4 pravila koja znaju uspješni lideri

4 pravila koja znaju uspješni lideri

@pernilleteisbaek

Biti lider nije ni malo jednostavan zadatak. Donošenje odluka, odgovornost, proaktivnost i sposobnost motiviranja i inspiriranja drugih ljudi, samo su neke od karakteristika koje jedan uspješan lider mora posjedovati. Imati razumijevanja za druge, ali jasno postaviti pravila, može biti stresno jer zahtjeva mnogo energije i truda. Fokusiranost i marljivost ponekad su presudni za uspjeh.

Gotovo će se svaki lider složiti da je upravljanje svakodnevna borba koja iziskuje dosljednost i energičnost te vječno traganje za novim i inovativnim idejama. Kao i u svakom drugom segmentu života, tako kada je i liderstvo u pitanju, lakše je ukoliko poznajemo provjerena pravila. O kojim je točno pravilima riječ koja je važno naučiti, saznajte u nastavku.

Recite NE!

Današnje tržište ne nudi nedostatak opcija. Pretrpani smo i zasićeni s “dobrim opcijama” sedam dana u tjednu i bombardirani  tehnološkim dostignućima, novim strategijima ili buzzwordom.

Ako nismo oprezni, zaglavit ćete u stalnom vodopadu mogućnosti. Kao lideri osjećamo hitnost brzog svijeta koji ne pokazuje znakove usporavanja. Ali ako uvijek govorimo “da”, ne radimo selekciju. Ne radimo težak posao govoreći “ne.” Svaku novu priliku, stoga provucite kroz objektiv svog strateškog plana, svoju viziju onoga što želite biti u budućnosti.

Možete proučiti ishod, a onda, ako ispunjava vaše ciljeve, nastavite s njim, nastavite učiti i ponoviti eksperiment. Postoji vrijeme za stvaranje ideja, a zatim postoji i vrijeme za fokusiranje, a ljudi koje vi vodite, trebaju oboje.

Budite malo sebični sa svojim vremenom

Kao lideru, zasigurno vam je tjedni rasporedi često pun i prije nego što popijete svoju prvu jutarnju kavu u ponedjeljak. Na sastancima ste cijeli dan i primate pozive čak i za vrijeme putovanja. Nešto od toga je jednostavno priroda vaše pozicije.

Važno je znati da ste najbolji kada dobro poznajete sebe i svoje granice, vrijednosti i nedostatke. Ako ne odvojite vrijeme kako biste razvijali vlastiti stil rukovođenja, pristup i vještine, brzo se možete se suočiti s preprekama koje je teško prijeći. Vaš tim se u periodu lošeg vođenja može početi osipati i vaše poslovanje će početi kliziti.

Kako ne biste akumulirali stres koji će se loše odraziti i na cjelokupni tim, uzmite predah i ne radite preko svojih mogućnosti. Ponekad je pametnije usporiti, priuštiti si odmor i nekoliko sati manje rada, a više odmora, kako biste bili zadovoljniji, ali i produktivniji. To će se pozitivno odraziti i na vašu okolinu.

Dajte ljudima prostor za rast

Kao lideri, uvijek ste u doticaju s ljudima. Morate biti i trener, mentor, savjetnik i nalogodavac. Kada uđete u ured u vašoj organizaciji, ljudi od vas očekuju puno više od toga da kažete pravu stvar u pravo vrijeme. Zaposlenici i partneri ne traže samo smjer, već im treba prilika za razvoj i rast.

Ali ako zanemarite svoje ljude, zanemarili ste najmoćniji dio posla. Postavite zaposlenicima pitanja o njihovoj ulozi. Budite znatiželjni o njihovom danu, preprekama, o njihovom radu i idejama za rast. Nastojte stvoriti okruženje koje ljudima pomažu u učenju novih vještina, kompetencija i povećavaju svoju osobnu vrijednost iz godine u godinu.

Delegirajte današnja zaduženja i usredotočite se na sutra

Gospodarstvo napreduje. Poslovi su obilni i tvrtke rastu. Ali ekonomski stručnjaci podsjećaju da to neće uvijek biti slučaj. Recesija će doći i dobit će se usporiti. Prihodi će se smanjiti, a mogućnosti će presušiti.

Ta je napetost jedan od najtežih aspekata vođenja posla. Balansiranje sadašnjeg i sljedećeg je teško. Mnogi lideri imaju novac koji se može potrošiti i timove koji mogu rasti. No, sukob obilja i neriješenih pitanja često lidere usporava u planiranju. Ipak, kao lideri, ključno je ostati usredotočen. Ako možete odgovorno delegirati aktualne zadatke, možete se usuditi i planirati održivu budućnost koja ide na ruku i vašim klijentima.

Foto: Unsplash, Pexels

Učitati još
Zatvori