Andrea Štimac: Što se sve zbivalo na ovogodišnjem festivalu Cannes Lions

Andrea Štimac: Što se sve zbivalo na
ovogodišnjem festivalu Cannes Lions

Antonio Lucio, Thandie Newton, Edward Enninful, Tiffany R. Warren

Impresivan program još jednog izdanja Cannes Lions

Prošli tjedan gotovo cijela oglašivačka industrija bila je u Cannesu, a 30-ak newslettera o Cannes Lionsima tijekom tjedna pristiglo je u naše inboxe. Kako prolazim kroz newslettere, bilješke i fotografije, jedna tema je posebno važna za Hello FQ: “Diversity – a Values Issue and Business Imperative – Requires Bold Action”. Činjenice su tu. Istraživanje za istraživanjem to potvrđuje  – raznolikost, što uključuje i ravnopravnost spolova, dobra je za poslovanje. Poboljšava kreativne rezultate i omogućava da s klijentima razgovaramo na pravi način.

Thandie Newton, Edward Enninful

No, napredak je i dalje spor. Kako bi kreativna industrija ostala ta koja oblikuje kulturu i društvo, važno je da se odmaknemo od teorije i priče i da krenemo s djelima. Istraživanja dokazuju kako su inicijative koje teže raznolikosti i ravnopravnosti spolova učinkovitije kad imaju potporu u top menadžmentu, dakle kod onih koji odlučuju. Uz to, potrebne su i neke mjere kako bismo i mi svi preuzeli odgovornost za njih. Bez podataka i mjerenja rezultata, razgovor će se i dalje nastaviti. A najvažnije od svega – trebaju nam uzori u koje će se neki novi, mladi talenti koji dolaze ugledati i u koje će vjerovati.

Ravnopravnost spolova u marketinškoj industriji

Marc Pritchard, Madonna Badger, Katie Couric, Queen Latifah

Nije tajna da je naša industrija posljednjih godina bila suočena s ozbiljnim izazovima i problemima. Bila je pogođena gotovo svime – od rezanja budžeta klijenata do transparentnosti u digitalnom oglašavanju i pitanjem sigurnosti brendova. U posljednje vrijeme suočava se s pitanjem jednakosti spolova i raznolikosti – industrija prolazi kroz velike promjene. A u Cannesu se o tome najviše razgovaralo i diskutiralo.

Već neko vrijeme dekadencija koja se prije povezivala s Cannesom polako nestaje. Za agencije on je bio fantastičan način da impresioniramo potencijalne i sadašnje klijente. No fokus je bio previše na networkingu i nije se dovoljno vremena posvećivalo događajima koji bi pozitivno utjecali na poslovanje u narednom periodu.

Naglasak na kreativnosti i inspiraciji

Od nagrada do ručkova i partyja, Cannes Lions je oduvijek slavio našu industriju. Ne vidim da će to prestati i mislim da ne bi ni trebalo. Ali to ne znači da se ne može promijeniti cijeli ton događanja i još bitnije – ono čime industrija profitira od Cannesa, a to su kreativnost i inspiracija.

Meet up: Women in creative industries

Cannes Lions je i dalje prilika za povezivanje s kolegama iz industrije. Ali je i prilika za dijeljenje znanja, zanimljive razgovore i rasprave, kao i za sitne slatke stanke i networking.

Ako samo pogledate program i što se sve moglo čuti i vidjeti impresionirat će vas različitost i raspon tema – od panel diskusija kako bi se raspravljalo o ravnopravnosti spolova do govora tehnoloških stručnjaka koji diskutiraju o novim trendovima oglašivačke industrije. Sve to kako bi se industrija oglašavanja inspirirala i kako bi njihovo vrijeme u Cannesu bilo dobro iskorišteno, za dobrobit i za budućnost industrije.

Još sam uvijek pod dojmom užurbanog tjedna poslovnih sastanaka, govora i panela i naravno – dodjele nagrada. I dalje mislim kako industrija zaslužuje slaviti. Jer bilo je zaista brilijantnih postignuća prošle godine. No u Cannesu, kad se svi iz industrije ovako okupimo, slavlje ne smije biti prioritet. Cannes prije svega treba imati veliku s ulogu u našem poslovanju i njegovom vrednovanju.

Foto: Cannes Lions – Getty Images

Učitati još
Zatvori