Razgovarale smo s Kristinom Bradač Radić, a ona nam je otkrila sve divne interijere koje je dizajnirala
Koliko je važno u životu raditi ono što voliš najbolje pokazuje primjer Kristine Bradač Radić, koja je nakon dugogodišnje manekenske karijere te impozantne karijere u modnom dizajnu, zakoračila u svijet dizajna interijera. U ovoj ulozi koja joj, moramo priznati, baš dobro stoji, pronašla se potpuno slučajno još 2017. i već tada je skočila na glavu i dala cijelu sebe u to. Odmah je krenula s velikim projektima i ostvarila zavidan uspjeh. Neki od najvećih projekata koje je radila do sada su uređenje interijera zagrebačkog Takenoko bara u Centru Cvjetni, International business hotela u Buzinu, hotela Hilton Garden Inn Zagreb, lobbyja hotela DoubleTree by Hilton, Gold Class CineStar dvorane, predvorja i ureda, gdje smo ju i posjetili i porazgovarali s njom o karijeri te sadašnjim i budućim projektima.
Spontani ulazak u svijet dizajna interijera
Javnosti poznata zbog uspješne manekenske karijere i kao vlasnica brenda torbi Mariposa, Kristina je svoju karijeru potpuno slučajno preokrenula u drugom smjeru. “Jako sam spontano ušla u to, i to tako da sam s bratom počela raditi u Marnic Designu, PR i marketing. Tako sam otkrila cijeli taj svijet namještaja i interijera te kroz prodaju i suradnje s arhitektima, shvatila sam da imam smisla za to. U početku sam radila consulting za namještaj i tako sam ušla u Hilton Garden Inn. Ondje sam počela surađivati s arhitekticom koja je radila na tom projektu, imala sam dobre ideje i sve je nekako spontano na kraju završilo tako da sam počela raditi kao dizajner.” Sviđa joj se, kaže, sadašnji tempo, jer više odgovara njezinoj ulozi majke. “S modom sam završila od kada sam rodila. Totalno mi se promijenio način života i navike, žao mi je što sam prestala raditi na Mariposi, ali možda je bilo vrijeme da se prebacim na nešto drugo. Sada mi odgovara ovakav način života i vrijeme koje provodim s djetetom. Ne želim biti u novinama i na eventima, želim raditi iza kulisa i raditi nešto kreativno. Tada se bolje osjećam i ispunjena sam. Ništa se ne događa bez veze i sve se događa s razlogom u točno određenom vremenu.“
Osjećaj za dizajn
Kristina je kroz svoju dugogodišnju manekensku karijeru obišla svijet, boravila u najljepšim hotelima i mjestima i od tud, vjeruje, dolazi i njezina inspiracija. Modni dizajn joj je također pomogao, jer kako kaže, ima jako dobar osjećaj za materijale i teksture. “To što je uspješno kod mene i što je mene iznenadilo, je to, što od ničeg mogu nešto napraviti, ne treba mi puno. Jako dobro vizualiziram prostore, imam neki dar za to, za koji nisam ni znala. Bila sam jako luda i hrabra kada sam kretala i na kraju mi se jako svidjelo. Cijelo to iskustvo mog života od prije, pretočilo se u ovo što sam sada i vjerujem kako ništa nije slučajno, tek se sad sve skupa posložilo. Kod mene je važno i to da se nikada ne sramim reći kada nešto ne znam. Lijepo se nadopunjujem s arhitektima i ne petljam se u njihov posao. Kod nas ljudi ne shvaćaju da treba odvojiti arhitekturu i dizajn interijera. Ne mora svaki arhitekt biti dobar dizajner i obrnuto. Lijepo je kada se može napraviti dobra suradnja i kada su arhitekti toga svjesni i žele surađivati s interijeristima. Tada se događaju jako lijepe stvari. Vani je to jasno odvojeno, ali i kod nas se to mijenja na bolje.”
Interijer mora imati emociju
Kristina kaže da je na neke projekte do sada, ulazila kada je već bilo gusto, ali da ju veseli što na kraju uvijek sve ispadne dobro.
