Bili smo u studiju Glitchboya 2000 koji odnedavno radi prefora keramiku
Bili smo u studiju Glitchboya 2000 koji odnedavno radi prefora keramiku

Bili smo u studiju Glitchboya 2000 koji
odnedavno radi prefora keramiku

Zagrebački umjetnik Rudolf Crnko – Rudi, koji stvara pod nazivom Glitchboy 2000, poznat je po svojim glitch digitalnim art printevima i slikama, ali njegova kreativna svestranost nema granica. Eksperimentira s raznim medijima i umjetničkim stilovima, ali kroz sve se uvijek provlači taj glitch light motiv što ga definitivno izdvaja iz mase. Ovaj 29.-to godišnjak predstavnik je sada već etablirane struje mladih umjetnika koji svojim idejama redovito rade osvježenje na ponekad usahnuloj umjetničkoj sceni. Rudi, po novom, radi keramiku, iako kako smo kasnije doznali iz razgovora to i nije neobično, ali da bismo to doznali morali smo skoknuti kod njega u stan u kojem živi s djevojkom, a u kojem je centralnu prostoriju pretvorio u studio/atelje. Upoznajte Rudija kroz njegove keramičke radove.

  • Kako si se počeo baviti umjetnošću?

Pa evo dosta  je glupo reći da se bavim umjetnošću cijeli svoj život, premda jesam išao još kao dijete na studije crtanja i slikanja te pohađao školu za Primijenjenu Umjetnost i na kraju studirao  likovnu Akademiju, ali kada bi baš morao objasniti svoje umjetničko stvaralaštvo, to je onda baš ozbiljno krenulo prije jedno osam godina. Tako nekako, od kada sam krenuo raditi pod imenom GLITCHBOY2000. Studirao sam na odjelu za restauraciju na Likovnoj Akademiji i kroz tih par godina osjetio veliku želju za biti umjetnikom i stvarati umjetnost nego biti konzervator umjetnosti. Tada sam dosta pratio scenu i druge umjetnike i vani i kod nas i na random naletio na glitch art kao digitalni art pravac i jako mi se svidio. Tada sam rekao sam sebi idem ja to isto raditi, ali slikati glitch slike. Vidio sam da nitko ne radi tako nešto ovdje na našim prostorima, da je bila rupa i rekao sam si “hajde idemo to probati pa kaj bude – bude”.

Journal_Glitchboy_Martina Movric-17
Journal_Glitchboy_Martina Movric-2
Journal_Glitchboy_Martina Movric-29
Journal_Glitchboy_Martina Movric-3
Journal_Glitchboy_Martina Movric-1
  • Zašto Glitchboy 2000?

GLITCHBOY2000 je bila davno stara interna fora di smo mi kao ekipa znali mixati random riječ + BOY ili BOYS (+ dosta je tada to bilo i povezano s Yung Leanom i SADBOYS-ima)  pa kako sam se krenuo baviti glitch artom sam spojio to dvoje. A za broj sam oduvijek htio imati neki super veliki broj uz svoje art ime, pa sam odlučio 2000 kao nova era, novi početak. Štoviše, mnogo puta mi je znalo proći kroz glavu zašto nisam uzeo broj 3000 , jer mnogo puta su ljudi mislili da mi 2000 označava godište haha.

Journal_Glitchboy_Martina Movric-9
Journal_Glitchboy_Martina Movric-6
Journal_Glitchboy_Martina Movric-10
Journal_Glitchboy_Martina Movric-5
Journal_Glitchboy_Martina Movric-4
  • Nedavno si počeo izrađivati keramiku? Kako si došao na tu ideju?

Fun fact ja sam u srednjoj školi išao na keramički odjel, te imam i diplomu za dizajnera keramike, premda me tada to uopće nije zanimalo jer sam bio balavac. Što sam bio stariji i ozbiljniji razmišljao sam kako bi htio širiti svoje umjetničke sposobnosti i pravce i oduvijek mi je bila ideja napraviti seriju keramičkih vaza sa svojim klasičnim Glitchboy potpisom na njima.

Journal_Glitchboy_Martina Movric-11
Journal_Glitchboy_Martina Movric-7
Journal_Glitchboy_Martina Movric-8
Journal_Glitchboy_Martina Movric-12
Journal_Glitchboy_Martina Movric-15
  • Koliko se taj način umjetničkog izražavanja razlikuje od ostalih na kojima radiš?

