Zagrebačka banka pokreće projekt #prviput kojim želi dati podršku mikro i malim poduzetnicima u turizmu i stvoriti najveću online platformu za promociju neotkrivenih ljepota i unikatnih doživljaja Hrvatske. U vrijeme u kojem su putovanja ograničena a hrvatski turizam ozbiljno je ugrožen, svaka inicijativa je hvale vrijedna. Koliko su mikro i mali poduzetnici važni u razvoju hrvatskog gospodarstva, pogotovo kad je riječ o turizmu, prepoznala je i Zagrebačka banka. Upravo tim povodom razgovarali smo s direktoricom marketinga Zagrebačke banke Ivom Barbarić. Otkrila nam je detalje o ovom projektu, poslu općenito, ali i o njezinim rutinama kojima uspijeva balansirati između privatnog i poslovnog života.
- Iza vas je bogato marketinško iskustvo u različitim industrijama, a danas upravljate marketingom najveće banke u Hrvatskoj gdje ste unijeli velike promjene. Koliko je zahtjevno biti na čelu jednog takvog tima?
Uvijek govorim – ukoliko radite ono što volite i najviše zahtjevan posao se ne čini tako strašnim. Ako pri tome imate i dobar tim na koji se možete osloniti, sve je lakše i ništa nije nemoguće.
- Zagrebačka banka danas primjenjuje najsuvremenije komunikacijske standarde u odjelu marketinga, kako postižete to da dobro “čitate” svoje korisnike?
Naši proizvodi i usluge ponekad nisu najjednostavniji za komunicirati, zato je izrazito bitno poznavati vlastite korisnike te s njima komunicirati na jasan, jednostavan i razumljiv način, naravno, uz upotrebu najsuvremenijih komunikacijskih standarda.
- Po čemu je Zagrebačka banka drugačija u pristupu svojim korisnicima i na što je bitno fokusirati se kako bi se uspostavila sinergija između korisnika i banke?
Uvijek se pokušavamo staviti u cipele klijenata. Nastojimo razumjeti njihove stvarne potrebe kako bi im mogli ponuditi usluge i proizvode koji su njima važni u određenom trenutku, jer svaka godina ili razdoblje u životu donosi i određene potrebe. Danas možda samo želite putovati, osamostaliti se, ali nije vam bitno da ste i vlasnik nekretnine, a sutra ćete možda imati potrebu za više kvadrata i mjestom kojeg ćete zvati domom. Banka je tu da vam pomogne i pronađe najbolje financijsko rješenje za vas.
- Među važnijim dostignućima u karijeri možete se pohvaliti brojnim nagrađenim kampanjama poput „100 godina Zabe – Vremenski trezor” koja je 2015. osvojila nagrade EFFIE i IDEJA X, inovativnog pristupa digitalnom oglašavanju koji je osvojio nagradu na Digital Takeoveru 2017. ili kampanje „Tko kaže da ne mogu. Sa Zabom mogu.” koja je 2017. osvojila brončani EFFIE. Koji je po vama ključ uspjeha ovih kampanja?
Kada govorimo o kampanji, ključ uspjeha je uvijek dobra analiza tržišta s fokusom na potrebe klijenata, dobra strategija, jasno definirani i postavljeni ciljevi, super ideja i kvalitetan i motiviran tim koji vjeruje u uspjeh projekta ili kampanje. Ponosni smo na naše nagrade, one su uvijek dobrodošlo priznanje, ali najveći pokazatelj uspjeha, pa i kampanje, je zadovoljan klijent koji će potvrditi ono što promovirate i preporučiti vas drugima.
- Recite nam nešto više o projektu #prviput i koliko je on bitan u ovim teškim vremenima pogotovo za mikro i male poduzetnike u turizmu koje je ova kriza najviše pogodila?
Zagrebačka banka pokrenula je projekt #prviput kako bi dala podršku mikro i malim poduzetnicima u turizmu. Nalazimo se u veoma izazovnoj godini za čitavo gospodarstvo, a posebice za male poduzetnike. Oni danas trebaju ne samo financijsku, već sveobuhvatnu podršku, prvenstveno u promociji kako bi što bolje definirali svoje poslovne planove i pozicionirali se na tržištu. Upravo zato smo pokrenuli projekt #prviput. Želimo pomoći malim poduzetnicima koji imaju originalnu ideju koja može obogatiti turističku ponudu Hrvatske. Njima ćemo osigurati snažnu stručnu i financijsku pomoć za promociju, a s druge strane, svima koji žele otkrivati ljepote domaćih destinacija, platforma www.prviput.hr pružit će jedinstveno mjesto sa svim informacijama o neotkrivenoj turističkoj ponudi Hrvatske.
- Kako će točno ovim projektom Zagrebačka banka pomoći poduzetnicima i tko se sve može prijaviti (s kojim idejama), na koji način?