“Što god da radim ne volim svoje investitore ubacivati u prevelike troškove. Mislim da treba dobro izbalansirati financije i cijelu ideju i koncept. Ne volim pretenciozne interijere. Volim da su posebni, da imaju nešto što će zaintrigirati ljude, ali opet da ne upadaju u oči i da interijer guši. Mislim da to i je uspjeh dobrog interijera, da nije ništa pretenciozno, a opet da ima neke specifične detalje koji će prostoru dati potpuno novu dimenziju. Mislim da interijeri nikako ne bi trebali biti dosadni – moraju imati emociju.”
Contemporary minimalizam
Kristina jako voli miješati stilove i kako sama kaže, uvijek to na kraju ispadne ok. “Dizajn se jako mijenja kako i tehnologija napreduje. Ne postoji više onaj old school način da ti uređuješ svoju kuću po principu: “sad sam to uredio, sad ću potrošiti novac i miran sam 20 godina”. Toga više nema. Sve se jako brzo mijenja i nema smisla trošiti toliki novac na uređenje. Uvijek se može napraviti neka kombinacija jeftinijih i skupljih komada. Recimo kada sam počela ovo raditi, bila sam u totalno drugom điru, sad što više radim, sve me više privlači minimalizam, ali više ovaj contemporary minimalizam, ne ovaj čisti – to mi je dosadno i sterilno. Neka dobra prostorija, igranje s teksturama, dobar pod, zidovi, visilica i ne previše namještaja. Ne volim da je sve natrpano. U početku sam recimo voljela baš to – puno detalja da bude živo, ali evo i ja sam se promijenila.” Iako kaže da se na svakom projektu zaljubi u razne predmete koje bi rado donijela kući, dodaje uz smijeh kako to ne čini, jer nema smisla da preuređuje kuću svaka tri mjeseca.
CineStar GoldClass
Kristina je posebno zadovoljna projektom preuređenja CineStar GoldClass kino dvorana i ureda. Prošlo je deset godina od otvorenja i u CineStaru su htjeli napraviti remake prostora. “Nisu željeli rušiti prostor i previše preuređivati, ali htjeli su uvesti neku promjenu. Za mene je to bilo jako izazovno jer je teže raditi na prostorima u kojima se ne smije previše toga dirati, za razliku od onih kada sve krećeš ispočetka. Srećom ja sam imala jako dobru vizualizaciju u glavi i na kraju je sve super ispalo. S obzirom na to da je dosta mračno i nema previše svijetla, dobila sam ideju da to predvorje uredimo u stilu starog engleskog cigar kluba. Kožne stolice boje konjaka, lampe, detalji i novo tapecirani namještaj, odaju dojam pravog i ugodnog dnevnog boravka. Pod smo prekrili kariranim tepihom u engleskom štihu, koji daje poseban touch svemu. To je bio vrlo hrabar potez i jako sam ponosna na njega, jer bez njega to ne bi bilo to. Stolice u kino dvoranama osvježili smo novim tapecirungom te su tako one sada još udobnije.”
Osim predvorja i dvorane Kristina je uređivala i njihove urede. “Uređenje njihovih prostorija bio mi je poseban izazov, jer je meni CineStar sinonim neke dobre priče i dizajna. U početku nije bio plan raditi takve zahvate, ali na kraju kad smo malo zagrebali, odlučili smo sve preurediti. Sve bilo dosta spontano i napravili smo baš lijepu priču koja se uklapa u cijeli njihov imidž, dosta je tamno, a prevladavaju plavi i zlatni detalji. Sve je nekako u industrial stilu.”
Novi projekti
Kristina ne staje pa joj je tako u planu raditi jako puno novih projekata, a radi na novoj web stranici. Trenutno radi na uređenju jedne vikendice na Hvaru, jednom odvjetničkom uredu, a u planu joj je raditi i na jednom novom restoranu u Zagrebu. Cijela situacija s pandemijom usporila ju je kao i ostatak svijeta, ali to ju ne obeshrabruje. “Korona me malo usporila, sve nas je, ali nadamo se da će biti bolje, ne opterećujem se. Vjerujem da će se sve nastaviti razvijati u pravom smjeru kada sve ovo prođe”, zaključuje Kristina.
Foto: Sanja Tušek, Privatni album