Na jedanaesto izdanje Weekend Media Festivala u Rovinju stiže i Cécile Blondel, voditeljica odjela međunarodnih odnosa u školi za animacije Gobelins u Parizu. Nakon što je karijeru započela u audiovizualnoj industriji kao vizažist specijaliziran za protetiku, Cécile je odlučila promijeniti profesiju prema međunarodnim odnosima u visokom školstvu nekih od najboljih institucija. Animatori koji dolaze iz francuskih škola animacije vrlo su traženi, a Gobelins se nalazi na prvom mjestu u svijetu već dvije godine za redom. Zašto je francuska animacija tako specifična? Otkriva sama Cécile.
Cécile Blondel – škola za animaciju Gobelins u Parizu
Francuska animacija treća je najveća na svijetu. Kako ste to postigli?
Prije svega, Francuska je jedno od mjesta gdje je animacija rođena. Kultura animacije započela se razvijati krajem 19. stoljeća, tako da je riječ o staroj tradiciji. Animacija je dio kulture, poznat i iznimno cijenjen među ljudima. Postoji mnoštvo stilova – od komercijalne do neovisne ili eksperimentalne produkcije. U Francuskoj postoji oko 125 studija od kojih je svega šest velikih, što dokazuje raznolikost produkcije. Francuski animatori odlični su u grafici i umjetničkoj režiji, istovremeno vole istraživati i stvarati, ali i njegovati tradiciju grafičke izvrsnosti. Imamo i CNC, fantastičnu vladinu organizaciju koja potiče kreativnost.
Zašto su animatori francuskih škola tako cijenjeni u cijelom svijetu?
Grafička izvrsnost, visoka crtačka razina, strast za umjetnošću, puno vježbe, kreativnost i fleksibilnost. Poznati su kao veliki profesionalci u koje se može pouzdati.
Što je posebnost francuske animacije?
Ponovno – visoka razina grafike i stilska raznolikost. Uz to i činjenica kako su cijene produkcije gotovo deset puta niže nego u američkoj produkciji. Francuski animacijski profesionalci znaju kako stvoriti visoku kvalitetu u razumnim financijskim okvirima. Neka strana studija rekla su mi kako istinski cijene činjenicu što francuska animacija oduvijek sadržava i obrazovnu poruku – poetsku, humanističku, filozofsku ili estetsku.
Kako je Gobelins među animacijskim školama osvojio prvo mjesto na svijetu?
Neprekidnim osluškivanjem potreba i praćenjem promjena u cjelokupnom svijetu animacije: industrije, umjetnika, sadašnjih i budućih studenata i učitelja. Svoje obrazovne programe svake godine, ponekad i nekoliko puta godišnje, prilagođavamo kako bismo zadovoljili sve potrebe. Osiguravajući našim studentima materijal najvišeg stupnja tehnološkog razvoja. Razvijajući njihovu kreativnost, tehničku razinu i profesionalni pristup. Imajući predavače koji su većinom aktivni profesionalci sa svih strana svijeta. Dajući iznimnu važnost raznolikosti, jednakim mogućnostima i suradnji. U školi je 28 različitih nacionalnosti, a polovica naših studenata na masteru su međunarodni studenti. Ne postoji dobno ograničenje na masteru, a posebno potičemo žene da budu ambiciozne i teže prema izvršnim i kreativnim odgovornostima. Neprekidno smo u potrazi za stipendijama kako bi najbolji talenti mogli pohađati školu bez obzira na ekonomska ograničenja. Na preddiplomskoj razini imamo oko 25 posto stipendiranih studenata, a na masteru oko 43 posto.
Potičemo ih na suradnju organizacijom rada u grupama na različitim projektima poput završetka studijskih filmova. Miješamo međunarodne i francuske studente jer su multikulturne skupine današnja stvarnost. Vjerujem kako je natjecanje zastarjela vrijednost, a da su raznolikost, imitacija i suradnja budućnost. Često čujem našu voditeljicu Odsjeka animacije Moïru Marguin kako govori studentima: „Ne pokušavajte se uspoređivati s kolegama. Jedina osoba s kojom se trebate uspoređivati ste vi sami.“ Imamo sreće što nas podupiru sjajni profesionalci i pokrovitelji izvan škole koji dijele naše vrijednosti i velikodušno nam poklanjaju svoje vrijeme kako bi s nama podijelili svoje znanje i iskustvo ili kako bi osigurali stipendije za naše studente, poput Guillerma Del Tora ili Michela Ocelota. Osobno moram reći kako imamo iznimno predan tim, u potpunosti posvećen animaciji i obrazovanju.