Mali poduzetnici prijavom na natječaj imaju priliku osvojiti besplatnu marketinšku kampanju koja će im osigurati vidljivost i predstaviti njihove poduzetničke priče. Prijaviti se mogu svi vlasnici ugostiteljskih obrta, obiteljskih hotela, seoskih gospodarstava, ali i svi drugi koji se bave turizmom, a koji misle da njihova ideja, lokacija, projekt ili proizvod obogaćuje turističku ponudu Hrvatske.
Prijave primamo putem weba prviput.hr. Naš stručni žiri, koji je sastavljen od poznatih turističkih stručnjaka, predstavnika državnih institucija, udruga poduzetnika te drugih poznavatelja domaće turističke ponude odabrat će 15 najboljih prijava, od kojih će dvoje osvojiti veliku marketinšku kampanju koja uključuje i TV spot, dok će ostali biti promovirani na digitalnim kanalima.
Uz to, projekt će pratiti i online stranica prviput.hr kao svojevrsna platforma na kojoj se građani na jednom mjestu mogu informirati o jedinstvenim destinacijama i doživljajima u cijeloj Hrvatskoj.
- Kako će izgledati ta platforma i što će sve obuhvaćati?
Platforma prviput.hr funkcionirat će kao najveća online platformu za promociju neotkrivenih ljepota i doživljaja Hrvatske. Platforma će svima koji žele otkrivati ljepote domaćih destinacija, pružiti jedinstveno mjesto sa svim informacijama o neotkrivenoj turističkoj ponudi Hrvatske. Vrijeme pandemije, kada je otežano putovanje van granica zemlje, idealno je za zajedničko otkrivanje čari Hrvatske.
- Ova kampanja se odvija u dva vala, prvi je onaj jesenski (možete nam objasniti na što će biti fokusiran)? Do kada se mikro i mali poduzetnici mogu prijaviti i gdje mogu pronaći više informacija?
U prvom valu velike nacionalne kampanje promovirat će se mjesta za jesenski i zimski turizam, a kampanja se nastavlja i na iduću godinu, kako bi se dao dodatni poticaj turizmu uoči nove sezone. Što se tiče natječaja, svi zainteresirani se mogu prijaviti do 30. rujna, dok ćemo pobjednike objaviti 7. listopada. Više informacija može se dobiti na stranici prviput.hr.
- U Zagrebačkoj banci ste nekako napravili puni krug u vašoj karijeri. Daju li vam upravo te različitosti i bogato iskustvo širi pogled na vaš posao i daljnje unaprjeđenje istog?
Od početka svoje karijere uvijek sam htjela više. Nikada nisam bila netko tko samo sjedi i čeka da joj se uspjeh dogodi, već sam uvijek u nekoj akciji, s pozitivnim stavom. Rad u različitim internacionalnim kompanijama, na različitim pozicijama, je obogatio moje radno iskustvo i stvorio mrežu kontakata koja je izrazito bitna u mome poslu. Uz to, nemjerljivo je imati iskustvo i mogućnost gledanja na isti projekt iz različitih kutova, a upravo to je ono što je za svaku kampanju bitno. Ni najbolja ideja se ne može realizirati bez jako dobrog poznavanja publike kojoj se obraćate i njihovih stvarnih potreba. Zato svako iskustvo koje imate u životu, bilo ono privatno ili poslovno, treba promatrati kao mali kotačić koji će pomoći u vašem profesionalnom razvoju.
- Koliko je teško balansirati između privatnog i poslovnog života? Kako se opuštate?
Trudim se imati vrijeme za sebe, što je danas, uz sve dostupne medije na svim uređajima, dosta teško. Ono što mi puni baterije su putovanja – putovanja na neka nova mjesta, neotkrivene lokacije, otkrivanje i upoznavanje novih kultura i druženje s prijateljima. Iako se moja godina uvijek sastoji od barem jednog putovanja u daleke krajeve i manjih putovanja po Hrvatskoj i okolini, ova godina je kao stvorena za upoznavanje lokalnih područja oko nas za koja sam možda kroz vrijeme i zaboravila ili nisam znala da postoje. Nadam se da će platforma Prvi put pomoći malim i mikro poduzetnicima u ovoj izazovnoj godini, ali i svima nama u otkrivanju novih neotkrivenih lokacija u Hrvatskoj koje zaista stoje uz bok svjetskim destinacijama.
- Vaših pet pravila uspjeha su?
1. Vjeruj u sebe. Nemoj se bojati neuspjeha. Nauči nešto iz njih.
2. Pronađi sebe i radi ono što voliš.
3. Uvijek budi osoba od akcije. Nemoj stajati u mjestu i čekati da te uspjeh pogodi, jer on se ne događa slučajno.
4. Imaj pozitivan stav prema životu i budi uporna.
5. Okruži se i stvori jak network oko sebe.
Zahvaljujemo restoranu Pappar Bistro & Bar na ustupljenom prostoru za snimanje.
Foto: Sanja Tušek