Zagrebački Dukat pokrenuo je vrijedan projekt kružnog gospodarstva kojim se otpadna višeslojna kartonska ambalaža („tetrapak“), koja nastaje u proizvodnom procesu, ponovno koristi kao sirovina za proizvodnju toaletnih ručnika i papira te njihovih držača. Tako proizvedeni toaletni ručnici, papir i držači vraćaju se u Dukat gdje ih koriste Dukatovi zaposlenici.
Dukat projekt kružnog gospodarstva
Projekt kružnog gospodarstva Dukat je pokrenuo s talijanskom tvrtkom Lucart koja inovativnom tehnologijom višeslojnu kartonsku ambalažu odvaja na tri komponente: celulozu, aluminij i polietilen (PE) te ih dalje upotrebljava kao sirovinu za proizvodnju toaletnih ručnika i papira (celuloza) i držača (aluminij i PE).
Elena Wolsperger Dolezil, direktorica Korporativnih komunikacija Dukata, smatra kako je ovaj projekt značajan iskorak Dukata prema ostvarenju vizije kružnog gospodarstva i održivosti u dijelu vlastitih proizvodnih procesa: „Dukat želi biti dio održivih rješenja za budućnost našeg planeta čiji su resursi ograničeni i ugroženi. Prepoznali smo priliku da naš proizvodni proces unaprijedimo u pravcu održivosti što rezultira jasnim i konkretnim koristima za okoliš. Kroz ovaj projekt, oko 140 tona otpadne ambalaže ponovno se koristi kao sirovina u proizvodnji papirne konfekcije, čime utječemo na smanjenje ispuštanja oko 114.000 kilograma ugljičnog dioksida u atmosferu te sprječavamo sječu više od 1.800 stabala godišnje.“
Projekt je postavljen u skladu s vizijom kružnog gospodarstva koja podrazumijeva uvođenje promjena u poslovanje i našu svakodnevicu po principu Reuse, Reduce, Recycle, odnosno smanji, ponovno koristi, recikliraj. Odgovor je to na primarno linearni model današnjeg gospodarstva u kojemu velike količine proizvedenih dobara završavaju kao otpad.
Ovim projektom Dukat nastavlja niz odgovornih projekata čiji je cilj utjecati na zaštitu okoliša. Jedan od njih koji je u tijeku, ujedno i najdugovječniji, jest i kreativni likovni natječaj „VOLIM MLIJEKO!“ koji će rezultirati sadnjom 10.000 sadnica stabala u 2022. godini.
Foto: Instagram, PR