Dani komunikacija ove godine trajat će dan dulje nego inače, a činjenica da festival počinje odmah s headlinerima, vrhunskim profesionalcima poput Alexa Brauna, konzultanta SDP-a, i legende Chucka Portera iz agencije Crispin Porter + Bogusky govori o rastu i važnosti jednog ovakvog festivala u Hrvatskoj. HURA na festival i ove godine dovodi najbolje predavače i sadržaje s najvećih svjetskih festivala poput Cannes Lionsa, čime sudionici na Danima komunikacija imaju jedinstvenu priliku na jednom mjestu pratiti aktualne trendove u industriji te se inspirirati, educirati i družiti s kolegama iz struke. Zato i ove godine sve sudionike očekuje vrhunski program, dodjele nagrada Effie, IdejaX, Mixx i Young Lions te nezaobilazni rovinjski partiji i koncerti.
Skoro 100% povratak gostiju festivala svakako govori u prilog zanimljivom sadržaju, inovativnom pristupu obrađivanja tema te novostima koje festival svake godine dovodi. Povodom festivala koji počinje sutra, razgovarali smo s dijelom tima organizacije fetsivala – Dunjom Ivanom Ballon, direktoricom festivala, direktoricom programa i Larom Stolnik, producenticom festivala.
1. Festival je pokrenut prije pet godina i sa svakom godinom donosi i ostvaruje sve zanimljiviji program i bogatiji sadržaj. Festival raste… Mislite li da je potreba industrije za ovakvim sadržajem sve veća i veća ili je situacija obrnuta, da ovakvi događaji i diktiraju na neki način percepciju i razvoj industrije?
DUNJA: Puno se promijenilo u pet godina, kako sam festival pa tako i čitava komunikacijska industrija. Komunikacija s tržištem danas je prerasla klasično oglašavanje i da bi bili dobri u ovom poslu morate biti povezani sa svima i upoznati sa svime, od najnovijih tehnoloških trendova iz Silicijske doline do startupova.
Budući da se radi o području koje se veoma brzo razvija, festivali nude priliku za rast i jačanje konkurentnosti, a nas tjera da utječemo i sudjelujemo u kreiranju tih trendova. Za Dane komunikacija stoga pomno i mjesecima biramo govornike među kojima su neki od najvećih stručnjaka iz biznisa poput velike legende oglašivačke industrije Chucka Portera i partnerice u jednom od naprestižnijih svjetskih studija za dizajn Pentagram Natashe Jen, no i ljude koji diktiraju svjetske trendove koje inače nemamo prilike upoznati poput kontroverznog Petera Sundea, osnivača portala za torente The Pirate Bay. Vrlo smo sretni što imamo priliku dovesti ih na Dane komunikacija.
2. Festival donosi čak četiri natjecanja – Effie, IdeaX, Mixx, Young Lions Croatia. Koliko su ovakva natjecanja bitna po svojem nagrađivanju i uviđate li po porastu prijava, sve veću potrebu, no i razvoj kreativnosti na tim poljima?
DUNJA: Volim misliti da je kreativna pamet u središtu ove industrije i da imamo sve više talentiranih ljudi koji rade izvrsne projekte koji su na svjetskom nivou, što struka i prepoznaje. Natjecanja su usmjerena na različite važne aspekte tržišnog komuniciranja, od učinkovitosti i kreativnosti do digitalne sfere. Kontinuirani razvoj kategorija omogućava da svi dobiju priliku pokazati najbolja ostvarenja i za to biti nagrađeni od strane kolega iz struke. Proširenjem kategorija dajemo priliku i manjim agencijama da se prijave i pokažu, a i uključujemo nova područja industrije, poput odnosa s javnošću. Na kraju, u natjecanju Young Lions Croatia dajemo ključan poticaj mladim nadama na početku njihovog profesionalnog puta, na što smo posebno ponosni.
3. Svake godine Festival donese nešto po čemu ostaje zapamćen, ove godine nam se čini da će činjenica o ukidanju tzv. ‘pingvina’ kao dijelu prostornog vizualnog brendiranja u oglašavanju biti taj trenutak. Zašto i kako je došlo do toga, do te ideje?
DUNJA: Haha, da. I onda nam je Lara došla s prijedlogom da napravi pingvin s “NO ROLLUPS ALLOWED” natpisom :). I sami sebe smo cenzurirali. Dani komunikacija su festival kreativnosti i efikasnosti. Zato smo i sami s našim partnerima izašli iz zone komfora i osmislili neke odlične aktivacije kojih će se svi sjećati.
LARA: Htjeli smo pobuditi kreativnost i u postav festivala uključiti rješenja prostornog brendinga koja bolje odgovaraju jednom komunikacijskom festivalu u jednom dizajnerskom hotelu. Potaknuli smo time i vlastitu kreativu pa je jedna od ideja bila napraviti ‘pingvin’ s prekriženim pingvinom. Ipak, našim partnerima smo radije predložili zabavne aktivacije poput Lova na blago po hotelu ili turnira Čovječe ne ljuti se, s ljudskim pijunima. #CNLJS
4. Ovogodišnji vizualni identitet Dana komunikacija ostvaren je u suradnji agencije Unex i umjetnika Danijela Žeželja i prikazuje vrtuljak koji se direktno referira na koncept 359,99 stupnjeva integracije. Možete nam objasniti zašto nedostaje baš taj 0,01 stupanj, zašto se ne radi o 360 stupnjeva integracije i što jest tih 359,99 stupnjeva integracije?
LARA: To je igra riječima, odnosno brojevima. Sigurno vam je odnekud poznat taj oblik. Kao koncept znači da smo gotovo pa u potpunosti integrirani, ali nam treba još malo. Konkretno, nakon doba agencija koje su se specijalizirale za jedan ili dio tržišnih komunikacija, bio to digital, PR ili event, danas se vraćamo na početak. Agencije postaju one stop shop, ali sada oboružane dodatnim znanjima. Taj krug još uvijek nije potpuno zatvoren budući da smo svjedoci svakodnevnih promjena i nastajanja novih komunikacijskih alata i kanala.
5. Kada biste podvukli crtu i usporedili ovo nadolazeće izdanje Festivala, što biste istakli u usporedbi s prijašnjim izdanjima, koliko se Festival odmaknuo od prijašnjih izdanja i u kojem smjeru ide njegov razvoj… Možemo li već sada očekivati najavu izdanja sljedećeg Festivala?
DUNJA: Ovogodišnji festival bio je suluda avantura od prvog dana i neusporediv s dosadašnjim izdanjima po svim kriterijima. Neizmjerno sam ponosna na cijeli tim i sve partnere koji su bili dio naše ovogodišnje priče. Naravno da nam puno znači da se sav taj trud isplati, da rezultati rastu i da nam se stručnjaci iz industrije vraćaju u sve većem broju. Što znači da ih i iduće godine moramo ponovo očarati, ali prvo neka završi ovaj festival… Tko preživi, pričat će.
Foto: Dani komunikacija