Saša Šekoranja otkrio nam je kako je stvarao Merlinu blagdansku home kolekciju ‘Puna vreća sreće’
Blagdani su pred nama, a s njima i najljepši trenuci okupljanja obitelji i prijatelja za stolom. Toplina doma, miris najfinije hrane, druženja, radost darivanja i blistavi ukrasi donose poseban bajkovit ugođaj u naše domove. Upravo je blagdanski stol središte tih trenutaka – mjesto gdje dijelimo uspomene, smijeh i ukusne delicije.
Kako bi taj stol zračio ljepotom i duhom svečanosti, ključni su detalji koji ga čine posebnim. O tome su promišljali Merla, hrvatski premium brend damastnih stolnjaka i posteljina, i Saša Šekoranja, renomirani umjetnik i flower artist. Njihova zajednička kolekcija, pod nazivom Puna vreća sreće, donosi spoj umjetnosti i vrhunske izrade. Limitirana kolekcija uključuje stolnjake, nadstolnjake, ukrasne jastučiće, salvete, porculan i torbe, a glavni motiv je nar – simbol blagdanske radosti i obilja.
Tradicija i umjetnost u simbiozi
Kolekcija Puna vreća sreće predstavlja prirodni nastavak suradnje Merle i Saše Šekoranje, započete zajedničkim radom na brojnim događajima i svečanostima. Njihova sinergija kreativnosti i kvalitete stvorila je predmete koji nadilaze funkcionalnost, postajući prava umjetnička djela. Rezultat su proizvodi koji evociraju svečanost i obiteljsku toplinu, ali su dovoljno svestrani za svakodnevnu upotrebu. Posebnost im daje činjenica da su materijali i tehnika izrade pomno birani kako bi svaki proizvod odražavao autentičnost Sašinih umjetničkih poteza kistom.
Održiva ljepota i vrhunska izrada
Naime, Merla je brend Tvornice tekstila Trgovišće, poznate po izradi vrhunskog damasta, a za ovu su kolekciju koristili inovaciju – digitalni tisak pigmentnim bojama. Ova tehnika, ekološki održiva i sigurna za kožu, omogućila je prijenos složenih umjetničkih detalja na tkanine, zadržavajući visoke standarde kvalitete i trajnosti. Inspiriran narodnom nošnjom, koristio sam motive nara u crvenim tonovima, dok su rubovi oslikani sivom bojom tako da stvaraju dojam trodimenzionalnosti. Bilo mi je važno da svaki proizvod odiše posebnošću i da se vidi svaki potez kista, istaknuo je Saša. Kolekcija je osmišljena kako bi svaki trenutak za stolom postao poseban. Stolnjaci, oslikani detaljima u crvenim i sivim tonovima, savršeno nadopunjuju blagdanski ugođaj i lako se kombiniraju s bijelim porculanom i prirodnim dekoracijama poput pravih šipaka.
Kad snage udruže kreativni umovi
Kako je započela suradnja između Merle i Saše Šekoranje?
Merla: Suradnja sa Sašom započela je prije nešto više od godinu dana, kada smo zajedno radili na uređenju Journal evenata u Zagrebu i Beogradu. Tijekom tih projekata, Saša je iz prve ruke upoznao kvalitetu naših proizvoda, a mi smo imali priliku izravno doživjeti njegov umjetnički pristup. To uzajamno povjerenje stvorilo je temelje za ovu kolekciju.
Saša, što vas je inspiriralo za kolekciju Puna vreća sreće?
Saša: Htio sam stvoriti stol koji odiše tradicijom, bojama i radošću. Crvena boja nara simbol je Božića, raskoši, plodnosti i bogatstva, a povezao sam je s motivima narodnog veza iz posavske nošnje, dajući svoj umjetnički pečat. Spojio sam te elemente s modernim dizajnom kako bih stvorio nešto što je istovremeno svečano i univerzalno.
Možete li objasniti proces izbora materijala za ovu limitiranu kolekciju? Što je bilo najvažnije u odabiru tkanina i tehnika bojanja?
Merla: Ključno nam je bilo prenijeti Sašin jedinstveni potez kistom na tkaninu, a istovremeno zadržati visoke standarde Merla kvalitete i praktičnosti.
Naime tkanje, kojim inače nastaju svi Merla proizvodi, ima veliki broj svojih prednosti, poput dugotrajnosti do elegancije, ali ima i određena ograničenja u mogućnosti prenošenja složenih umjetničkih detalja.
