Zamislite scenarij. Ponedjeljak je ujutro. Jedva se možete izvući iz kreveta. Iscrpljeni ste. Spremate se za posao, jedva uspijevate izaći na vrijeme. Nemate pakiran ručak, pa ćete za ručak naručiti comfort food kako biste brzo zatomili glad i uštedjeli vrijeme.
Sjedite za svojim stolom i uzdišete. Vaš stol je u neredu jer niste mogli dočekati da izađete kroz vrata ureda u petak poslijepodne. Vaša pristigla e-pošta je puna, više bezvrijedne pošte od radne pošte. Bit će to dug dan.
Zvuči poznato, zar ne? Svi smo imali takve ponedjeljke. No, s vremenom naučimo da rješavanje nekoliko dodatnih zadataka u nedjelju može učiniti ostatak tjedna mnogo lakšim, a ponedjeljak manje stresnim. U nastavku donosimo 6 sitnica koje možete učiniti tijekom današnjeg dana i zakoračiti u novi tjedan spremni i to s osmijehom.
Očistite svoju pristiglu e-poštu
Ako radite od 9 do 17, šanse su da većina e-poruka koje primite u petak navečer do nedjelje je osobna i ne baš previše važna pošta za posao. Nije loše, stoga pregladati tijekom nedjelje pristiglu poštu i očistiti sve nevažne mailove koji su pristizali proteklih dana, označiti markerima one najbitnije i napraviti plan odgovaranja na one od ključnog značaja za posao. To će vam znatno olakšati prvi radni dan u tjednu. Također, ova metoda pomaže da se što brže i efikasnije fokusirate na posao kada ne morate filtrirati nagomilane poruke, pretraživati i gubiti dragocjeno vrijeme. Osim toga, sigurno ćete imati mnogo više strpljenja u nedjelju navečer nego u ponedjeljak ujutro kad ste umorni i pomalo ljutiti zbog činjenice da je vikend već gotov.
Napišite popis obveza za tjedan dana
Kada je riječ o produktivnijem tjednu, kreiranje to do liste je prvi korak do uspjeha. Imajući te zadatke postavljene prije početka tjedna omogućit će vam da skočite ravno u njih u ponedjeljak ujutro. Osim sve boljih organizacijskih aplikacija koje su i prva pomoć u održavanju situacije pod kontrolom, rokovnik i bilježnice u koje ćete navesti sve obveze, također su odlični saveznici na putu do uspjeha, odnosno uspješnog ispunjavanja svih obveza. Postoje svakodnevni planeri, tjedni planeri, planeri obroka i bilo što drugo što bi moglo pomoći da vaš tjedan bude produktivniji, a vi zadovoljniji.
Očistite svoj stol
Ako radite od kuće, očistite stol u nedjelju kako biste započeli tjedan s čistim stolom. Stavite sve što vam treba za projekte u ponedjeljak na vidljivo mjesto i na sredinu kako bi vam ti spisi bili u fokusu. Ako ne radite od kuće, to je najbolje odraditi u petak poslijepodne prije odlaska na vikend. Iako se čini naporno, neće vam oduzeti više od 10 minuta posla, a uvelike će vam pomoći.
Natempirajte objave na društvenim mrežama za tjedan dana
Ovo očito nije primjenjivo na sve, ali koliko god unaprijed znate što biste mogli objaviti, to odmah uvrstite u raspored objavljivanja i natempirajte. U nedjelju mnogi uspješni ljudi kreiraju sve postove na društvenim mrežama za Pinterest, Instagram, Facebook i Twitter, tako da ne moraju razmišljati o tome tijekom tjedna. Zaista za to ne treba mnogo vremena (manje od sat vremena), a tijekok ostatka tjedna će vam uštedjeti tonu vremena i rasteretiti vas razmišljanja o objavama.
Očistite kuću
Nema ništa gore od početka radnog tjedna s neurednom kućom. Uvidjet ćete kako će vam tjedan biti produktivniji kada počinje s čistom kućom. Ponedjeljak navečer nakon posla definitivno je krivi tajming za pranje suđa, rublje, itd. Tako da sve to obavite u nedjelju i lakše dišite u ponedjeljak. Riješite se tjeskobe zbog nereda uz dobro planiranje.
Plan obroka i priprema obroka
Nedjelja je odlično vrijeme za kupnju namirnica. Prije nego to učinite, napišite plan obroka. Zapišite što ćete za doručak, ručak i večeru imati svaki dan, kao i nekoliko zalogaja koji će vam vratiti energiju i dobro raspoloženje. Trošit ćete manje na namirnice i manje hrane ako planirate svoje obroke unaprijed i kupujete stvari koje znate kako i kada ćete koristiti.
Foto: Instagram, Unsplash