Rad dizajnerice Ane Tevšić Nauković i njenog -Love, Ana studija pratimo od samih početaka što znači da je bilo samo pitanje trenutka kada ćemo je ugostiti u rubrici Iza brenda. Njena estetika, način na koji pristupa svom poslu i radu, te u konačnici proizvodi koje lansira na tržište, stvari su koje vas automatski privlače ovom brendu. A onda kad otkrijete zagrebački studio u Dežmanovom prolazu, njegove tematski oslikane izloge i kreativne radionice na kojima možete dobiti pokoje zrnce mudrosti iz -Love, Ana svijeta – uopće nije upitno da ćete se stalno vraćati.
U nastavku doznajte više o ovom zanimljivom brendu, kako je nastajao, kakve planove Ana ima za budućnost i još mnogo toga.
1. Kako bi opisala svoj brend danas, u odnosu na ono što si osjećala i mislila kada si tek krenula?
Odrasla sam, to je sigurno. Danas znam točno što je naš studio, kakve projekte radimo, kakav nam je stil i način rada. Sve je objedinjeno, zaista jako pazimo na dosljednost brenda i proizvoda koje radimo. Puno sam kritičnija i teže odlučim nešto napraviti nego prije. Na početku sam entuzijastično radila različite projekte, prilagođavala se svemu. Sada to više ne radim i vizija razvijanja mog brenda je vrlo jasna: minimalistički i s ljubavlju. Tako je, uostalom, i nastalo ime: skraćenica “With Love from Ana” prerasla je u “–Love, Ana.”, koja danas čak ima i svoju monogram verziju –L,A. Mislim da se već i po tim promjenama vidi smjer i razvoj.
2. Je li bilo teško na našem tržištu krenuti u takav pothvat? Čini li ti se da bi danas bilo lakše ili teže?
Bilo je teško, naravno! I dalje je teško, neke stvari se na tržištu nisu promijenile niti poboljšale. Ne znam bi li danas bilo lakše što se tiče samog pokretanja projekta; ali recimo online prisustvo je puno lakše nego što je tada bilo. Mislim da nikada nije lagano krenuti u tako ozbiljne projekte, ali ne bih nikad promijenila svoj posao. Bilo bi divno kada bi bilo malo lakše doći do poslova, ali niti jedan posao ne dolazi lagano. Zato se s vremenom sve iskristalizira, a upornost isplati. Projektiranje i dizajn su mi neraskidivi dio svakodnevnice, tako da znam da sam dobro odlučila.
3. Okrenuta si i k stranom tržištu, vidiš li tamo više prilika za napredak?
Definitivno – vidim i zdravu konkurenciju i prilike za napredak. S obzirom da se vani više uzimaju proizvodi direktno od dizajnera, imam više prilika surađivati s arhitektima u uređenju nečijeg interijera ili hotela. Baš smo nedavno ponovno sudjelovali u uređenju stana u Londonu i arhitektica je s našim Hexagon stolićima pripremila klijentima zaista predivan prostor. Takvi projekti me vuku prema stranom tržištu i zahvalna sam što mi strani arhitekti daju takve prilike i time mi pokažu povjerenje. Puno mi to znači! A i inspirativno je vidjeti toliko različitih interijera i projekata, da nije sve uređeno jednako i po provjerenom receptu.
4. Imaš jedan od najljepših studija u gradu, s izlozima koji nas jako vesele. Kada se rodila potreba da uđeš u vlastiti prostor?
Čim sam shvatila da naprosto moram odvojiti poslovni prostor od privatnog. Studio u Dežmanovom prolazu je savršen za nas, imamo prostor gdje možemo raditi i nalaziti se s klijentima i ponuditi nešto zanimljivo prolaznicima. S obzirom da sam htjela postaviti drugačiji koncept studija; da nije showroom niti dućan, naši proizvodi nisu klasično prezentirani i cjelokupni dojam je više slobodnog duha nego postavljen u neku naučenu normu.
Studio se mijenja iz godine u godinu i raste, pa mu takav koncept i odgovara zato što nam ostavlja puno prostora za adaptaciju. Interijer se mijenja ovisno o projektima i proizvodima koje radimo, a izlog gledamo kao našu prvu komunikaciju. Ilustrirani bijeli izlog, čije se ilustracije mijenjaju dva puta mjesečno, su naš zaštitni znak. Tko u tome prepozna potencijal za dobru suradnju – posjetit će i prostor i dalje sve kreće u pozitivnom smjeru.
