Ponuda novih kafića u Zagrebu raste iz dana u dan. I to ne bilo kakvih kafića već mjesta u kojima se puno pažnje polaže u interijer, ali i ponudu, kako bi se izdvojili iz mase klasičnih prostora. Nedavno je savršen primjer ovog vala otvoren u blizini Ekonomskog fakulteta, a informacija se poput požara proširila Instagramom.
Bistro Gluten
Ova je društvena mreža kao stvorena za glas o lijepim mjestima pa ne iznenađuje buzz koji se jako brzo stvorio. Naime, Bistro Gluten određuje nekoliko stilskih faktora zbog kojih ga je nemoguće ne zamijetiti, a jedan od njih su boje. Prostorija sva u ružičastom dočekat će vas i prije nego što zakoračite kroz vrata, samo s pogledom kroz izlog. Velike ružičaste fotelje, stolovi s mramornim uzorkom i dodatak sive boje kroz sirovi zid i druge detalje vuku vas da u ovaj cafe i sjednete.
Ružičastu prostoriju slijedi još jedna u kojoj dominira veliki šank, ali i puno više sivih nijansi, dok se zatvorena terasa otvara u plavoj boji. Bistro Gluten je razdvojen na pušački i nepušački dio, a u toplijim danima dočekat će vas i vanjska terasa.
Od prve fotografije koju smo “ulovili”, a gdje drugdje nego na Instagramu, odmah smo bili zaintrigirani ovim prostorom. Stoga smo nekoliko pitanja vezanih uz interijer i ponudu postavili vlasnici Ivi Tonković te arhitektonskom studiju Poop koji je zaslužan za izgled cafea.
Odgovore pročitajte u nastavku, a Bistro Gluten posjetite na adresi Sesvetska ulica 3.
1. Bistro Gluten je neobično ime za cafe/bar. Što stoji iza njega?
Kako se zaokruživala priča s projektom, odnosno interijerom, koji je s razradom postajao sve slađi – s vremenom je jednostavno sjeo kao idealno ime (dotad je bio samo jedno od potencijalno zanimljivih imena na popisu).
2. Kako se dogodio spoj imena Bistro Gluten i ideja koje su implementirane u uređenje? Postoji li veza između toga dvoje?
Cijela priča se razvijala paralelno kroz razgovore i sastanke s investitorima; ideje oko sadržaja koji će se nuditi gostima i kako na najbolji način tu ideju prožeti kroz prepoznatljivost interijera. S vremenom su ideje i odluke o hrani koja se nudi, pa tako i interijer i njegovo ime kao završni akcent postajali sve slađi i kremastiji – gluten.
3. Je li izbor lokacije definirao interijer?
Lokacija uvijek do neke mjere utječe na interijer. U ovom slučaju lokacija se promatrala na više načina: menadžerski od strane investitora tj. što nedostaje u ponudi prema profilu gostiju koji gravitira ovom području – slatki cafe koji ujedno ima i ponudu finih zalogajčića uz kavu ili koktel, te arhitektonski: koje vizure otvoriti gostu s obzirom na to da je smješten u sporednoj ulici bez urbanističkih i urbanih osobitosti.
Tu smo odlučili napraviti malu inverziju, s obzirom na to da ulica ne nudi vizure koje možemo kadrirati i njima oplemeniti interijer, napravit ćemo upravo obrnuto: ponuditi ulici vizure našeg bistroa kadrirane kroz velike izloge karakterističnih boja te ponuditi našem gostu vizure iz atmosfere jedne sobe u potpuno drugi karakter iduće sobe.
Tako je primjerice i zapadna terasa osmišljena kao ugodna mini džungla koja će doprinijeti osjećaju ulaska u drugi svijet jer pogled kroz prozor odjednom nije sivi asfalt već topli plavo-zeleni vrt. Velike biljke su neizostavni dio ovog rješenja i upravo ono što mu daje posebnu “dubinu”.
4. Otkuda inspiracija za cijeli interijer, superpopularnu ružičastu boju, biljke i druge detalje koji su obogatili prostor?
Do odabrane palete boja i detalja došli smo, kao i uvijek, postepeno, a kroz složenu studiju boja zahvaljujući interesu investitora za nešto odvažnije kombinacije. Kroz razradu palete, detalji i materijali se konkretiziraju primjereno namjeni, a usklađeno s osnovnim konceptom interijera.
Konkretno, trenutna inspiracija po ulasku u lokal bili su sirovi betonski zidovi koje smo željeli zadržati kao kontrapoziciju mekim materijalima i tonovima interijera. Kroz razradu konkretan ton i materijali su se mijenjali i prilagođavali, no osnovna zamisao je zadržana. Naročito je to vidljivo u tome što izvedeni ključni kadrovi interijera izgledaju u potpunosti kao na našim prvim perspektivnim skicama. To nam je najbolja potvrda ispravnosti osnovne zamisli.
5. Što mislite o “Instagram worthy” interijerima, razmišljate li o fotogeničnosti prostora dok ga osmišljavate?
To i jest način na koji kreiramo interijere: kroz kadrove i vizure jer to je način na koji se prostor doživljava. Bez obzira da li te vizure i kadrove promatra korisnik/posjetitelj ili sada popularna Instagram kamera. Radimo tako oduvijek, dakle još iz dalekih vremena prije Instagrama. Prvenstveni cilj nam je uvijek ispuniti sve zahtjeve investitora, ali na način da uvijek radimo nešto novo i drugačije.
Dodatno je zadovoljstvo i potvrda vidjeti da je takvo promišljanje prepoznato od strane korisnika na društvenim mrežama. Zasigurno i investitorima nije mrska takva popratna pojava jer najčešće nam se tako investitori sada i obraćaju, u potrazi za nečim novim i drugačijim.
6. Što će se sve nalaziti u ponudi cafea?
Uz vrhunsku kavu i širok asortiman alkoholnih i bezalkoholnih pića u svakodnevnoj ponudi su svježi home made glutenski i bezglutenski zalogaji.
Foto: Sanja Jagatić
Arhitekti: Poop studio
www.instagram.com/poopstudio
www.facebook.com/p00pstudio
www.bistrogluten.com
www.instagram.com/bistrogluten
www.facebook.com/bistrogluten