Nekada su tapete bile sinonim za bakinu kuću i nikako si nismo mogli zamisliti da će ponovno postati hit u uređenju interijera, a one to danas doista jesu. Dolaze u različitim veličinama i uzorcima pa nam je ponekad teško izabrati. Najčešće tapete biramo za uređenje dječjih soba, no nisu isključene ni druge prostorije u kući. Ove novije vrlo se lako stavljaju i skidaju, tako da vas ne mora boljeti glava u slučaju da vam jedan motiv dosadi. Monica, koja stoji iza brenda premium tapeta Dreamhood Wallpapers, otkrila nam je sve o njima i trendovima za proljeće 2022.
- Kada ste pokrenuli Dreamhood Wallpapers i kako se uopće rodila ideja za to?
Brend sam pokrenula krajem 2019. godine,a sve je počelo nešto prije toga kada sam uređivala sobu svojih djevojčica i poželjela im staviti neku tapetu, a da nije sa likovima iz crtića i klasična pattern tapeta u rolama. Tada to nisam mogla pronaći na našem tržištu, a s obzirom da sam znala raditi u digitalnim programima, pomislila sam – koliko bi bilo teško da smislim nešto – sama? Nakon te početničke ideje, provela sam istraživanje putem svog Instagram profila. Tada me već pratio dovoljan broj ljudi (u suprotom istraživanje ne bi imalo nekog smisla), a na temelju rezultata sam uspjela zaključiti kako je velik broj pratitelja zapravo zainteresiran za moj proizvod. Na početku su to bile dječje tapete, odnosno murali koji pričaju jednu posebnu priču, kakva do tad nije postojala na našem tržištu. Brend je s prvotnih nekoliko tapeta narastao na preko 180 različitih tapeta, a svaku radim s velikom ljubavi i pažnjom.
- Koje su temeljne vrijednosti kojima se vodite u poslu?
Temeljne vrijednosti kojima se vodim u poslu su održivost, visoka kvaliteta proizvoda te dizajn koji je made to measure, odnosno – svaki motiv na tapeti se može prilagoditi potrebama vašeg zida. Veliku pažnju posvećujem ekologiji, a ono što me posebno veseli (i što nam je novost) jest da sa svakom kupnjom tapete, posadimo jedno drvo! Naime, prije mjesec dana učlanili smo se u jedan inozemni program sadnje drveća te time smanjujemo ugljični otisak i tako barem na jedan način vraćamo prirodi sve ono što ona nama daje.
- U poduzetničke vode krenuli ste u najgore moguće vrijeme kada je nastupila pandemija. Kako ste se suprotstavili lošim vremenima?
Ja sam bila dovoljno hrabra i toliko sam vjerovala u ovaj proizvod da sam nekako cijelu Covid priču, recesiju i inflaciju stavila postrance i nisam dopustila da me činjenično stanje pokoleba u planovima. Također, svako loše vrijeme ima i neke benefiite u poslu, u mom primjeru mogu reću da su u vrijeme izolacije ljudi provodili više vremena kod kuće te su veću pozornost počeli pridodavati prostoru u kojem borave. Naravno da ima teških mjeseci kada sve više-manje stoji i koji su izazovniji, ali tada se fokusiram na poboljšanje nekih procesa i ostajem pozitivna u mislima. Samo je bitno ne odustati i uživati u procesu!
- Gdje se nalazi proizvodnja tapeta i tko ih dizajnira? Kakve materijale koristite?
Tapete se tiskaju u jednoj tiskari u Zagrebu, a dizajniram ih ja osobno. Takodjer sam imala nekoliko suradnji s našim ilustratoricama i umjetnicama, u smislu cratnja motiva za Dramhood iz kojih smo napravile posebnu priču, a koje su se pokazale vrlo uspješne. Materijali koji se koriste su eco-friendly i PVC free, što nas razlikuje od svih ostalih na našem tržištu.
- Je li brend Dreamhood prepoznat i van Hrvatske? Koliki udio nose strani klijenti?
Jedan dio kupaca dolazi iz naših susjednih zemalja, Slovenije i Austrije, no uskoro će cijeli web shop biti prilagođen stranom tržištu, tako da se nadam uspješnom poslovanju i u ostalim eurospkim zemljama.
