Od danas, 20. rujna pa do 13. siječnja 2020. u Fondacione Prada u Milanu je za javnost otvorena izložba koju potpisuje Wes Anderson.
“Il sarcofago di Spitzmaus e altri tesori” izložbeni je projekt koji su osmislili Wes Anderson i Juman Malouf. Organizirana u suradnji s Kunsthistorisches Museumom u Beču, izložba sadrži 538 umjetničkih djela i predmeta koje je odabrao filmski redatelj Wes Anderson i ilustrator, dizajner i pisac Juman Malouf iz 12 zbirki Kunsthistorisches Museum i iz 11 odjela Muzeja Naturhistorisches u Beču. Naslov izložbe odaje počast jednom od eksponata, lijesu Spitzmausa, egipatskoj drvenoj kutiji s mumificiranim grlom iz 4. stoljeća prije Krista.
“Il sarcofago di Spitzmaus e altri tesori” istražuje razloge koji stoje iza odluke o stvaranju kolekcije i načine na koji se ona nalazi, prezentira i doživljava. Osvrćući se prošlosti i crpeći inspiraciju po uzoru na Wunderkammer, izložba osporava tradicionalne muzejske kanone, predlažući nove odnose između institucija i njihovih zbirki, te između profesionalnih ličnosti i javnosti. Izbor izloženih radova, utemeljen na neakademskom, interdisciplinarnom pristupu, ne samo da ilustrira Anderson i Maloufov duboko znanje o dva muzeja, već otkriva i neočekivane paralele i rezonancije između djela uključenih u projekt i kreativnih svemira njih dva umjetnika.
Postav izložbe sastavljen je od skupina radova: od zelenih predmeta do portreta djece, minijatura do satova, kutija na drvenim predmetima, od portreta plemića i običnih ljudi do prirodnih predmeta poput vrta, kao i meteorita i životinja predstavljenih kao znanstvene izložbe ili umjetničke prikaze.
“Il sarcofago di Spitzmaus e altri tesori” predstavljena je u muzeju Kunsthistorisches u Beču od studenog 2018. do travnja 2019. Izložba u Milanu druga je inačica s većom izložbenom površinom i većim brojem eksponata. Izvorni raspored prostorija i vitrina, koje su dvojica kustosa umjetnika zamislili s Itai Margula (Margula Architects) kao škrinja s blagom, prebačen je u izložbeni prostor Fondazione Prada kao gotov proizvod. Izložba se proteže u prizemlju Podija kako bi stvorila postavu nadahnutu talijanskim vrtom, a prisutnost elemenata koji evociraju živice i alegorijske paviljone tipične za renesansni vrt.
Projekt je dovršen knjigom umjetnika koju je objavila Fondazione Prada. Publikacija je u obliku kutije koja uključuje crteže, reprodukcije i razne materijale, a razrađuje ideju o prijenosnom muzeju i osobnoj kolekciji, navodeći “Boîte en-valise” Marcela Duchampa kao svoju inspiraciju.
Foto: Andrea Rossetti