Impresivan program još jednog izdanja Cannes Lions
Prošli tjedan gotovo cijela oglašivačka industrija bila je u Cannesu, a 30-ak newslettera o Cannes Lionsima tijekom tjedna pristiglo je u naše inboxe. Kako prolazim kroz newslettere, bilješke i fotografije, jedna tema je posebno važna za Hello FQ: “Diversity – a Values Issue and Business Imperative – Requires Bold Action”. Činjenice su tu. Istraživanje za istraživanjem to potvrđuje – raznolikost, što uključuje i ravnopravnost spolova, dobra je za poslovanje. Poboljšava kreativne rezultate i omogućava da s klijentima razgovaramo na pravi način.
No, napredak je i dalje spor. Kako bi kreativna industrija ostala ta koja oblikuje kulturu i društvo, važno je da se odmaknemo od teorije i priče i da krenemo s djelima. Istraživanja dokazuju kako su inicijative koje teže raznolikosti i ravnopravnosti spolova učinkovitije kad imaju potporu u top menadžmentu, dakle kod onih koji odlučuju. Uz to, potrebne su i neke mjere kako bismo i mi svi preuzeli odgovornost za njih. Bez podataka i mjerenja rezultata, razgovor će se i dalje nastaviti. A najvažnije od svega – trebaju nam uzori u koje će se neki novi, mladi talenti koji dolaze ugledati i u koje će vjerovati.
Ravnopravnost spolova u marketinškoj industriji
Nije tajna da je naša industrija posljednjih godina bila suočena s ozbiljnim izazovima i problemima. Bila je pogođena gotovo svime – od rezanja budžeta klijenata do transparentnosti u digitalnom oglašavanju i pitanjem sigurnosti brendova. U posljednje vrijeme suočava se s pitanjem jednakosti spolova i raznolikosti – industrija prolazi kroz velike promjene. A u Cannesu se o tome najviše razgovaralo i diskutiralo.
Već neko vrijeme dekadencija koja se prije povezivala s Cannesom polako nestaje. Za agencije on je bio fantastičan način da impresioniramo potencijalne i sadašnje klijente. No fokus je bio previše na networkingu i nije se dovoljno vremena posvećivalo događajima koji bi pozitivno utjecali na poslovanje u narednom periodu.
Naglasak na kreativnosti i inspiraciji
Od nagrada do ručkova i partyja, Cannes Lions je oduvijek slavio našu industriju. Ne vidim da će to prestati i mislim da ne bi ni trebalo. Ali to ne znači da se ne može promijeniti cijeli ton događanja i još bitnije – ono čime industrija profitira od Cannesa, a to su kreativnost i inspiracija.
Cannes Lions je i dalje prilika za povezivanje s kolegama iz industrije. Ali je i prilika za dijeljenje znanja, zanimljive razgovore i rasprave, kao i za sitne slatke stanke i networking.
Ako samo pogledate program i što se sve moglo čuti i vidjeti impresionirat će vas različitost i raspon tema – od panel diskusija kako bi se raspravljalo o ravnopravnosti spolova do govora tehnoloških stručnjaka koji diskutiraju o novim trendovima oglašivačke industrije. Sve to kako bi se industrija oglašavanja inspirirala i kako bi njihovo vrijeme u Cannesu bilo dobro iskorišteno, za dobrobit i za budućnost industrije.
Još sam uvijek pod dojmom užurbanog tjedna poslovnih sastanaka, govora i panela i naravno – dodjele nagrada. I dalje mislim kako industrija zaslužuje slaviti. Jer bilo je zaista brilijantnih postignuća prošle godine. No u Cannesu, kad se svi iz industrije ovako okupimo, slavlje ne smije biti prioritet. Cannes prije svega treba imati veliku s ulogu u našem poslovanju i njegovom vrednovanju.
Foto: Cannes Lions – Getty Images