I ove godine željno iščekujemo trodnevno izdanje Weekend Media Festivala koje će se održati od 20. do 23. rujna u staroj tvornici duhana u Rovinju. Ususret jedanaestoj godini Weekenda razgovarali smo s direktorom festivala Tomom Ricovom i programskim direktorom festivala Nikolom Vrdoljakom koji su otkrili koje novitete spremaju ove godine.
1. Mjesto je poznato, lokacija svima omiljena, no znamo da svako izdanje donosi novosti, novitete i nove govornike. Koje biste istaknuli za sljedeće izdanje festivala?
TOMO RICOV: Zaista se svake godine trudimo uvesti mnoštvo novosti, pa će tako biti i ove, a to ćemo ostvariti kroz predavanja i popratni sadržaj. Naglasak stavljamo i na umjetnički dio festivala, a dosta promjena vidjet će se i na samom prostoru koji će biti interaktivniji i pružiti sasvim novo iskustvo.
NIKOLA VRDOLJAK: Kada je riječ o govornicima, na ovo izdanje festivala dovodimo zanimljive goste koji će privući pažnju brojnih posjetitelja koji se očekuju u Rovinju. Neki od njih su Kristian Novak, trenutno najveća zvijezda hrvatske književnosti te Dejan Verčič, profesor i pročelnik odjela za komunikologiju na Sveučilištu u Ljubljani. Iz New Yorka u Rovinj dolazi nam i Jason Jercinovic, globalni voditelj marketinških inovacija u renomiranoj američkoj agenciji Havas i jedan od globalnih predvodnika u korištenju umjetne inteligencije u marketingu.
2. Posebno nam je interesantan Kristian Novak, možda najneočekivanije ime na festivalu. Poznat i nagrađivan pisac, s čak dvije predstave po njegovim uspješnim romanima su u renomiranim zagrebačkim kazalištima… S njegovim predavanjem očekujemo raspravu o rušenju tabua u društvu. Iako se radi o festivalu koji pohode tzv. agencijaši i kreativci iz reklamne industrije s ovim predavanjem radite iskorak u društveno i kulturološki osjetljive, a bitne teme tolerancije. Koliko su vama bliske i bitne takve teme?
NIKOLA VRDOLJAK: Naša publika je iznimno zainteresirana za rad Kristijana Novaka i teme koje je otvorio. I mi smo dio društva u kojem živimo i želimo otvoriti bitne teme i suočiti se s njima. Weekend kao festival često iskorači u šire društvene teme i ne vidimo jasnu podjelu između tih tema i onih kojima bi se mi očekivano trebali baviti. Kad pogledate ukupan program Weekenda vidjet ćete da osim naših core tema medija i marketinga ima cijeli niz panela i predavanja od biznisa, politike, tehnologije pa do prehrane ili mindfulnessa.
3. Drugi zanimljivi govornik na istom tragu je i Davor Rostuhar… Znači li to da “otvarate vrata” festivala nekim novim temama i vidicima…
NIKOLA VRDOLJAK: Prilikom sastavljanja programa uvijek se trudimo da ponudimo nove teme i vidike koje će podići festival na neku novu razinu. Davor Rostuhar će nam na 11. Weekendu ispričati kako je uspio preživjeti u divljini u kojoj ne opstaje nijedno živo biće i pritom propješačiti gotovo 1200 kilometara u 48 dana, vukući sanjke teške više od 100 kilograma. Njegova priča o prvoj hrvatskoj ekspediciji na Južni pol može se primijeniti na svačiji projekt i borbu za ostvarenjem sna, zbog čega vjerujemo kako će biti zanimljiva i inspirativna svima.
4. Bitna vam je i budućnost u oglašavanju – panel “… nakon Digitela i Unexa” sigurno će donijeti jako zanimljiva razmišljanja… što bi mogli očekivati, ipak Vi sami dolazite direktno iz industrije?
TOMO RICOV: Svake se godine oko tržišta oglašavanja otvaraju nove teme ili stare teme iz nove perspektive, a na nama je da sve to pratimo i predstavimo na pravi način i na pravom mjestu. Panel „Život poslije ere Digitela i Unexa“ pokušat će razjasniti kako je nestanak Unexa kakvog znamo utjecao na medijsko tržište te tko je pri tome profitirao, a tko izgubio.
NIKOLA VRDOLJAK: Unex je tržištem oglašavanja u Hrvatskoj dominirao niz godina. Od nestanka Digitela gotovo da i nije imao relevantnu konkurenciju, što je značajno utjecalo na postavljanje medijskog tržišta. Slomom Agrokora, nestaje i Unex, ili bar nestaje onaj Unex kojeg smo poznavali. Danas postoji niz velikih agencija, dok se pregovaračka moć seli na stranu medija. Zbog toga je bitno da uz ovaj panel pokušamo dati odgovor na pitanje kako će se tržište oglašavanja razvijati u budućnosti.
5. Može li festival nadmašiti zabavnim programom one prethodne? Vjerujemo da nas čekaju barem 3 besane noći 🙂
TOMO RICOV: Weekend je osim po konstruktivnim, a kao što ste spomenuli i ponekim provokativnim raspravama, poznat i po super prilici za networking te mjestu za najbolje tulume. I ove godine u Rovinju nas očekuje raznovrstan glazbeni program i druženja do dugo u noć, tako da naši sudionici ponovno mogu računati na uživanciju i partyje o kojima će se pričati cijele godine. Zabavni dio će i ovoga puta biti bogat brojnim poznatim imenima, no za sada nećemo otkrivati previše. Dođite i doznajte sami!