Ljeto je vrijeme druženja, bilo da se nalazite s ekipom ili priređujete intimnije druženje s tek nekoliko odabranih prijatelja, činjenica je da nešto morate prigristi. Bilo kakvo dobro druženje ne može proći bez hrane, a nama je najdraža kada je domaća. Ipak, kada temperatura prijeđe 30 Celzijevih stupnjeva, sumnjamo da vam se da bdjeti uz pećnicu ili štednjak. Tu u priču dolaze plate odnosno charcuterie boards, koje ste mogli vidjeti posvuda ako koristite društvene mreže.
Takve plate izgledaju famozno na fotkama, a garantiramo i da će oduševiti sve vaše goste. Njih je jednostavno složiti, samo treba pratiti nekoliko pravila oko kombiniranja namirnica koje na platu slažete. Ono što najviše volimo kod ovih plata je činjenica da ih se može složiti od potpuno domaćih proizvoda. Njih samo treba dobro posložiti, a jednom kada se ufurate ove plate bit će najjednostavnije, a najefektnije jelo koje možete ponuditi gostima.
Kako napraviti savršen charcuterie board?
Što šarenije, to bolje. Toga se treba držati jer što više različitih namirnica imate na svom charcuterie boardu, to će on bolje i primamljivije izgledati. Osim toga, ljudi vole vidjeti raznolikost i kada im ponudite razne opcije od kojih mogu birati ono što im je najfinije. Na što još valja paziti, doznajte u nastavku.
Osnovno pravilo je da je jednak broj šnita kruha i krekera kao i narezaka. Prvo što morate napraviti je odabrati pravu veličinu plate, a to ovisi o tome koliko ljudi vam dolazi. Također, dobro je imati nekoliko lijepih zdjelica.
Na svoj charcuterie board najprije ćete staviti zdjelice s umacima i dodacima. To će board držati na mjestu. Nakon toga ćete pripremiti, odnosno narezati suhomesnate proizvode i sireve. Prvo ćete poslagati šnite sira, a zatim nareske koje ćete oblikovati u ružice ili napraviti “buket” od šnita pršuta. Prazan prostor između narezaka popunjavat ćete dodacima poput voća, orašastih plodova, kiselih krastavaca i maslina. Toga može biti količinski više nego sira i narezaka jer svi vole grickati i kombinirati razne okuse.
U Lidlu smo pronašli sve potrebno za charcuterie board
Za charcuterie board dobro je imati najmanje tri vrste sira. Mi smo za svoju platu koristili: Svježi sir, Lećevački mladi sir, Istarski tvrdi sir i Škripavac, a sve to iz Lidlove ponude Okusi zavičaja. Na viralni trend tako smo stavili domaći twist.
Što se, pak, narezaka tiče, koristili smo: Dalmatinsku kobasicu, Dalmatinsku pečenicu, Buđolu, Dalmatinski pršut, Šokačku kobasicu, Salamu s jelenjim mesom i Kulen. Također, sve što možete pronaći u Lidlovim trgovinama.
Što se dodataka tiče, tu su bili orasi, kiseli krastavci, džem od smokve, jadranski inćuni i bučino ulje. Od voća smo koristili jabuke i grožđe, a dodali smo i cherry rajčice te grissine.
Kako kombinirati namirnice?
Što se sireva tiče, oni meki odlično se slažu s medom kao i s jabukama koje su hrskave. Oštriji i zreliji sirevi odlično idu s marelicama i trešnjama, a polutvrdi sirevi s gljivama, slanim orašastim plodovima i sezonskim voćem poput grožđa.
Kada govorimo o suhomesnatim proizvodima, začinjene i pomalo ljute salame i kobasice odlično se slažu s maslinama, kiselim krastavcima, baguetteima te jabukama. Blage salame sljubit će se sa sezonskim bobičastim voćem, mekanim sirevima i narom.
Pršut je kategorija za sebe pa ga moramo i posebno istaknuti. On će s mekanim sirevima, medom i kupinama činiti savršenu kombinaciju.
Krekeri, ako su “putrasti” vole kisele namirnice poput rajčica, ali odlično se slažu s raznim salamama i mekim sirom. Obični slani krekeri s manjim udjelom maslaca slažu se s apsolutno svime jer neće biti preintenzivni ni za jednu kombinaciju.
Lidl Okusi zavičaja
Jedan od najuspješnijih Lidlovih brendova – Okusi zavičaja, slave 10 godina. Baš zato Lidl Hrvatska je raspisao natječaj usmjeren prema OPG-ovima i drugim poljoprivrednim proizvođačima. Nazvali su ga „Hrvatskih ruku djelo“. Trajao je od 5.5. do 30.6., a prijaviti su se mogli svi oblici poljoprivrednih proizvođača prehrambenih i neprehrambenih proizvoda.
Okusi zavičaja s godinama su postali jedan od omiljenih brendova među kupcima, a trenutno je u asortimanu 100-ak stalnih i još 30-ak privremenih proizvoda. Lidlova želja i cilj je projektom „Hrvatskih ruku djelo“ podržati obiteljska gospodarstva i druge male dobavljače iz cijele zemlje, pružajući im priliku da postanu Lidlovi partneri i na taj način plasiraju svoje proizvode diljem Hrvatske.
Ovim natječajem, kao i samim pokretanjem brenda Okusi zavičaja, Lidl želi naglasiti koliko je bitno jesti uravnoteženo, ali i birati sezonske i lokalno uzgojene namirnice.
Foto: Journal