (i pregovori) s kolegama iz drugih odjela.

Journal_RBA-4

Petra: Odradila radni dan u uredu ili home officeu, dvije stvari su konstanta: jutarnja kava i puštanje uredske playliste. Bacim pogled na dnevne zadatke i napravim okvirni plan za ostatak dana. Uvijek puštam “lufta” za iznenadne sastanke, brainstormanja i slično, što je česta situacija u ovakvom poslu. Nisam preveliki fan rutine.

Journal_RBA-15
Journal_RBA-32
  • Koji su neki od zanimljivih projekata na kojima radite, a kakve spremate u budućnosti?

Kristina: Od početka godine radimo punom parom na pripremi brojnih aktivnosti jer ove godine RBA slavi 30. rođendan. Sretno RBA, a i nama u Komunikacijama jer brusimo, peglamo i za koji dan krećemo s obilježavanjem ove važne godišnjice i to na način na koji samo RBA zna! Ono zbog čega smo i dalje tu su zajedništvo i želja da se banka, a i mi s njom, razvijamo, predvodimo trendove u poslovanju i budemo prvi izbor za klijente. To nam je svima ujedno i najbolja motivacija za dalje.

Journal_RBA-37

Petra: Jedan super projekt koji smo nedavno radili u suradnji s Robertom Knjazom je serijal videa u kojem smo prikazali naše IT menadžere. Cilj je bio pokazati ih profesionalno (i privatno) budućim kolegama i dati im širu sliku prije same prijave na posao u RBA. Ono što nam daje vjetar u leđa su komentari nedavno prijavljenih osoba koji su nam naglasili da su ih upravo ti videi potaknuli na prijave za posao kod nas u IT-ju! Također, uskoro pokrećemo RBA meetups & downs – seriju IT orijentiranih meetupa na kojima ćemo dijeliti iskustva iz prakse.

Journal_RBA-29

Ivona: Sudjelujem u inicijativama vezanima za održivost, u stvaranju sadržaja za LinkedIn, intranet stranicu i internu društvenu mrežu, a HR-om radim i na našem well-being programu BeeWell. Ja sam i u našem RBAlity timu, koji upravo priprema internu kampanju za novi, suvremeniji RBA dress code, a u planu je i implementacija jednog važnog AI alata na razini cijele banke, koju RBAlity podupire komunikacijski, administrativno i organizacijski.

Journal_RBA-16
  • Što je Employer Branding iliti kako ste se uhvatile u koštac mijenjanjem nekih uvriježenih mišljenja koje prate banku kao poslodavca?

Petra: Employer branding su karakteristike i vrijednosti poslodavca s kojima su njihovi djelatnici zadovoljni, a koje se komuniciraju kroz različite kampanje kako bi se privukli novi zaposlenici. Kako bismo detektirali vrijednosti, trebamo provesti puno istraživanja, kako internih, tako i eksternih. Osobno, volim što mogu raditi na razoružavanju uvriježenih mišljenja i stereotipa koji prate banku. Zanimljiva je demistifikacija rada u banci.

Organizacija kao što je RBA zapošljava velik broj različitih profila – od kolega u poslovnici do visoko tehnološki obrazovanih ljudi koji rade u području kibernetičke sigurnosti. Tako smo i posložili employer branding. Nije nam cilj imati samo jednu inicijativu, surađivati samo s jednim fakultetom, obraćati se samo jednoj populaciji ili kreirati samo jednog idealnog kandidata, kad kriteriji zapošljavanja nisu isti za svaki odjel i svako radno mjesto. Upravo zato, cilj nam je surađivati sa svim odjelima, vidjeti kako „dišu“ i shvatiti kako im baš mi možemo pomoći da dobiju zaposlenike kakve traže.

Journal_RBA-27
  • Pomažu li vam vještine rada u komunikacijama u privatnom životu?

Kristina: Idemo razgovarati. Tu rečenicu nosim sa sobom u svim životnim situacijama. Kad zapne, kad se šuti, ostavlja se prostor pretpostavkama, a one su, zna se, majka svih nonsensa. Naravno, postoje stvari na koje ne možemo utjecati u komunikaciji. „Rekla- kazala. Lift update. Trač rubrika i pročitao sam to na Internetu“. Uvijek će biti šumova u komunikaciji – ili kako afrička poslovica kaže „stavljat će vam pijesak u kus-kus“. Jedino kroz autentičnost, otvorenost prema drugom i dijalog, u Komunikacijama ćete daleko dogurati.

Ivona: Rad u odnosima s javnošću dao mi je snažnu dozu otvorenosti, odlučnosti i samopouzdanja. Naučio me važnosti jasne, iskrene i transparentne komunikacije, kojom se vodim i u privatnom životu, a pomaže li to ili odmaže, ne ovisi samo o meni, nego i o mojim sugovornicima. 

Petra: Komunikacije su po meni temelj svega – protežu se kroz sve životne sfere od poslovnih, obiteljskih i prijateljskih, pa sve do partnerskih odnosa. Mislim da je prekomjerna komunikacija uvijek bolja nego nikakva i ja sam uvijek ta u društvu koja ”pila” s pitanjima kako bi što bolje razumjela drugu stranu. Osim toga, komunikacije mi pomažu biti malo više ekstrovertirana (iako još uvijek radim na tome) i otklanjaju strah od nepoznatog, pogotovo na putovanjima.

Učitati još
Zatvori