

Otkako se otvorila, Korica , zagrebačka craft pekarnica osvaja ljubitelje kvalitetne i jako fine izrade kruha i slastica koji su odmah dobili status broj jedan, možda u cijelom gradu. Croissant s bademima, rolica s cimetom i cruffini s različitim dekadentnim punjenjima samo su neki od bestsellera iz njihove ponude. Svi se proizvodi rade ručno, tradicionalnim i autentičnim metodama pripreme, uz korištenje kulture divljeg kvasca starije od 40 godina. Kako bi osigurali bogatstvo okusa i teksture, tijesto prije pečenja provodi i do 48 sati fermentirajući i razvijajući se. Nakon otvaranje prvog lokala u Preradovićevoj 39, otvorili su još dvije pekarnice, u Martićevoj 19 i Deželićevoj 36. Njihov pristup pravo je osvježenje na sceni i predvodnik u promjenama hrvatske gastro scene. Koliko je teško od ideje ostvariti veliki pothvat i promijeniti lice pekare dobro zna Ivana Urem Marohnić koja stoji iza brenda. Mali ljudi mijenjaju svijet, a ono na čemu je fokus posebno ove godine je briga o vlastitom zdravlju, okretanje održivosti, slow livingu, organskoj proizvodnji i brizi za zdravlje. #allaboutchange platforma okuplja velike i inspirativne priče koje potiču upravo to – promjenu koja je nužna da bi se kao ljudi osvijestili da više nemamo vremena za gubljenje i da su promjene nužne kako bi svijet u koji koračamo bio bolji i sigurniji, kako za nas tako i za našu djecu kojoj ga ostavljamo. Posjetili smo Ivanu u Korici i to na prvoj lokaciji koja je postala sinonim za drugačiji gastro užitak samom srcu Zagreba.

- Možete li nam ukratko reći koji je koncept Korice i kako ste došli na ideju pokretanja brenda?
Korica je prva pekara u Hrvatskoj koja kruh proizvodi sourdough metodom prirodne fermentacije tijesta. Nismo rasli iz kućne radinosti, već od prvog dana na veliko, u našem reprezentativnom centralnom prostoru gdje poslužujemo hranu koju i radimo u otvorenoj kuhinji. Ideja je krenula iz frustracije, što kod nitko ne radi ništa vrhunsko, a u izvoru između loših proizvoda još je sve i skupo. Misao vodilja je bila napraviti mjesto koje će biti u svemu suprotno od naše svagdašnje prevare; povratak ručnom radu, trudu, poštovanju namirnice i kupaca.


- U čemu je tajna proizvodnje vaših proizvoda?
Nema tajne; proizvode pripremamo pred četiri metra visokim izlozima. Ključ procesa je u težem putu, razvijanjem tijesta na prirodan način, bez aditiva, za što je potrebno vremena. A vrijeme je novac. Znanje, konstantno usavršavanje, iskustvo i najbolji sastojci su naši svjesni izbori, ali bez velike pompe te izbore može učiniti svatko.

- Otvorili ste još dva lokala u Zagrebu i vaši proizvodi mogu se kupiti u neki prodavaonicama zdrave hrane, pretpostavljamo da je feedback ljudi dobar? Jesu li prepoznali kvalitetu?
Pravi kruh i industrijski su dva svijeta, kao konj i magarac. U svojim smo skromnim okvirima uveli neke pojmove, koncepte i standarde na hrvatsko tržište pekarstva. Jedan vjerni kupac u šali nam je ispričao svoju ljetnu anegdotu; tek kad na duže vremena odlazi iz Zagreba sjeti se kakav je bio život prije Korice. Više ne moramo jesti kruh s okusom klora, imamo izbora.


- Što je po vama bitno za uspjeh u ovakvim teškim vremenima, od kud vama hrabrost krenuti u tako nešto novo što se na kraju ispostavilo da je svima bilo prijeko potrebno?
Površno je naše stanje proglasiti samo krizom i s tim izgovorom odgoditi inicijativu za bolja vremena. Kod nas je zapravo svako vrijeme teško, živimo u trajnom stanju nečega što nazivaju krizom čitav moj odrasli život. Ne treba čekati grandioznu promjenu izvana, već početi s nečim i mala promjena će doći, čovjek po čovjek, ulicu po ulicu. I to je dovoljno za jedan ljudski život. Jedan lanac pekara neće dokrajčiti krizu, ali ćemo razveseliti kvart u koji dolazimo, susjedima unaprijediti kvalitetu života, možda kome otvoriti i novi horizont, a bude li sreće nekome možemo poslužiti kao inspiracija za vlastitu promjenu.

- Koje promjene je Korica unijela na zagrebačku gastro scenu?
S Koricom smo puno toga bili prvi u gradu. Danas rijetko tko u gradu više nije probao sourdough kruh ili pravi francuski baguette, babku, švedske cimet rolice i volimo misliti da je to i dijelom zbog nas. Sada su internacionalni kruh i slastice dostupni svaki dan i na par koraka od doma. Ali najljepše je što nismo ostali sami, sve više poduzetnika slijedi teži put i time se ponosi.


- U svijetu u kojem živimo zašto smatrate da je važno mijenjati prehranu i fokusirati se na zdravo?
Industrijska proizvodnja ne preže od raznih trikova da zadrži svoje marže, sve redom zakonitih metoda. Na žalost, ne i najzdravijih. Mislim da svakako treba paziti što konzumiramo i mislim da kupci moraju znati kako se i gdje proizvodi hrana koju konzumiramo. Ako na to kao kupci obratimo pažnju, već smo jako puno napravili za svoje zdravlje.


- Koji su vam planovi za budućnost? Imate li neke nove smjerove kojima bi htjeli krenuti?
Nakon treće lokacije i dalje imamo planove za širenjem. Ali za sada smo fokusirani na optimiziranje procesa, održavanje kvalitete i razvoj novih proizvoda. Imamo još nekih novih ideja u rukavu, ali za sada ćemo ih zadržati za sebe. U svakom slučaju, neće nam biti dosadno.



Sadržaj članka nastao je u suradnji s našim partnerima. Za više informacija, pogledajte naše Uvjete korištenja.
Foto: Tatjana Bukvić