Pa znaš kaj, bilo je dosta interesantno i izazovno izaći iz komfor zone slikanja platna, zidova i ostalog. Do sada sam većinom crtao slike, platna, zidove i slično, jer sam bio u dvodimenzionalnoj percepciji stvaranja radova. Otkako sam uzeo novu materiju kao što je glina, sam počeo razmišljati više o 3D prostoru samog rada. No, na kraju sam to i htio, izaći iz komfor zone i vidjeti kako se nosim s drugačijim medijima i preprekama u stvaranju umjetnosti.

Journal_Glitchboy_Martina Movric-18
Journal_Glitchboy_Martina Movric-19
Journal_Glitchboy_Martina Movric-24
Journal_Glitchboy_Martina Movric-20
  • Kako izgleda tvoj kreativni proces od nastanaka ideje do realizacije?

Za početak svaku ideju prvo zamislim kako će izgledati u prostoru, bilo da se radi o zidu u nečijem stanu, galerijskom prostoru ili otvorenoj soluciji vani na cesti, uvijek prvo razmišljam kako bi izgledalo na prvu. Osim toga najviše kaj me vozi oko ideje je da meni to izgleda “cool”, bez obzira na to što je. I onda krene skiciranje i polako kreće realizacija samog rada. Tu i tamo u samom početku katkad znam (jako rijetko, ali opet) pitati nekoga za mišljenje dali je “wack” ili može proći, jer sam overthinker i svaka sitnica me zanima oko svake ideje, pogotovo isplati li mi se raditi nešto za što možda i nisam dovoljno “naučen” za izvedbu. Na kraju to su sve slatke muke i kao što mnogi umjetnici kažu -umjetnost je proces stvaranja, a ne završni rad.

Journal_Glitchboy_Martina Movric-29
Journal_Glitchboy_Martina Movric-28
Journal_Glitchboy_Martina Movric-26
Journal_Glitchboy_Martina Movric-32
Journal_Glitchboy_Martina Movric-22
  • Imaš studio u stanu je li ti zato zahtjevno odvojiti privatno od poslovnog? i može li se to uopće u umjetničkom svijetu?

Da ti budem iskren i nije zahtjevno, jer oduvijek sam sanjao imati stan i studio u jednome. Trenutno sam u stanu koji je na početku bio namijenjen kao studio/ured, ali s vremenom sam se uselio u njega s curom jer i ona ima svoj studio/ured sobu do. Uspijevam živjeti od umjetnosti tako da to i gledam tako da moja umjetnost živi sa mnom, da budem uvijek u toku. Davno prije sam se mnogo puta selio iz jednog u drugi atelje, te sam imao i mnogo kolega/cimera po ateljeima, što zna biti plus i minus. A sad može li se tako u umjetničkom svijetu, to ovisi od umjetnika do umjetnika i kakvim se medijem bavi i može li si priuštiti takav način života. Meni ti je oduvijek najveća želja imati onakav New York tip prostora, ogromna hala, s malim “stanom” u kutu dok je sve ostalo radni prostor.

Journal_Glitchboy_Martina Movric-31
Journal_Glitchboy_Martina Movric-25
  • Na čemu trenutno radiš?

Trenutno završavam jednu seriju radova s kojom se doslovno borim već nekoliko mjeseci, ali u završnom smo stadiju rada tako da ćemo uskoro vidjeti kako će izgledati finalni produkt.

Journal_Glitchboy_Martina Movric-33
  • Koji su ti novi projekti, vezani za keramiku, ali i druge medije?

Imam jako puno projekata na kojima trenutno radim sam i mnogo kolaboracija s drugima, ali ne volim previše pričati što radim, sve dok ne bude gotovo jer sam se mnogo puta opekao: pričam sve i svašta, što bi, što ne bi i onda se ništa od toga ne dogodi. Što se tiče keramike već imam na umu nove stvari, ova serija vaza je bila samo početak, da vidim mogu li realizirati te starije ideje i da vidim mogu li stvari napraviti kompleksnije, ali evo jedino što mogu natuknuti da sam u zadnje vrijeme dosta inspiriran s namještajem i unutarnjim interijerom, npr stolcima itd.

Journal_Glitchboy_Martina Movric-30
  • Kako ćeš provesti ljeto?

Za sada sam i dalje u borbi hoću li ili neću ići na more. S jedne strane štedim novac za nove ideje i projekte, a osim toga uvijek kada odem na more nakon 4 dana poludim i želim se vratiti u Zagreb i nastaviti raditi. Tako da eto, još stvarno ne znam što će biti, ali jedino što znam je da imam jako puno posla i uzbuđen sam oko novih stvari na kojima radim.

Journal_Glitchboy_Martina Movric-21
Učitati još
Zatvori