U sklopu novog projekta UpArt, u tunelu Grič niknula je umjetnička instalacija Pupoljci koja poziva na promišljanje o ponovnoj kreativnoj uporabi predmeta. Rad je inspiriran nježnim motivima i organskim oblicima iz prirode koju svi zajedno težimo očuvati, dok je s druge strane u potpunosti izrađen od otpadnih predmeta kojima ju svakodnevno opterećujemo.
Riječ je o prvoj u nizu intervencija u javnom prostoru kojima će UpArt istraživati ekološki pristup u umjetnosti, a predstavlja se kao dio umjetničke platforme Artupunktura u organizaciji Turističke zajednice grada Zagreba. Ovu sasvim drugačiju umjetničku instalaciju možete razgledati do 25. rujna.
Fokus na recikliranje i upcycling predmeta
UpArt je zamišljen kao projekt održive umjetnosti u javnom prostoru koji kroz umjetničke instalacije, s fokusom na recikliranje i upcycling predmeta, progovara o temama koje povezuju potrošnju, transformaciju i okoliš.
Pokreće ga Ana Mikin, koja stoji iza niza kulturno-turističkih projekta, uključujući i poznati umjetnički projekt Okolo, te uz kulturni sektor, godinama djeluje i u području održivog razvoja. S umjetnicom Jelenom Petric, koja u svom radu prednost daje iskorištenim materijalima ili pak onima koje pronalazi u okolišu, među ostalim i dobitnicom Nagrade mladoj umjetnici 54. Zagrebačkog salona, započinje ovu novu umjetničku upcycling priču.
“Ideja je bila spojiti etiku i estetiku kroz transformaciju otpadnih materijala u vizualno atraktivan umjetnički rad. No, prvenstveno smo željele istražiti svestranost iskorištenih predmeta i predstaviti ih u drugačijem svjetlu, odnosno naglasiti njihov potencijal pretvorbe u nešto novo, korisno i lijepo. Pokazati kako možemo produžiti život svakodnevnim predmetima koji nam više ne služe, dati im novu svrhu i pretvoriti ih u medij za izražavanje umjetničke ideje s porukom”, kazale su Ana Mikin i Jelena Petric.
Otpad je postao umjetničko djelo
Instalacija ujedno i pruža osvrt na potrošačko društvo te preispituje održivost i ekološki utjecaj vlastitih potrošačkih navika u svakodnevnom životu, ali i samog umjetničkog procesa. Upravo je potonjem autorski tim posvetio veliku pažnju s ciljem minimiziranja ekološkog otiska.
Pupoljci su tako nastali isključivo od odbačenih plastičnih vrećica i cerada te neupotrebljivih kišobrana koji su preusmjereni s puta na deponij u umjetnički atelje, a sav materijal se prikupljao pješke ili biciklima i obrađivao ručno, uz pomoć tek jednog kućanskog aparata. Također, instalacija je osmišljena na način da se nakon izlaganja lako može prenamijeniti bez stvaranja dodatnog otpada.
Foto: PR, Leonardo Kancir