Na Danima komunikacija u subotu su dodijeljene nagrade X, a proglašeni su i ovogodišnji pobjednici natjecanja za mlade kreativce Young Lions Croatia. Natjecanje za „mlade lavove“ dio je globalnog natjecanja Cannes Young Lions. Dobitnici Grand Prixa hrvatskog izdanja dobit će priliku predstaviti svoje znanje i kreativnost zajedno s kolegama iz čitavog svijeta. Natjecanje Cannes Young Lions održat će se u lipnju u sklopu Međunarodnog festivala kreativnosti Cannes Lions.
Nacionalno kreativno natjecanje IdejaX nagrađuje, pak, originalne ideje koje pomiču granice, neovisno o vrsti medija u kojem su realizirane na tržištu. U proteklih šest godina za nagradu se borilo čak 779 radova, a s obzirom na sjajne rezultate agencija, organizatori ističu kako svi imaju jednake šanse za uspjeh.
U sklopu natjecanja Young Lions Croatia zadatak je bio osmisliti kampanju za servis Zeleni telefon koji potiče građane na aktivnije sudjelovanje u zaštiti okoliša. Prestižnu Grand Prix nagradu i putovanje na festival Cannes Lions 2017. osvojili su Matko Buntić i Fran Mubrin iz agencije 404 za rad „Zeleni otisak“, koji su bili i prvoplasirani tim u kategoriji cyber. Među ostalim najboljim mladim lavovima našli su se Đorđe Janković i Tomislav Šestak iz agencije Bruketa&Žinić OM za rad „donatura“ u kategoriji dizajna te Maja Dujlović i Nina Remenar iz agencije Komunikacijski laboratorij za rad „Nazovi za prirodu“ u kategoriji odnosa s javnošću.
Nagradu X za agenciju godine dobila je agencija McCann Zagreb, dok je nagradu X za oglašivača godine dobio Hrvatski Telekom.
Projekti koji su nagrađeni zlatnom nagradom X su „Fenomenalna Hrvatska“ agencije BBDO Zagreb i oglašivača Zagrebačka pivovara u kategoriji pića, „Nemojte mučiti sami sebe“ agencije Señor i oglašivača Mylan u kategoriji moda, zdravlje i ljepota, „BOOKtiga nagrada“ agencije Studio Sonda i oglašivača Gradska knjižnica Poreč u kategoriji turizam, kultura i slobodno vrijeme, „Rollover“ agencije McCann Zagreb i oglašivača Hrvatski Telekom u kategoriji telekomunikacija, „Budi kod sebe doma“ agencije UTORAK i oglašivača Erste&Steiermärkische Bank u kategoriji financijskih i osiguravajućih usluga, „Pričajmo jezikom ravnopravnosti“ agencije Imago Ogilvy i oglašivača Ženska soba u kategoriji društvene akcije i „Rollover“ agencije McCann Zagreb i oglašivača Hrvatski Telekom za najbolju cjelovitu kampanju.
Projekti nagrađeni srebrnom nagradom X su „Piquentum Sv. Vital 2014“ agencije Studio Sonda i oglašivača Vinski podrum Buzet u kategoriji piće, „Out Of Office Award“ agencije BBDO Zagreb i oglašivača Hrvatske turističke zajednice u kategoriji turizam, kultura i slobodno vrijeme, „Pepeo/Rupa/Uši/“ agencije McCann Zagreb i oglašivača Hrvatski Telekom u kategoriji telekomunikacija, „Dobar oglas daleko se vidi“ agencije Señor i oglašivača Outdoor Akzent u kategoriji mediji i izdavaštvo, „Susjedi“ agencije Bruketa&Žinić OM i oglašivača Croatia osiguranje u kategoriji financijske i osiguravajuće usluge, „Nada“ agencije Bruketa&Žinić OM i oglašivača Adris grupe u kategoriji korporativne komunikacije i „Pričajmo jezikom ravnopravnosti“ agencije Imago Ogilvy za oglašivača Ženska soba za najbolju cjelovitu kampanju.
Projekti nagrađeni brončanom nagradom X su „Staropramen SOFA“ agencije BBDO Zagreb i oglašivača Molson Coors u kategoriji pića, „Četkica“ agencije Bruketa&Žinić OM i oglašivača Vipnet u kategoriji telekomunikacija, „Oglas za posao“ agencije McCann Zagreb i oglašivača Epamedia u kategoriji mediji i izdavaštvo, „Vrag nikad ne spava“ agencije Grey Worldwide Zagreb i oglašivača Wiener osiguranje Vienna Insurance Group u kategoriji financijske i osiguravajuće industrije, „Superseniori“ agencije McCann Zagreb i oglašivača Zaklada Zajednički put/Slagalica u kategoriji društvene akcije i „Fenomenalna Hrvatska“ agencije BBDO Zagreb i Zagrebačke pivovare za najbolju cjelovitu kampanju.
Nagradu X za najbolji copywriting dobio je projekt „Budi kod sebe doma“ agencije UTORAK i oglašivača Erste&Steiermärkische Bank u kategoriji financijske i osiguravajuće usluge. Nagradu X za najbolji dizajn i art direction dobio je projekt „Rollover“ agencije McCann Zagreb i oglašivača Hrvatski Telekom u kategoriji najbolje cjelovite kampanje. Projekt „Manje je više“ agencije BBDO Zagreb i oglašivača Molson Coors u kategoriji piće dobio je nagradu X za najbolju izvedbenu vještinu, produkciju ili upotrebu tehnologije u nekom oglasnom sredstvu.
Foto: Slavko Midzor/PIXSELL