Ana Žaja Petrak je grafička dizajnerica i ilustratorica koja živi i radi u Zagrebu. Nakon diplome grafičkog dizajna na Arhitektonskom fakultetu u Zagrebu mnoge je godine radila u polju grafičkog dizajna prije nego što je odlučila okrenuti se svojoj prvoj ljubavi – ilustraciji. Nakon toga je radila s klijentima iz cijelog svijeta, ponajviše u gastro sferi, među kojima su najistaknutiji Jamie’s Magazine, Whole Foods Market, Fairtrade Foundation UK, IKEA, itd. Njen je stil vibrantan, šarolik i prije svega vrlo primamljiv, stoga ne čudi da je privukla pozornost gastro svijeta.
Ana je nedavno imala predstavljanje svog novog projekta u Croatian Design Superstore, a radi se o kuhinjskom tekstilu na kojem su sitotiskom otisnuti poznati dalmatinski gastro motivi fritula, višnje maraske, Plavca i mišancije. Između ostalog, to je bio povod da ilustratoricu upitamo nekoliko stvari o njenom stvaralaštvu.
O velikim suradnjama s inozemnim brendovima:
“Završila sam Studij dizajna na arhitekturi, dugo godina sam se se bavila grafičkim dizajnom, a prije nekoliko godina sam shvatila da je crtanje ono što želim nastaviti raditi i u potpunosti sam se posvetila ilustracijama. Crtanje i moja ljubav prema hrani su se u jednom trenutku spojili u jedno i tako je krenula moja priča s crtanjem gastro motiva. Radim ilustracije za časopise, knjige, pakiranja, čestitke, reklamne kampanje, a moji klijenti su uglavnom iz Engleske i USA. Surađivala sam i s dizajnerskom agencijama s Novog Zealanda, Južne Koreje i Italije.”
“Surađivala sam na nizozemskom izdanju Jamie’s Magazinea (magazin Jamieja Olivera), radila sam ilustracije za “Carluccio’s” restorane u Engleskoj, IKEA je 3 moje ilustracije uvrstila u svoju kolekciju postera i one su se prodavale u svim njihovim dućanima po svijetu. Moji klijenti su i Fairtrade Foundation, Condé Nast, BBC. IKEA kao brend je savršena referenca i suradnja s njima mi je svakako najvažnija od svih suradnji do sada. Konkurencija u svijetu ilustracije i dizajna je ogromna, ali ipak nema mnogo autora koji se bave motivom hrane. Moj stil i izričaj je naravno odigrao ulogu, ali može se reći da sam i naprosto imala sreće.”
O inspiraciji za nastanak novih radova:
“Inspiriraju me detalji iz svakodnevnog života, iskonske stvari, priroda, filmovi i glazba. Ponekad popričam s kumicama na Dolcu i dobijem ideju za sljedeću ilustraciju. Moji su motivi često inspirirani Italijom jer volim njihovu strastvenost i jednostavnost. Sviđa mi se njihova “Dolce Vita” filozofija života i odnosa prema hrani.”
O specifičnom ilustratorskom stilu:
“Moje iskustvo u grafičkom dizajnu je svakako jako utjecalo na moj stil ilustriranja. Moje ilustracije su dizajnirani crteži, jer su za mene dizajn i ilustracija uvijek ravnopravni u kreativnom procesu. Volim jednostavne forme i jake boje, uvijek tragam za nekim savršenim, bazičnom prikazom. Nastojim biti iskrena i nepretenciozna u tome što radim.”
O planovima za budućnost:
“Nadam se da ću nastaviti raditi na izazovnim projektima, da ću više eksperimentirati s različitim grafičkim tehnikama i da ću malo više putovati. Ne volim previše planirati unaprijed, meni se najbolje stvari dešavaju kad nemam plan.”
Foto: Ana Žaja Petrak, Croatian Design Store