Jedno od pitanja koje mi stalno postavljaju – osobito žene koje su zapele u vrtlogu karijere – je “kako sve stižeš?” Jednostavno: ne postoji termin “ sve stizati”. Nego raditi stvari na svoj način.
Žene su izvanredne u multitaskingu i rade to kao da su na steroidima, ali istina je ta da postoji samo 24 sata u danu… i osam od njih bi definitivno trebalo otići na spavanje.
Ono što je najbolje funkcioniralo za mene kad sam bila u kaosu i još imala privatne projekte, bilo je slaganje prioriteta. Prvo je dolazilo na red ono što je u tom trenutku navažnije, te sam na neki način zaustavljala vrijeme zbog bolje učonkovitosti. Potom sam napravila dnevne liste aktivnosti koje su bile izvedive, a ne nemoguće.
Prije sam se osjećala nepotpuno sve dok nisam ispunila sve što mi je taj dan bilo na “to do” listi. Ali “to do” sam pretvorila u “can do” i uključila samo one zadatke koje realno mogu napraviti u jednom danu. Osmišljavala sam tijek svakoga dana baziran na “can do” listi i na prioritetima koji su mi najviše značili. Imala sam jedan glavni kalendar gdje su zajedno bili moji poslovni sastanci i osobne aktivnosti. Ako je netko od mojih prijatelja imao rođendan, zaokružila bih tu aktivnost u svom kalendaru kao nešto što se ne smije preskočiti i što je jednako važno kao bilo koji veliki sastanak s klijentom.
Isto tako sam se naučila osloniti na kolege i dijeliti s njima ponekad ogroman teret posla, tako da ne propustim nešto za čim ću kasnije žaliti. Sve se svodi na to da radite stvari na svoj način.
Andrea Štimac, HelloFQ
Foto: Marko Grubišić