Tomislav Krajačić je vlasnik i voditelj marketinške agencije Kofein, koja se ponosi time da je probudila i uzdrmala domaću scenu i trenutno je najbrže rastuća agencija te vrste u Hrvatskoj, iako je osnovana na vrhuncu krize.
No, Tomislav Krajačić u posljednje vrijeme javnost intrigira svojim podcastom Tomislav Krajačić Talk. Poslušali smo ga i jednostavno mu morali postaviti nekoliko pitanja…
Marketinški ste stručnjak, poduzetnik, kreativni direktor koji bez ustručavanja dijeli svoje iskustvo u marketingu, komunikacijama te se osvrćete na promjene u društvu i svijetu na svojem podcastu Tomislav Krajačić Talk … Kako ste uopće došli na ideju realizacije podcasta te komentiranje navedenih tema za širu javnost?
Ako poznajete komunikaciju današnjice jasno je da se nalazimo u fazi share ekonomije tako da je logičan slijed događaja, ali ipak moram napomenuti da sam motiv seže dublje. 20 godina aktivnog rada i poduzetništva gdje sam većinu vremena proveo promatrajući i upijajući razne primjere u poslovanju i životu tako da je došlo vrijeme da ja podijelim svoja iskustva i na taj način eventualno pomognem nekome.
Vaš podcast pod nazivom Tomislav Krajačić Talk može se okarakterizirati ‘bez filtera’. Koliko je bitno govoriti golu istinu, čak i iz business perspektive? Ne ruši li takav pristup određene barijere, možda nužne u business komunikaciji i razumijevanju?
Iskreno, to je jedini način na koji sam mogao pristupiti. Imam neopisivu potrebu da kažem stvari kakve jesu. U podcastu razgovaramo o stvarnim situacijama koje se događaju u poslu, komunikaciji i životu. Ja ne otkrivam tajnu, ne prodajem ništa i ne tražim ništa zauzvrat i to je za mene svetinja. Neovisnost mi daje neograničenu kreativnost i mogućnost obrade tema koje sam odaberem i kojima se želim posvetiti.
Obrađujete stvarno šarolike teme na podcastu – od društvenih mreža, ljudskog ega, ‘klijent je uvijek u pravu’ teme i sl… postoje li neke teme kojima se posebno veselite da ćete ih u budućnosti obraditi, a u koje ne biste nikada zadirali?
Veselimo se budućim temama koje imamo u planu i kao sto sam ranije napomenuo “nobullshit talk” jedino ima smisla ako ga se tako tretira. Ponavljam ne provociramo i ne vrijeđamo, to nije način na koji želimo doci do pretplatnika, ali ako smatram da npr. u Hrvatskoj nikad nije bilo bolje nego danas ja ću to reci, i nekako moja publika to cijeni. U današnje vrijeme uspjeh ne mora biti baziran na nečijem neuspjehu, tako da ja ne moram kritizirati ili osuđivati nekoga da bi napravio uspjeh. Nisam to nikada radio u biznisu, a još manje u podcastu.
Ne zadirem u politiku i vjeru, a ostalo je sve otvoreno.
Izveli ste i podcast s Q&A followera – jesu li Vas neke pitanja iznenadila, a koja ste i očekivali i zašto?
Moram priznati da sam bio skeptičan i malo možda pod utjecajem stereotipa u strahu da će podcast krenuti s velikim brojem “hate” komentara i spamanjem, sto je bilo upravo suprotno. Količinu pitanja i interesa koje sam dobio u vidu pitanja, poruka, pa čak i zahtjeva/molbi za posao, statiranje i sl me iznenadilo. S obzirom na to da ja operativno vodim agenciju i da sam involviran u puno subjekata kao investitor ili savjetnik vrijeme mi je luksuz, ali nikada nije prošlo da na neki upit ili molbu, naravno suvislu nisam odgovorio. Na neki način to mi daje potvrdu da se i naše društvo mijenja, i da mladi ljudi (a i neki stariji) traže način kako bi bili bolji u svojem poslu, poduzetničkom pothvatu i životu općenito. Očito su ljudi prepoznali “noBS talk” kao nešto gdje mogu dobiti iskustvo iz prve ruke te možda doživjeti benefit da nauče na tuđim greškama ili primjerima.
Podcast kao vid komunikacije s followerima je prilično zahvalna forma jer kombinira intervju, razgovor, manje predavanje, a sve se može poslušati u bilo koje doba… Koliko je podcast kao forma zahvalan, a koja su mu ograničenja, što biste voljeli promijeniti?
Podcast format u svijetu već nekoliko godina niže sjajne rezultate slušanosti i dalje raste. U Hrvatskoj se popularizirao u zadnjih dvije godine.
Ja moram priznati sto se praktičnosti tiče da zadnjih nekoliko godina u 90% slučajeva dok putujem ili vozim auto slušam podcaste.
Hoće li Tomislav Krajačić Talk ugostiti i sugovornike, ako – da koje i zašto?
U zadnje dvije emisije smo imali goste te ćemo ih imati i dalje. S obzirom na to da većinu tema crpim iz stvarnih situacija koje se dogode te me inspiriraju, siguran sam da će u novoj sezoni od 9 mjeseca biti dosta sugovornika i gostiju jer gostovanja daju dodatnu širinu temi.
Gdje se podcast može čuti i koje ste teme do sada prošli?
Podcast se može slušati na itunes podcast aplikaciji ili bilo kojoj od android aplikacija, a Vidcast ili video podcast se može gledati na YouTube kanalu Tomislav Krajačić Talk s obzirom na to da snimamo i video format.
Možete li izdvojiti jedan dosadašnji podcast koji vam je bio posebno drag i zanimljiv i zašto te jedan isto takav koji ćemo moći poslušati u bliskoj budućnosti?
Psihologija trenda i Ego mode OFF su mi vrlo dragi, pogotovo ego zato što je tema sama za sebe jako interesantna. Obrađujemo utjecaj ega na odluke u ranim i kasnijim fazama poslovanja te živote, te navodimo primjere istih.
Definitivno se želim posvetiti u budućnosti vise samom poduzetništvu i komunikacijama u Hrvatskoj te na neki način dati doprinos razbijanju stereotipa da se u našoj zemlji ne može postići uspjeh. Volio bih da prije svega prepoznamo potencijal koji imamo ovdje i da radimo na hrabrosti, strpljenju i toleranciji.
Mislim da imamo puno za dati i kao sto govorim u emisijama dok god ću moći vremenski odgovarati na pitanja i komentare stojim na raspolaganju svojim pratiteljima.
Foto: Sanja Jagatić