Draženka Levačić: Ako menadžment stvara negativnu radnu atmosferu, zaposlenici ne mogu efikasno obavljati zadatke
Koliko je za kompanije važna dobra organizacijska kultura najbolje zna Draženka Levačić, HR Generalist u tvrtki Porsche Digital Croatia. Draženkin rad usko je vezan upravo uz mentalno zdravlje, razvoj zaposlenika i jačanje kompetencija zaposlenika. Sve te teme objedinit će na predavanju Wellbeing zaposlenika kao zrcalo organizacijske kulture koje će se održati u sklopu Retreat tripa Obonjan.
Predavanje Draženke Levačić jedno je od brojnih predavanja predstavnika uspješnih kompanija koji će govoriti o pozitivnim HR praksama. Razgovarali smo s Draženkom neposredno prije samog eventa te nam je otkrila koliko je organizacijska kultura bitna za svaku uspješnu tvrtku, ali i koje bi prakse svaka organizacija trebala uvesti kako bi potaknula wellbeing zaposlenika.
- Psihologinja ste s bogatim iskustvom rada u ljudskim resursima. U svojem radu fokusirate se na teme o mentalnom zdravlju, razvoju zaposlenika i jačanju kompetencija voditelja. Možete li na objasniti koliko su upravo te teme važne za organizacijsku kulturu?
Rekla bih da su ta tri pojma direktan odraz organizacijske kulture. Mentalno zdravlje po definiciji predstavlja stanje u kojem pojedinac ostvaruje svoje potencijale, nosi se sa normalnim razinama stresa te radi produktivno kako bi pridonio zajednici. Poslodavac treba osigurati da radno mjesto pojedinca te sami uvjeti rada nikada ne narušavaju mentalno zdravlje – dakle prema spomenutoj definiciji to bi u konkretnim radnjama značilo davati zaposleniku dovoljno izazova i prilika da pokaže svoja znanja i vještine, te ukloniti prepreke i stresore koji to otežavaju. Zatim je važno pobrinuti se da se zaposlenik tako osjeća dugoročno, odnosno da kada mu istih izazova ponestane, ili nošenje sa stresom bude preteško, organizacija omogući alate koji će mu u tome pomoći. I konačno, dobri voditelji su most između zaposlenika i organizacije, te oni trebaju biti kompetentni za nošenje s njihovim problemima i nedoumicama i uspostavljanje dobrog organizacijskog mindseta. Ukoliko organizacija obraća pozornost na ove aspekte, onda pričamo o dobroj kulturi iste.
- Trenutno radite na poziciji HR Generalist u Porsche Digital Croatia. Na Retreat trip Obonjan dolazite kao predavač te ćete govoriti o pozitivnoj HR praksi u tvrtki Porsche Digital. Možete li nam ukratko reći o kakvim je praksama riječ i što nas očekuje na predavanju?
Spomenut ćemo razne procese postavljene na razini kompanije koji u fokusu imaju dobrobit djelatnika. Bilo da se radi o benefitima koje nudimo, poput plaćene psihoterapije, sto posto plaćenog bolovanja i raznih benefita za roditelje, ili o internim praksama poput Leadership Programa koje na direktan i indirektan način osiguravaju zadovoljstvo zaposlenika te njihov kontinuirani rast i razvoj.
Porsche Digital Croatia provodi Leadership Program. O kakvom je programu riječ?
Radi se o internom programu koji za cilj ima educirati i osnažiti zaposlenike u njihovom prelasku na funkciju voditelja. Ideja mu je kroz coaching i razne edukacije pripremiti zaposlenika na novu ulogu i brojne situacije koje ona nosi. Program traje tri mjeseca i odvija se paralelno sa svakodnevnim radnim zadacima zaposlenika.
Kada govorimo o wellbeingu zaposlenika, o čemu točno govorimo, odnosno što sve taj pojam obuhvaća?
Wellbeing je kompleksan pojam koji se sastoji od više različitih dimenzija. Razna istraživanja dijele ga u više kategorija, ali možemo ih svesti na četiri krovne – fizičko zdravlje, psihičko zdravlje, osobni rast i razvoj zaposlenika, te radna atmosfera i kultura organizacije.
- Na Retreat tripu ćemo se fokusirati na wellbeingu zaposlenika, no možete li nam reći koliko je važno imati i management koji stvara ugodnu radnu atmosferu i kulturu organizacije?
Kao što sam ranije spomenula, menadžment odnosno voditelji su zapravo most između uloge zaposlenika i vrijednosti i ciljeva kompanije. Ukoliko menadžment stvara negativnu radnu atmosferu, zaposlenici se teško mogu fokusirati na efikasno obavljanje svojih zadataka jer im radna atmosfera postaje snažan svakodnevni stresor. Time osim negativnog efekta na njihov wellbeing, u konačnici pati i cijela organizacija.
- Prema vašem iskustvu i radu u ljudskim resursima, možete li dati procjenu, koliko danas kompanije ulažu u edukacije vezane za wellbeing zaposlenika i koliko im je bitna organizacijska kultura?
Danas se svakako vidi pozitivan trend ulaganja u edukacije i wellbeing zaposlenika. Isto se može vidjeti na društvenim mrežama, ali i čuti iz priča raznih kolega u industriji. Rekla bih da svaka kompanija ima svoju definiciju organizacijske kulture i vrijednosti koje njeguje. Mi stavljamo fokus na te vrijednosti prvenstveno tijekom selekcijskog procesa prilikom odabira zaposlenika koji će biti dobar fit i zalagati se za iste vrijednosti. Zatim kroz razne edukacije i interne HR prakse nastojimo održati zdravu razine organizacijske kulture odnosno živjeti prema onome u što vjerujemo. Kao promatrač izvana ne mogu direktno govoriti o tome koliko su pojedine organizacije u tome uspješne, ali mogu reći da se uočava puno truda i angažmana na ovom polju. Evo i sam Retreat trip Obonjan je primjer odlične inicijative i prakse s upravo takvim fokusom.
- Možemo li reći da bez dobre organizacijske kulture nema ni pozitivnog radnog okruženja?
Apsolutno. Veza između to dvoje je definitivno uzročno-posljedična. Loša organizacijska kultura = negativno radno okruženje. Stoga, što bolju kulturu izgradimo, to će nam svima biti ljepše i ugodnije raditi.
Prva HR konferencija namijenjena IT sektoru u formatu Retreat tripa održat će se od 7. do 9. srpnja na otoku Obonjan. Retreat trip je potpuno novi koncept edukacije i odmora namijenjen zaposlenima u HR i marketing odjelima IT sektora. Sudionici će, uz stručno vodstvo, predavanja i radionice, moći usvojiti niz praktičnih alata i strategija za stvaranje kulture mentalnog zdravlja i wellbeinga u njihovim organizacijama te steći učinkovite strategije za upravljanje stresom i izgradnju vlastite otpornosti.
Prijave su otvorene na službenoj stranici eventa.
Foto: Mirna Marić, Obonjan