Nova pješačka zona u centru grada Zagreba otvara se danas. Nakon pješačkih zona u Staroj Vlaškoj i Maloj Martićevoj, dio Masarykove ulice od Gundulićeve do Tesline te dio Preradovićeve do raskrižja s Masarykovom i Teslinom pa sve do Berislavićeve ulice, zatvaraju se za kolni promet. Kako je najavljeno, fazno će se uspostavljati i nova prometna regulacija. Ona će osigurati više sigurnih površina za pješake i bicikliste, uz osiguravanje protočnosti motornog prometa.
Što se sve mijenja u prometnoj regulaciji?
U Gundulićevoj, između Varšavske i Hebrangove, ukinut će se prometna traka prema jugu. Dvije prometne trake za smjer sjever pomaknut će se prema sredini kolnika, s čije će obje strane biti obilježene biciklističke trake na kolniku (po jedna za svaki smjer). Sadašnje biciklističke staze uklonit će se s nogostupa čime će pješaci dobiti više slobodnog prostora za sigurno i slobodno kretanje.
Radi omogućavanja redovnog pristupa u donji dio Preradovićeve koji nije u pješačkoj zoni, mijenja se dopušteni smjer kretanja Berislavićevom ulicom u koju će pristup ponovo biti sa istočne strane iz Gajeve ulice. Također, na sjevernoj strani Trga Republike Hrvatske (HNK) obilježit će se biciklistička infrastruktura. Kao i na početnom dijelu Masarykove, do Gundulićeve, sa samo jednom prometnom trakom u smjeru istoka i obostranim biciklističkim trakama na kolniku.
Poboljšanje kvalitete života
Kako navode na stranicama Grada Zagreba, uvođenjem pješačkih zona želi se poboljšati kvaliteta života. Što se tiče stanara, smanjit će se buka i zagađenost. Također, na ovaj način omogućit će se svim građanima i turistima sigurno i nesmetano uživanje u vizurama užeg centra grada po uzoru na najrazvijenije zapadnoeuropske metropole.
Pješačka zona otvara se u prigodnom trenutku kada se obilježava i Europski tjedan mobilnosti. Na taj način, Zagreb trajno doprinosi zdravijem i alternativnom načinu kretanja te korištenju javnog gradskog prijevoza.
Posebno nas veseli vidjeti dizajn pješačke zone odnosno oslikavanje pločnika u Masarykovoj ulici i ostalim ulicama. Vjerujemo kako će, kao i za projekte Stara Vlaška i Mala Martićeva, za to biti zaduženi zagrebački ulični umjetnici.
Foto: Instagram (@tomislavtomasevichr)