U Botaničaru je postavljena nova izložba koja nas uvodi u crno-bijeli svijet Svena Bašića
Obožavamo izložbe u Botaničaru jer nas uvijek podsjete kako u umjetnosti možemo uživati za vrijeme malih užitaka. Dok ispijamo kavu, čaj ili čašu vina nakon posla. Ovih dana zidove je upotpunila sjajna izložba fotografa Svena Bašića. Malo drugačija od dosadašnjih, ali i dalje sjajna. Možete ju pogledati do 3. studenog u baru Botaničar.
Trenutak života nakon fizičkog kraja
Sven Bašić se u ovoj seriji crno-bijelih fotografija ne bavi isključivo estetikom smrti, već nastoji uhvatiti trenutak života koji ostaje čak i nakon fizičkog kraja. Njegovi kukci, daleko od hladnih objekata analize, otkrivaju tragove pokreta, suptilne detalje i vitalnost koja se osjeća unatoč njihovoj nepomičnosti. Fotografije nisu mrtvi zapisi, već vizualni prikaz napetosti između nestajanja i onoga što je nekada bilo živo. Svjetlo koje pada na njihova tijela priziva fragmente prošlog života, stvarajući poveznicu između smrti i prisutnosti. Ovdje fotografija ne služi samo kao bilješka prirodnog ciklusa, već i kao prikaz životne energije koja i dalje zrači iz ovih malih stvorenja.
Dinamična napetost između nestajanja i sjećanja na ono što je nekada bilo živo
Prikaz krhkosti i neuhvatljive životnosti mrtvih kukaca dodaje novu dimenziju njihovoj statičnosti. Umjesto hladnih objekata analize, Bašićevi kukci zrače suptilnim tragovima vitalnosti – kroz detalje na njihovim tijelima i pažljivu upotrebu svjetla, koja gotovo oživljava njihove krhke oblike. Smrt ovdje nije konačan trenutak, već proces koji spaja život i raspadanje, stvarajući dinamičnu napetost između nestajanja i sjećanja na ono što je nekada bilo živo. – stoji u predgovoru izložbe kojeg je napisala Marta Radman.
Bašić nas poziva da usporimo
Bašićeva odluka da koristi crno-bijelu analogiju nije samo tehnički odabir, već promišljeni povratak namjernom bilježenju. U svijetu gdje je fotografija postala gotovo trivijalna zbog svoje dostupnosti i sveprisutnosti, Bašić nas poziva da usporimo i preispitamo način na koji percipiramo svijet oko sebe. Njegov rad ne evocira nostalgiju za prošlim tehnikama, već naglašava suštinsku ulogu fotografije u promišljanju prolaznosti. U ovom mediju, koji više nije potreban za bilježenje smrti, Bašić koristi mrtve kukce kako bi nas podsjetio na neumitnost prirodnih procesa koji nadilaze našu potrebu za dokumentiranjem – bilo ljudskog ili životinjskog svijeta.
Sven Bašić
Sven Bašić rođen je i živi u Zadru. Završio je RIT (Rochester Institute of Technology) u Dubrovniku, fotografijom se bavi dugi niz godina. Primarno ga zanima analogna fotografija, te istraživanje različitih tehnika snimanja i tehničkih mogućnosti analogne opreme. DIY pristup dio je njegove kreativne svakodnevice pa je tako i pri kreiranju ove izložbe kombinirao različiti objektive i tehnike snimanja kako bi dobio neuobičajeni efekt makro fotografije. Do sada je imao jednu samostalnu i brojne skupne izložbe.
Foto: Ivica Ivčević