Art zona na jubilarnom festivalu komunikacija
Nedavno održani Weekend Media Festival ove je godine u staroj tvornici duhana u Rovinju postavio Art zonu po uzoru na velike svjetske festivale. Rekordnih 5000 posjetitelja moglo je tako u prostoru rezerviranom posebno za umjetnost pogledati radove poznatog grafitera Slavena Kosanovića poznatijeg kao Lunar i kupiti grafike s međunarodnog festivala ilustracija 36 Mountains mlade umjetnice Jelene Bando. Razgovarali smo s glavnim akterima Art zone te doznali što povezuje umjetnost i komunikacijsku industriju.
WMF Art Zona
Kako je izgledala Art zona na Weekend Media Festivalu?
JELENA BANDO: Na Weekendu smo se predstavili s 36 Mountains grafikama, točnije sitotiscima, koje smo radili s umjetnicima koji su izlagali na našem festivalu. Bili su izloženi radovi Ene Jurov, Luke Jurasa, Sanje Stojković, Tene Letice Tkalčević, Olle Halvarsa i Tomasa Nilssona, Dunje Janković, Borisa Hoppeka, Davora Gromilovića, Monike Lang, Ivana Markovića te Tee Jurišić.
LUNAR: Art zona je bila naš mali kutak mira za dogovor o panelu prve večeri, a već isti dan se pretvorila u radionicu. Ekipa iz Brigade je krenula pripremati viseću prosvijetljenu instalaciju od aluminijskih traka izrezanih iz tiskovnih formi Printere. Drugi dan bavio sam se oslikavanjem ulazne površine koja je komunicirala sadržaj prostorije. Kako se društvo skupilo za naš panel, krenuli smo s radom na velikim bijelim Montaninim kutijama koje su služile kao prijenosne površine za crtanje. Puno ljudi donosi mnogo različitih stilova i, slično kao što se na zidovima dogovorimo oko zajedničke ideje, tako je bilo i ovdje. Svatko ima različit potpis koji je zapravo esencija grafita pa smo dogovorili pattern u istoj boji koji prekriva cijelu površinu, tvoreći dinamični uzorak.
Kako vam je bilo sudjelovati na jednom od najvećih regionalnih komunikacijskih festivala te se predstaviti sa svojim umjetničkim radom?
JELENA BANDO: Sudjelovanje na takvoj vrsti festivala jako nam je bitno jer uvijek tražimo nove kontakte za suradnju. Osim toga, tu su mediji s kojima se lakše povezati. To je važno za prezentaciju 36 Mountains festivala koji se održava svake godine u rujnu u Hrvatskom društvu likovnih umjetnika.
LUNAR: Weekend Media Festival i Rovinj sam po sebi su sredine u kojima se osjećam kao kod kuće. Iako grafiti i advertising ne djeluju slično, zapravo jesu. Slični su po vizualnom tragu, zaokupljanju pažnje publike i po povezivanju ljudi sličnih afiniteta. Ono što mi je bitno je da su ljudi s kojima radim posvećeni tome što rade i da ih to veseli, a tu vibru osjećam na Weekendu.
Zašto umjetnost na komunikacijskom festivalu?
Zašto je po vama bitno za medijsku i komunikacijsku industriju da dožive umjetnost na festivalu kao što je Weekend?
JELENA BANDO: Zato što je to dvoje nužno povezano. Mnoge firme koriste ilustraciju u svojim kampanjama. Mi želimo da ljudi uvide kako je ilustracija svugdje prisutna te želimo potaknuti industriju da obrate pažnju na našu umjetničku scenu i što više surađuju s mladim ilustratorima.
LUNAR: Osnovna ljudska potreba je da si sit i siguran te da imaš krov nad glavom. Razonoda, odnosno duhovne potrebe dolaze nakon toga, ali su izuzetno bitne za čovjekovo zdravlje. Umjetnost često dolazi kao osvježenje u poslovima koji znaju postati suhoparni. To sam primjećivao kao nekadašnji agencijski zaposlenik, a često i radeći s raznim, uvjetno rečeno, ozbiljnijim firmama gdje ljudi s kojima surađujem uglavnom s veseljem dočekuju našu interakciju.
Foto: Luka Smuk Photography (Lunar), Promo, Weekend Media Festival