Leopard uzorak posvuda – pretjerivanje ili must have?
Leopard uzorak posvuda – pretjerivanje ili must have?

Leopard uzorak posvuda –
pretjerivanje ili must have?

Životinjski uzorak definitivno je obilježio godinu do sada, a taj trend će se zasigurno nastaviti i u idućoj sezoni. Popularan osamdesetih, devedesetih, dvijetisućitih s velikim comebackom posljednjih nekoliko godina – leopard uzorak je onaj koji vlada.

Od statement komada u garderobi za odvažne, postao je must have u svakom ormaru. No, osim u odjevnim predmetima, leopard uzorak pronalazimo posvuda. Nakit, posteljina, razni dodaci za dom, kućni ljubimci, auti i da ne nabrajamo…

Leopard uzorak je posvuda i sada nam se već čini da se pretjeruje – ili se varamo?

Leopard uzorak – u trendu oduvijek

Leopard uzorak dugo je bio simbol snage, egzotike i luksuza. U trendu je doslovno oduvijek i potječe iz stvarne kože leoparda. U starim civilizacijama, poput egipatske i rimskog carstva, kožu leoparda nosili su plemići, svećenici i ratnici, često kao simbol statusa i moći. U Europi je postao popularan tijekom kolonijalnog doba. Britanski i francuski istraživači, kao i kolonizatori, donosili su kući trofeje iz Afrike, uključujući i leopardovu kožu. Ubrzo je postala luksuzan materijal, rezerviran za bogate i utjecajne.

Srećom po leoparde, u 18. i 19. stoljeću, uzorak se počeo se pojavljivati na odjeći, tapiserijama i namještaju, uglavnom u kućanstvima plemstva. No, tek u 20. stoljeću, s razvojem modernih tekstilnih tehnologija, leopard uzorak postao je dostupan širem tržištu – i na tome smo jako zahvalni.

Seksualna revolucija

Procvat doživljava u 20. stoljeću, posebno nakon Drugog svjetskog rata. U 1950-ima, modni dizajneri poput Christiana Diora počeli su koristiti leopard uzorak u svojim kolekcijama, dajući mu glamurozan i sofisticiran status. Marilyn Monroe, Jackie Kennedy i Elizabeth Taylor, kao modne ikone toga doba, popularizirale su leopard uzorak, čineći ga nezaobilaznim dijelom ženske mode.

Tijekom 1960-ih i 1970-ih, leopard uzorak postao je simbol slobode i buntovništva, u skladu s duhom seksualne revolucije i rastućeg pokreta za ženska prava. Modne kuće, poput Yves Saint Laurenta, uključivale su ovaj uzorak u svoje kolekcije, naglašavajući njegovu senzualnost i drskost.

Danas je i dalje prisutan na modnim pistama, ali i u ulicama gradova diljem svijeta. Njegova popularnost nije se smanjila; naprotiv, postao je sveprisutan u modnim kolekcijama, od luksuznih brendova do high-street mode. Dizajneri poput Dolce & Gabbane, Roberta Cavallija i drugih, redovito ga koriste. Danas ga nose žene svih generacija i stilova. No, osim na odjeći sveprisutan je i na apsolutno svemu drugom gdje se može pojaviti. To svakako pridonosi skidanju “luksuza” s njegove origin funkcije, ali i demistifikacije divljih uzorka koje se često označava kao “jeftine”. Leopard znalci će razlikovati vrste mrlja, boju, ali i predmete na koje je print postavljen te mu tako dodati ili oduzeti vrijednost. Zar zbilja idemo toliko daleko?

Kako god okrenemo i što god o njemu mislili on je sveprisutan. Uvijek će imati određenu popularnost i bez obzira na rasprostranjenost i popularnost, zahtijevati malo hrabrosti ako ga uključujete u odjevne kombinacije. Kako smo megalomansko društvo naravno da pretjerivanjem možemo izgubiti interes. Jer priznat ćete – doslovno je posvuda i to nam je ok – sve dok kuhinju ili fasadu ne obučemo u leopard, we’re good.

Učitati još
Zatvori