Imano Studio je hand-made eko brend koji ćete odmah poželjeti imati kod kuće
Imano Studio je hand-made eko brend koji ćete odmah poželjeti imati kod kuće

Imano Studio je hand-made eko brend koji ćete
odmah poželjeti imati kod kuće

Postoje brendovi u koje se zaljubimo na prvi pogled i koji odmah osvoje Instagram. Upravo takav je Imano Studio, novi lifestyle brend koji se nedavno pojavio na domaćoj sceni. Iza njega stoji Eman Ahel, grafička dizajnerica koje se odlučila zaploviti u još jednom kreativnom smjeru. Tako je pokrenula brend produkt dizajna koji spaja neodoljive minimalističke oblike, ali i upečatljive boje te daje svakom prostoru novu dimenziju. Imano Studio proizvodi izrađuju se ručno, poštuju ekološki pristup proizvodnji, zbog čega ga favoriziramo još više. Zanimljiva Eman otkrila nam je sve o ideji iza svog brenda!

Kako to da si se odlučila pokrenuti vlastiti brend produkt dizajna u Hrvatskoj?

Mislim da se svi mi ponekad nalazimo u fazama kad sanjarimo o tome čime bi htjeli ispunjavati svoje dane, kada bi imali malo više vremena. Ja sam uvijek imala podulju listu želja i skoro sve bi se zapravo svodile na neku vrstu kreiranja. U periodu preseljenja u svoj novi dom napokon sam imala to dodatno vrijeme koje pokreće maštu, pa tako i kreativnost, i to sam htjela maksimalno iskoristiti. Tako su poteškoće u pronalaženju proizvoda koji bi se uklapali u uređenje mog doma potaknule dizajniranje istih. Ideja za pokretanjem brenda je zapravo nastupila prije točno dva mjeseca nakon što sam vidjela da se ti proizvodi sviđaju i ljudima oko mene.

Odlučila sam osnovati brend koji omogućuje kupcima da sudjeluju u kreaciji svojih proizvoda kombiniranjem uzoraka i boja iz naše ponude. Često to budu kombinacije koje oni nisu prethodno vidjeli već se temelje na njihovoj zamisli. Mislim da je najljepše to što takav proces budi element uzbuđenja i iščekivanje finalnog proizvoda, a zatim i neku vrstu satisfakcije – kao kod slikara nakon naslikane slike.

Što po tebi možda nedostaje na domaćoj sceni produkt dizajna? 

Nažalost, mislim da je postotak ljudi koji prepoznaje kvalitetu dizajna, ručne izrade, unikatnosti i potrebne vještine, zaista znatno manji na našim prostorima nego na nekim drugim mjestima u svijetu. Kada uspoređujem iskustva u gradovima u kojima sam živjela kao što su London i Amman, smatram da je dizajn kod nas često podcijenjen. To nažalost često utječe na dizajnere i rezultira time da se imaju potrebu pravdati i često mijenjati svoje načine proizvodnje kako bi mogli prilagoditi cijenu svojih proizvoda na onu koja bi zadovoljavala neku širu publiku. Mislim da je ispravniji način svojim radom privlačiti baš onu skupinu ljudi koja prepoznaje što dizajner nudi i po čemu su njegovi proizvodi drugačiji.

Po zanimanju si grafička dizajnerica – koliko ti je to pomoglo u izvedbi te da lakše ostvariš vizualni identitet brenda koji si zamislila?

Jako puno. Inače često kažu da je grafičkim dizajnerima lakše dizajnirati identitet za neke druge brendove nego za vlastiti. Iako se djelomično s time slažem, kod dizajniranja za īmāno studio to ipak nije bio slučaj. Imānostudio je započeo kao prostor za stvaranje i osobni kreativni razvoj te odakle i ime. To je transliteracija mog imena – Eman (īmān). Tako je i osobnost brenda po nekakvom defaultu dosta slična mojoj. Zapravo je jako uzbudljivo dizajnirati kada znaš točno kako želiš pozicionirati svoj brend i kakav dojam želiš da ostavlja kroz printane materijale, fotografije, videa, društvene mreže i komunikaciju.

Možeš li nam otkriti više o bestseller proizvodu Moon Tray? 

Moon tray je zasigurno naš bestseller! Kombiniranjem raznih uzoraka i boja kupac odlučuje gdje će ga smjestiti i za što će ga koristiti. Neki naručuju moon tray u zanimljivim kombinacijama uzorka i boja kako bi ga smjestili u svoj prostor prvenstveno kao dekoraciju te kao art piece u čijem su nastajanju i sami sudjelovali. Međutim, on je i funkcionalan predmet i može se koristiti na bezbroj načina – u spavaćoj sobi kao posuda za odlaganje nakita, u toaletu za držanje krema, u kuhinji kao držač za sol i papar, u boravku za držanje svijeće, u hodniku kao posuda za odlaganje novčanika i ključeva – idejama nema kraja. Na našem Instagram profilu radimo na tome da inspiriramo i dajmo ideje kako stilizirati naše proizvode i za što ih se sve može koristiti.

Imano Studio ima i samoodrživu priču koja prati brend, možeš li nam reći više o tome – o samim materijalima, proizvodnji? 

Tako je, održivost je jedna od temeljnih vrijednosti īmāno brenda. Svi proizvodi su ručno izrađeni od ekološki prihvatljivog kompozitnog materijala jesmonita. Čarolija nastaje miješanjem akrilne smole (na bazi vode) i reaktivne baze (prah na bazi gipsa) te njihovim izlijevanjem u silikonski kalup. Od same ideje i dizajna proizvoda pa sve do njegove ambalaže, očuvanje okoliša nam je glavna vodilja u donošenju odluka. Održivost nije samo omatanje proizvoda u papir umjesto u bubble wrap, ali je i to odličan prvi korak.

Naučila sam da je tema održivosti toliko opsežna i kompleksna da je gotovo nemoguće kontrolirati baš svaki utjecaj na okoliš, ali je naša dužnost učiti i truditi se da je tog negativnog utjecaja što manje. Tako smo se dogovorili s lokalnom tiskarom da nam čuvaju papire koje inače bacaju. Mi ih koristimo za zaštitu proizvoda unutar ambalaže i tako papirima dajemo novi život i funkciju umjesto da ih bacamo i nepotrebno kupujemo nove. Navodim ovo kao primjer zato što je to možda samo sitnica koja u globalu ne mijenja puno i ne ostavlja toliki trag kada je riječ o manjem brendu, ali ja na to gledam kao stvaranje dobrih navika koje naposljetku ukorijene brigu o okolišu u nama pa tako i u naš brend – a to nije sitnica.

Bi li rekla da je Imano brend za ljubitelje minimalizma i koliko te minimalizam kao takav nadahnjuje u tvom poslu?

Smatram da jedan īmāno proizvod može zadovoljiti ukus jednog ljubitelja minimalizma s jedne strane, a i ljubitelja živahnih boja i uzoraka s druge – ovisno o samom kupcu i odabranom dizajnu. Volim boje i uzroke koliko i minimalizam i jednostavnost. Ne volim se zamarati i limitirati da sve izrađujem u nekom određenom stilu već se vodim svojom intuicijom. Mislim da zato i dolazi do onoga što sam i ranije spomenula – osobnost īmāno brenda je uistinu dosta slična mojoj!

Učitati još
Zatvori