Zato smo za ovu kolekciju koristili posebnu tehniku tiska, što je nešto sasvim novo za nas u Merli. Radi se o digitalnom tisku pigmentnim bojama, koji jedini na tržištu ima 0% otpadnih voda i onečišćenja okoliša. Boje su veganske, sigurne i za zdravlje i za okoliš.
Koji su posebni trenutci koje želite da korisnici dožive kada koriste proizvode iz ove kolekcije?
Saša: Želim da svaki obrok postane poseban trenutak. Stolnjaci i porculan nisu samo funkcionalni, već i elementi koji prenose atmosferu blagdana i ljepotu življenja.
Merla: Želimo da se osjeti toplina Božića kroz ljepotu ovih proizvoda, koji podižu atmosferu svakog doma i slave umjetnost življenja, osiguravajući ravnotežu između tradicije i modernog lifestylea.
U kojoj mjeri vjerujete da umjetnost/estetika može obogatiti svakodnevne rutine, kao što su obiteljski ručkovi ili prijateljska okupljanja? Kako ova kolekcija doprinosi tom iskustvu?
Saša: Mislim da estetika jako jako bitna i svakako doprinosi veselju oko stola. Htio sam da ova kolekcija za stol bude u tradicionalno crvenim tonovima i da pršiti od boje i veselja. Na taj način dekorirani stolovi trebaju minimalno hrane, oni su sami za sebe dekoracija. U kolekciji se nalaze različite stvari koje se mogu na različite načine kombinirati i stvarati potpuno drugačije kompozicije.
Kako balansirate između estetike i funkcionalnosti u ovoj kolekciji?
Merla: Kroz precizan prijenos Sašinih poteza kistom na tkaninu, cijele slike postale su sastavni dio ovih proizvoda, čineći ih pravim umjetničkim djelima. Primjerice, bijeli stolnjaci s crvenim crtežom i natpisom Veselite se jako nisu serijski ponovljeni u različitim veličinama – Saša je oslikavao tri različita dizajna za tri različite dimenzije.
Ipak, funkcionalnost nije zanemarena. Stolnjaci su izrađeni od visokokvalitetnih materijala otpornih na pranje i na višim temperaturama. Tako proizvodi postaju idealni za svakodnevnu upotrebu, ali i za svečane prilike, balansirajući između umjetnosti i praktičnosti.
Unatoč sve većoj konkurenciji na tržištu luksuznog tekstila, što je to što Merlu izdvaja kao autentičnu i kvalitetnu?
Merla: Merla se izdvaja na tržištu luksuznog tekstila svojim beskompromisnim standardima kvalitete i potpuno kontroliranim procesom proizvodnje. Naši proizvodi izrađeni su bez štetnih kemikalija, što je izuzetno važno za posteljinu koja je u doticaju s kožom, posebno lica.
Svaki korak proizvodnje – od dizajna, tkanja, krojenja i šivanja – odvija se u Hrvatskoj, u našoj tvornici s više od stotinu godina tradicije. Jedino su bojenje i dorada povjereni najboljim talijanskim majstorima u Milanu, čime spajamo lokalnu stručnost i svjetsku izvrsnost. Rezultat su proizvodi testirani na izdržljivost, poput posteljine koja dokazano zadržava kvalitetu i nakon 250 pranja.
Kvalitetu naših proizvoda prepoznali su i najluksuzniji svjetski brendovi, restorani i hoteli kao primjerice londonski Ritz ili restorani Gordona Ramseya. No, sve češće dobivamo upite primjerice za izradu posteljina s visokim udjelom poliestera ili sirovinama upitnog porijekla i takve kompromise odbijamo. Merla nije samo brend već je simbol tradicije, inovacije i dugovječnosti.
Kupci Merle biraju ne samo luksuz već i mirnu savjest znajući da dobivaju proizvode vrhunske kvalitete, s jasnim porijeklom i održivim procesima bez štetnih sastojaka za prirodu ili njihovo zdravlje.
Kvaliteta s hrvatskim potpisom
Kao domaći brend iza kojeg stoji tvornica s dugogodišnjom tradicijom, Merla ističe važnost transparentnosti i kvalitete u proizvodnji. Stoga osim što će vaš stol ovih blagdana krasiti ukusni kolači i tradicionalna jela, upotpunite ga upečatljivim detaljima. Kolekcija Puna vreća sreće dostupna je u Merla trgovini u Teslinoj ulici u Zagrebu te na službenoj web-stranici www.merla.hr.
Foto: @luma.art_production