- Kako izgleda proces odabira i naručivanja tapeta? Nudite li i usluge savjetovanja za one koji ne znaju što bi, a znaju da bi htjeli nekakvu tapetu koja će se dobro uklopiti u njihov interijer?
Prvenstveno, proces narudžbe tapeta se odvija putem web shopa, gdje se takodjer pruža usluga savjetovanja i vizualizacije tapete na klijentovom zidu, kako bi se sam proces narudžbe olakšao, i kako bi se klijent sam uvjerio kako će mu se određeni dizajn uklopiti u prostor. Također, odnedavno sam otvorila i svoj ured gdje se mogu doći pogledati uzorci i na licu mjesta se savjetovati oko odabira tapeta.
- Prvi ste u Hrvatskoj koji imate stropne tapete? U čemu je razlika – zašto obične ne mogu ići i na strop?
Na ideju stropnih tapeta sam došla vidjevši kako je vani ideja o ukrašavanju stropa upravo tapetama već poprilično uzela maha i zapitala sam se zašto ne bih i ja probala tako nešto i ponudila našem tržištu takav proizvod? Doduše, malo je drugačije raditi stropne od zidnih tapeta s obzirom da su perspektiva i kut gledanja drugačiji – ali brzo sam se uhvatila u koštac s tom drugačijom perspektivom tako da za sada u ponudi imam nekoliko stropnih tapeta koje krase motivi cvijeća, listova, a najdraži su mi upravo oni motivi s nebom, jer daju dojam prostranosti prostora a jednako efektno izgledaju i u dječjim, kao i dnevnim sobama.
- Vidimo da imate pregršt prekrasnih tapeta u raznolikim bojama i dezenima. Kakve tapete se kod vas najviše naručuju?
Ono što Hrvatsku čini drugačijom od ostalih razvijenijih zemalja jest da igraju na sigurno i najčešća paleta boja koja se, za dnevne i spavaće sobe koristi su siva i bež. U tim nijansama se najčešće ljudi odlučuju za kupnju tapete, plus padajuće zeleno lišće. Nadam se da će se to uskoro promijeniti, i da će se početi više koristiti i ostale boje, jer u Europi je to pravi hit. Glede dječje sobe, tu smo ipak malo hrabriji i doslovce nema dječje tapete koja barem nekoliko puta nije kupljena.
- Što se nalazi u vašoj novoj kolekciji za proljeće 2022?
Pantone je izglasao da je boja godine Very Peri, tako da proljetna kolekcija vrvi tom nijansom boja. Naravno, neizostavno je cvijeće koje mi je posebna ljubav i rijetko koja tapeta prođe bez nekog cvijetića ili listića.
- Kakve trendove u bojama i uzorcima nam nosi ova godina?
Od uzoraka, vratile su se lude sedamdesete tako da sve vrvi jarkim bojama i retro uzorcima. To se već može vidjeti i po trgovinama i odjeći, ali taj trend je došao na velika vrata i u dizajn interijera. Puno se koriste svi prirodni materijali, drvo i koža kod namještaja je must have. Obli/okrugli oblik namještaja je takodjer jedan od trendova koji je zauzeo svoje mjesto u ovoj godini. Jedan od najvećih trendova jest održivost koji se traži sve više u svim segmentima života.
- Koja biste tri savjeta izdvojili za naše čitateljice koje bi željele u svoje prostore uklopiti zidne tapete?
Prvo – nemojte se bojati boja i uzoraka. Sivo i bež jest lijepo, ali je poprilično i bez osobnosti. Drugo – tapete više nisu od materijala kao nekad, kada je postavljanje trajalo cijeli dan, a kada smo ih poželjeli skinuti, strugali ih tri dana sa zida. I treće – pazite na materijale od kojih se tapeta sastoji. Jako je bitno da je papir sačinjen od prirodnih materijala (izbjegavajte samoljepljive tapete i one od PVC-a), jer tada zid ne diše te se ispod može skupljati opasna plijesan.
Foto: Dreamhood Wallpaper