5. Tko ti je najveća inspiracija po pitanju estetike brenda po kojoj si prepoznatljiva?
Hm, dobro pitanje. Nemam uzor što se toga tiče, estetika brenda se nekako razvila sa mnom. Radim proizvode i prostor koji i sama volim, tako da mi je taj dio nerazdvojiv. Minimalistički, udoban i svijetli prostor s puno zanimljivih i dizajnerskih detalja koji upotpunjuju svakodnevni život je moja ideja idealnog stana. Prema toj ideji sve radim i vjerojatno je to formiralo i način na koji projektiram.
6. Danas si majka dvoje djece. Kako odvajaš vrijeme posvećeno poslu, a kada si možeš dopustiti da se isključiš? Biti sam svoj šef je uvijek najteže po tom pitanju…
Istina, nije baš najjednostavnije to sve uskladiti. Teško se odvajam od djece zbog posla, pa imam grižnju savjesti što ne radim dovoljno, pa radim i onda me srce boli što nisam dovoljno s djecom. Trenutno sam u nekom začaranom krugu svakakvih turbulentnih osjećaja. Izabela ima tek nešto više od dvije godine, a Patrik će uskoro navršiti 9 mjeseci. Zapravo su oboje mali i trebaju me jednako koliko i ja njih. A radim posao koji volim i koji je zapravo toliko dio mene da se nikada ne mogu dovoljno isključiti od njega.
Nekada se sve lijepo uskladi i organizira, ali zaista ima dana kad ne znam kako išta napraviti na vrijeme. Ono što je lijepo u mom poslu jest to da većinu vremena radim sa ženama koje su ili prošle slično ili imaju razumijevanja za iznenadne promjene planova. Sve u svemu, jako sam zahvalna na tome što radim ono što volim i što imam tu predivnu dječicu zbog kojih sve to ima smisla.
7. Kada se rađaju najbolje ideje?
One koje nastaju u najkraćem roku! Primijetila sam da su mi najdraža rješenja ona koja su se odmah pojavila kao odgovor na neki zadatak. Ne zato što su prva, nikad nije prvo rješenje ujedno i zadnje; ali ideja koja ponudi rješenje – to je ona koja zapravo ulazi u samu srž problema.
8. Imala si puno suradnji koje su stvorile divne proizvode. Kako biraš brendove, dolaze li oni tebi ili ih pronalaziš sama?
Stvarno sam ponosna na sve suradnje koje sam do sada napravila. Nekako se “nađemo” u tom moru brendova i proizvoda; sve redom predivni ljudi puni entuzijazma prema poslu i životu i s kojima je veliki gušt raditi. Veselim se budućnosti i takvim suradnjama koje nastanu spontano, a razviju se u prave projekte i prijateljstva.
9. Koji su bestselleri studija, proizvodi na koje su kupci najbolje reagirali? Postoji li neka formula iza uspješnog proizvoda, barem u tvom slučaju?
Bestselleri su Traveller prijenosna lampa, koja je ujedno nositelj i nekoliko jakih dizajnerskih nagrada. Zatim VOIR ručno ogledalo/stalak za nakit, proizvod koji odgovara ženama i muškarcima, uklapa se u bilo kakav interijer. Hexagon pomoćni stolić, on je favorit kod klijenata izvan Hrvatske zato što se može uklopiti u potpuno različite interijere. Bucket Bag – velika torba od filca prikladna za spremanje deka, robice ili dječjih igračaka – ona je favorit kod žena. I u zadnje vrijeme etuiji i novčanici od eko kože u raznim bojama, te MAMA majica. Njih nikada ne stignemo napraviti dovoljno.
Ne bih rekla da postoji neka formula za uspješan proizvod; svi od ovih navedenih su zapravo međusobno potpuno različiti proizvodi. Ono što ja svaki put želim pokriti jest: potreba za tim proizvodom i funkcija, kvaliteta materijala i izrade, estetika te ambalaža i opći doživljaj kupljenog proizvoda. Možda zvuči jednostavno i lagano ostvarivo, ali nije – po tome vidite je li ukupan dizajn na određenom nivou.
10. Kakvi su planovi za budućnost, smišljaš li nove proizvode koji će uskoro ugledati svjetlo dana?
Apsolutno! Pripremam nove suradnje i novu kolekciju proizvoda, a na proljeće slavimo i važnu godišnjicu studija koja će svakako biti prilika za novitete! Jedva čekam 🙂
-Love, Ana studio pratite na službenoj stranici, Facebooku i Instagramu.
Foto: Sanja Jagatić