Vinarija Tomić je mjesto koje ne smijete zaobići kad se nađete na Hvaru

Vinarija Tomić je mjesto koje ne smijete
zaobići kad se nađete na Hvaru

Vinariju Tomić, prije 25 godina osnovao je poznati hrvatski vinar Andro Tomić i na taj način nastavio obiteljsku tradiciju proizvodnje vina staru 150 godina.

Ako se nalazite u Jelsi, svakako se možete uputiti na vinsko putovanje Hvarom u Trikliniju, kušaonici vinarije Tomić sagrađenoj po uzoru na Dioklecijanove podrume. Jedinstveni ambijent Triklinija mjesto je u kojem možete upoznati svu čar hvarskih vina i povijesti. Kada odlučite posjetiti vinariju Tomić u uvali Mina u Jelsi na Hvaru, bit će vam jasno zašto se ovdje „pije na ure, ne na litre“.

Danas obiteljski posao nastavlja Sebastijan Tomić, koji ističe svoju povezanost s Hvarom i vinom: „Za mene je otok Hvar neiscrpna inspiracija, bilo to vrijeme kada prži sunce ili kada nas šiba bura, svaki trenutak ima svoje mjesto i svoju priču koja se može pretočiti u vino“.

Upitali smo Sebastijana ono što nas je najviše zanimalo o brendu i obiteljskom poslu.

Sebastijan Tomić

1. Nastavljate obiteljsku tradiciju – što je najteže u pomirivanju već uvriježenih postulata brenda i nužne modernizacije te pogleda u budućnost?

Brend je kao živo biće, stvara se, razvija, prolazi uspone i padove, i kao takav mora uvijek biti prepoznatljiv. Kod nas se, kao i kod većine hrvatskih vinara, brend odnosi na prezime Tomić odnosno Vina Tomić. Brend je usko vezan uz tradiciju, tj. povjerenje koje je kod ljudi stekao, ali u isto vrijeme projicira i budućnost ili očekivanja koje se pred njega stavlja. Sa svakom novom berbom i novim vinom prezentiraš sebe, svoj proizvod i trudiš se da u tome budeš sve bolji. U isto vrijeme ne možeš uvijek raditi ono što si radio jučer. Tehnologija napreduje, trendovi se mijenjaju, potrošači evoluiraju, informacije su na dohvat ruke… Moraš biti stalno budan, osluškivati tržište, raditi na sebi, educirati svoj team i u pravom momentu krenuti naprijed.

2. Posebna pažnja u vinariji Tomić posvećena je ekološkoj proizvodnji vina. Recite nam više o tome?

Ekološki način proizvodnje mi se čini kao logični put. Svjedoci smo i sve veće svjesnosti o ekologiji i spremnost da se ekološki proizvodi posebno vrednuju. Otok Hvar, povijest vinogradarstva, čista priroda, predivno more, velik broj sunčani sati, elitni turizam; imamo sve predispozicije da se možemo baviti ekološkom proizvodnjom. Zato to i činimo, pa su vinogradi koje sami obrađujemo u 100% ekološkom uzgoju. Odatle dolazi naše novo vino Illyricum.

Kod grožđa koje kupujemo od kooperanata, ekološki pristup ipak ovisi o samoj svijesti vinogradara i pogodnosti položaja za ekološki uzgoj. Na otok Hvar još su stari Grci donijeli vinovu lozu, negdje u 4. st pr.n.e. Od tog vremena pa sve do danas (2400 god.) seže proizvodnja vinove loze i proizvodnja vina. Proizvodnja grožđa se kroz dugu povijest mijenjala, a položaji na kojima se loza uzgajala ovisili su najviše o mogućnosti da se grožđe sačuva od bolesti. Zato su se vinogradi sadili samo na uzvisinama i nagnutim terenima, dok se u dolinama i ravnicama, uzgajalo žito i ostale, manje osjetljive kulture. Danas je situacija drukčija, vinogradi su se preselili u doline i plodne ravnice, u kojima je ekološki uzgoj znatno otežan.

3. Koje bi svoje etikete izdvojili kao najpoželjnije među vinoljupcima?

Za svakoga imamo po nešto, počevši od svježih bijelih i rose vina, kompleksnih bijelih i crnih vina, vina odležanih u drvu, bijelog i crnog prošeka, te likera od rogača i kadulje. Sve je s Hvara i ljudi to jako cijene. Vole čuti priču o vinima, povijesti vinarstva, proizvodnji i korištenju novih tehnologija.

Gledamo li pak vinske znalce koji žele zagrebati duboko ispod površine i osjetiti najfinije tercijarne arome odležanih vina njih ipak usmjeravamo na vino Caplar i Veliki plavac mali. To su vina koje proizvodimo samo u iznimnim godinama i iz odabranih vinograda pa s time dolaze i iznimni rezultati.

4. A koje vino od svih koje imate u ponudi najbolje opisuje filozofiju brenda, za nekoga tko se nikad nije upoznao s vinima Tomić?

Svako vino ima neku svoju priču i publiku koja ga preferira. Stoga mi je teško pričati o vinu koje najbolje opisuje filozofiju brenda. Brend je zapravo rezultat svih tih pojedinih činitelja kojem svaka etiketa zasebno doprinosi. Pokušamo li pak sagledati iz različitih kutova vidjet ćemo da brand Vina Tomić možemo prepoznati i u mladom svježem vinu Opolo Nobile isto kao i u kompleksnom, u bačvi odležanom vinu Plavac mali barique. Također smo prepoznati i po kupažama različitih sorti grožđa (pošip & bogdanuša ili plavac mali & cabernet sauvignon) gdje pokušavamo izvući ono najbolje od svake sorte. Naše najprodavanije i ujedno najpoznatije vino je Plavac. Možda ipak to vino istaknuti kao predvodnika priče o snazi brenda.

5. Što čini vinariju Tomić mjestom koje se pri dolasku na Hvar mora obići?

Kvalitetno koristimo tradiciju, imamo izvrstan spoj mediteranske prehrane i Tomić vina, nastojimo ujediniti proizvode ne samo Dalmacije, već i Slavonije i Istre u jedinstven doživljaj Hrvatske kao turističke destinacije.

Potvrda kvaliteti su brojni posjetitelji kojih iz godine u godinu ima sve više i koji nam dolaze iz svih krajeva svijeta te kušaju naša vina i čuju našu priču. S ponosom mogu reći da su nam gosti redovito vrlo zadovoljni kako vinom, tako i uslugom. A samim time moramo biti nezaobilazna stanica na njihovom vinskom putu.

Foto: Vinarija Tomić

Učitati još
Zatvori